volvo 940 estate

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Na een volvo amazon combi (zelf gerestaureerd) uit 1966 te hebben gehad kwam er een volvo 245 uit 1982. Deze heeft de nodige aandacht nodig, K-jet geeft veel problemen, deuren beginnen te rotten en ook de carroserie moet ik in de gaten houden, eigenlijk heb ik er geen tijd voor aangezien ik nog veel meer projecten heb (auto's, werkplaats en woning) Daarnaast start hij ook slecht als het vochtig weer is (ontsteking) dus erg betrouwbaar is hij niet meer.

Met het oog op het feit dat men toch het belastingvrije rijden aan gaan pakken heb ik mijn oog in eerste instantie laten vallen op een volvo V70 classic van het laatste bouwjaar, echter zit hier ook al erg veel electronica in, nu ben ik geen digibeet maar ik hou er wel van als iets overzichtelijk is en wat ik zelf kan oplossen. Maar ik wil eigenlijk ook wel wat meer ruimte hebben. Een 245 en een V70 classic ontlopen mekaar niet veel. Sinds kort hebben we een puppie boorder terrier (wordt geen grote hond) en die moet met de vakantie ook mee kunnen natuurlijk. We (mijn vrouw, zoon en ik en soms ook een loge) zijn tent kampeerders (grote tent) en een koelkastje gaat ook mee en zo nog veel meer spullen die met kamperen te maken hebben. Met de laaste vakantie merkte ik dat de 245 erg vol was.

Omdat ik wel onder 1450 kg wil blijven ben ik ook verder gaan kijken, een 745 vindt ik niet mooi maar ik krijg steeds meer waardering voor een 940 estate. Het liefst met alle toeters en bellen en leer. Bouwjaar moet zijn vanaf 1995 tot 1997 die zijn nl nog onder het gewicht van 1450 kg.

Nu ben ik internet aan het afspeuren wat de aandachts punten zijn. Qua carroserie zit het wel goed, maar hoe zit het met de km stand, je komt ze veel tegen met 3 ton of meer. Nu is dit voor een volvo geen probleem mijn 245 heeft er ook al 3 ton op zitten. Maar moet ik nog ergens op letten bij de motoren van een 940 de kop is immers anders volgens mij. Daarnaast vraag ik me af of ik voor een LPT moet gaan of HPT of helemaal geen turbo. Zij er ook 16V motoren geleverd in de 940.

Nu is de markt niet echt groot (1995 tot 1997) maar zijn er nog specialisten die regelmatig een 940 estate in de aanbieding hebben.
zelf kom ik uit de zaanstreek (tussen A'dam en Alkmaar)

Gezien de staat van mijn 245 wil ik niet al te ver moeten rijden voor een 940 ook om teleurstelling te voorkomen als blijkt dat de staat erg slecht is en je er dan 200 heen en terug voor hebt moeten rijden.

Het budget is max 2500 euro maar ik hou wel van onderhandelen.

Ik hoor graag wat jullie bevindigen zijn.

Gr Rene
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Het verschil in electronica tussen een V70 classic en een 940 van de laatste bouwjaren is echt niet zo groot. Deze V70 heeft geen canbus. Motorelectronica lijkt enorm spannend maar als je je er een beetje in verdiept valt het reuze mee. Problemen met de carbs en mechanische injecties vind ik vaak veel lastiger op te lossen.

Het zijn totaal verschillende auto's. De 940 is te vergelijken met een grote 240, de V70 is echt een veel modernere auto. Ga beide eens bekijken en een proefritje maken.

Wij zijn met onze V70 ook met de tent op vakantie geweest (2 kinderen en 2 volwassenen) en daar had ik toch echt een grote dakkoffer voor nodig. Maar dat zou ook gelden voor de 240 en 940.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29483
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De 940 is een hele goede en betrouwbare auto, eigenlijk een doorontwikkelde 2/7 serie. De V70 is een hele andere auto, voorwielaandrijving en rijdt heel anders/moderner.
Wij hebben ook een 940 LPT estate uit 1996 als auto voor mijn vrouw en zij heeft hiervoor een 245 gehad. Haar ervaringen zijn heel goed met de 940, rijdt net iets fijner dan de 2 serie maar nog wel met het ouderwetse Volvogevoel.
Hoge kilometerstanden zijn geen bezwaar, alleen met gas willen de kleppen wel eens uitgesteld raken maar verder geen grote problemen te verwachten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

pimsam schreef:Het verschil in electronica tussen een V70 classic en een 940 van de laatste bouwjaren is echt niet zo groot. Deze V70 heeft geen canbus. Motorelectronica lijkt enorm spannend maar als je je er een beetje in verdiept valt het reuze mee. Problemen met de carbs en mechanische injecties vind ik vaak veel lastiger op te lossen.

Het zijn totaal verschillende auto's. De 940 is te vergelijken met een grote 240, de V70 is echt een veel modernere auto. Ga beide eens bekijken en een proefritje maken.

Wij zijn met onze V70 ook met de tent op vakantie geweest (2 kinderen en 2 volwassenen) en daar had ik toch echt een grote dakkoffer voor nodig. Maar dat zou ook gelden voor de 240 en 940.
Wat is een canbus eigenlijk :oops: Electronica is spannend maar een auto moet het gewoon doen maar als er voor elk dingetje een sensor is geplaatst dan liggen de storingen bij oudere auto's op de loer en zoek het dan maar uit, en bij een moderne garage hoef je niet meer aan te kloppen want de kennis is er niet meer. De 940 heeft nog het redblock van de oudere volvo's oke daar zitten nog wat extra dingen op en in de motorruimte om de motor te verfijnen maar dat is te overzien. Carbs is voor mij geen probleem maar ik ben het met je eens dat mechanische injecties zoals die van mijn 245 voor problemen kunnen zorgen. Maar een 940 heeft toch al een moderne injectie (computer gestuurd) waar weinig problemen mee zijn.

Met de combi zijn we met zijn 3 op vakantie geweest zonder iets achter de auto of op het dak. De auto zat wel prop vol maar het was niet gevaarlijk ofzo. Nu hebben we een camping koelkastje en een hondje die in de bench moet, de bench is iets groter dan een camping koelkastje en daarbij is de kans groot dat mijn zoon van 15 een maatje van hem mee neemt. In mijn ogen zou het moeten passen in de 940 estate en indien nodig zal ik aan een dakkoffer moeten maar het even kan niet natuurlijk.

@lint

Dus een LPT is aan te bevelen, mijn doel is een 2,3 benzine versie die niet op gas heeft gelopen. Dus 3 ton moet geen probleem zijn, het gaat ook om het uiterlijk van de auto die moet ook mooi zijn geen afgetrapt hok want dan kan ik net zo goed in mijn 245 blijven rijden. Maar ik wil er ook de komende jaren in blijven rijden en ik moeten erop kunnen vertrouwen.
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Canbus: wikipedia.nl

Zowel de 940 als de V70 hebben een uitgebreid motormanagement voor brandstof en ontsteking. Tuurlijk heb je sensoren maar het voordeel is dat je met het uitlezen van het systeem, je foutcodes krijgt waarmee je heel gericht storingen kunt aanpakken.
Bovendien is er bij deze modellen al heeeel veel uitgedokterd op verschillende fora.

De 5 cilinders (m.u.v. de 2.4) uit de 850 / V70 Classic zijn voor lpg beter geschikt dan de red blocks (m.u.v. de 16V uitvoeringen) omdat deze hydraulische klepstoters hebben. Geen kleppen stellen of uitgestelde kleppen dus.

En als je een 940 LPT wilt, heb je echt wel een complexere auto dan een 850 of V70 met atmosferische motor.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Een diesel :) Een 940 met D24Tic, zal wat betreft elektronica niet snel voor problemen zorgen, behalve de elektrische afsluiter van de pomp zit er geen elektronica in welke met de motor te maken heeft. Een nette recente 940 diesel (1996), is wel moeilijk te vinden.

Als je voor een redblock gaat dan zijn de 8 kleppers met LPT volgens mij het betrouwbaarste, de recente jaartallen hebben wel allemaal veel elektronica aan boord.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Met jouw budget vind ik een V70 clasic niet echt haal baar.

Ben laatst voor iemand ook bij een paar V70's gaan kijken in die prijs klasse maar dat viel erg tegen.
Of ze zijn gewoon niet netjes of er moet nog een hoop aan gebeuren zodat je er toch snel 1000 euro extra aan moet uit geven aan onderhoud/reparaties. zoals distributie, grote beurt, versleten rem(schijven), defecte handrem, defecte ABS (kom je erg veel tegen) en verstopte carter ontluchting.

Een 855 lijkt me dan eerder haal baar.

Of idd een 945. Vind je een 960 niks? maar die zijn wel weer wat zwaarder.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

kun je hem niet beter inruilen voor een mooie belastingvrije 245?
Het ziet er naar uit dat voor 1981 belastingvrij blijft (disclaimer!).

En als je ruimtegebrek hebt dan zou ik een imperiaal of een aanhangertje nemen...of een vouwwagen?
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Henkjan0 schreef:kun je hem niet beter inruilen voor een mooie belastingvrije 245?
Het ziet er naar uit dat voor 1981 belastingvrij blijft (disclaimer!).

En als je ruimtegebrek hebt dan zou ik een imperiaal of een aanhangertje nemen...of een vouwwagen?
Er spelen verschillende factoren een rol.

1 wat wordt het wel of niet belastingvrij blijven (politiek) vang er nu geen drol meer voor en voor een banger komt ie ook niet voor de deur dan hou ik hem voor mijn zoon en gaat de gasinstallatie eruit en hebben we 3 jaar de tijd om hem op te knappen.

2 tijdgebrek door de bouw (nu) van een nieuwe werkplaats en ik ben nog steeds bezig met mijn huis en dat zal dit jaar wel zo blijven.

3 werkplaats klaar Opel Admiral strippen en starten met de restauratie.

4 de 245 waar we nu mee rijden moet voor het goede ook onder handen genomen worden (APK vervalt deze maaand) omdat dit nu mijn enige auto is. En aangezien ik nog wel is grote dingen te vervoeren heb is een flinke station een pre en het moet en volvo zijn.

Dus op dit moment geen tijd voor de 245 met als gevolg dat ik steeds meer mankementen heb en krijg. Ik zoek dus een recentere volvo station die voor meerdere doelen is in te zetten. En ja een aanhanger kan of een vouwwagen kan ook maar ook die moet ik weer ergens kwijt. En we zijn nu eenmaal tent kampeerders dus komt er geen vouwagen. Minimaal een hutkoffer op dak maar liever niet, en ook niets achter de auto.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

arjan_de_jong schreef:Met jouw budget vind ik een V70 clasic niet echt haal baar.

Ben laatst voor iemand ook bij een paar V70's gaan kijken in die prijs klasse maar dat viel erg tegen.
Of ze zijn gewoon niet netjes of er moet nog een hoop aan gebeuren zodat je er toch snel 1000 euro extra aan moet uit geven aan onderhoud/reparaties. zoals distributie, grote beurt, versleten rem(schijven), defecte handrem, defecte ABS (kom je erg veel tegen) en verstopte carter ontluchting.

Een 855 lijkt me dan eerder haal baar.

Of idd een 945. Vind je een 960 niks? maar die zijn wel weer wat zwaarder.
V70 wordt het ook niet, en een 960 is natuurlijk wel heel mooi maar idd te zwaar en het zuipt ook wel ff meer.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

pimsam schreef:Canbus: wikipedia.nl


De 5 cilinders (m.u.v. de 2.4) uit de 850 / V70 Classic zijn voor lpg beter geschikt dan de red blocks (m.u.v. de 16V uitvoeringen) omdat deze hydraulische klepstoters hebben. Geen kleppen stellen of uitgestelde kleppen dus.

En als je een 940 LPT wilt, heb je echt wel een complexere auto dan een 850 of V70 met atmosferische motor.
Volgens mij zijn de redblocks en vooral de oude mits je harde zetels hebt heel goed om op gas te rijden. Maargoed dat is niet mijn doel het wordt een benzine auto.

En wat is er complexer aan een 940 LPT t.o.v. een 850 of V70 deze zijn toch van een generatie later.
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Volgens mij valt dat benzineverbruik van een 960 t.o.v. de 940 wel mee... 1:8 mijn 940 in z'n geheel niet vreemd, een 960 zal het volgens mij toch niet véél gekker maken... Dit is wat mij betreft ook het enige minpunt aan de 940. Voor de rest kan ik je hem echt aanbevelen. Een MPV zoals 'ie bedoeld is. Achterwiel aandrijving ook een enorm pluspunt. Het is gewoon de laatste 'echte' Volvo'. Semi-klassieker.
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik vind 1 : 8 voor je 940 wel errug veel, hoor, zelfs voor een automaat.......dat moet gewoon veel beter kunnen, en zeker met benzine. Ik weet dat deze blokken (had jaren een 945 met een B230FT) dat ze zeer gevoelig zijn voor een schoon luchtfilter. Mijn 945 deed gemiddeld 1 : 11, (behalve de ritten door Dld.)

Mijn 965 overigens met een B6254 (6 cylinder, 2,5 liter) op LPG-G3 doet trouwens gemiddeld rond de 1 : 9,5, het beste was 1 : 9,8, dus waarom een 945 met een 2.3 slechts 1 : 8 doet? Zware rechtervoet soms?

De technologie van een 965 tov een 945 is natuurlijk beter, en veel verder doorontwikkeld, vooral qua verbruik, veiligheid en comfort.

De 965 heb ik nooit gemeten op benzine, maar gewicht.......mwaah: 1550 kg, terwijl een 945 misschien net rond de 1500 kg zit? Valt wel mee, toch?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Dit zijn de gagadigde waar ik naar wil gaan kijken. Graag jullie oordel over de auto's, over de bedrijven mag je een oordeel geven maar dan wel via PM. Ik wil geen discussie's over wel of geen goed bedrijf want daar zit niemand op te wachten.

Excuses voor al die linkjes maar ik weet niet hoe je de foto's via een andere site op het forum krijgt.


http://www.autowereld.nl/volvo/940/esta ... /foto.html

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1970000000

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

wim de jong schreef:Ik vind 1 : 8 voor je 940 wel errug veel, hoor, zelfs voor een automaat.......dat moet gewoon veel beter kunnen, en zeker met benzine. Ik weet dat deze blokken (had jaren een 945 met een B230FT) dat ze zeer gevoelig zijn voor een schoon luchtfilter. Mijn 945 deed gemiddeld 1 : 11, (behalve de ritten door Dld.)

Mijn 965 overigens met een B6254 (6 cylinder, 2,5 liter) op LPG-G3 doet trouwens gemiddeld rond de 1 : 9,5, het beste was 1 : 9,8, dus waarom een 945 met een 2.3 slechts 1 : 8 doet? Zware rechtervoet soms?

De technologie van een 965 tov een 945 is natuurlijk beter, en veel verder doorontwikkeld, vooral qua verbruik, veiligheid en comfort.

De 965 heb ik nooit gemeten op benzine, maar gewicht.......mwaah: 1550 kg, terwijl een 945 misschien net rond de 1500 kg zit? Valt wel mee, toch?
Het ligt eraan van welk bouwjaar de 945 is. De vroege bouwjaren zitten onder de 1400 kg maar ga je richting 1996-97 dan varrieert het van 1412 kg tot 1443 mede door alle extra luxe en veilighieds zaken. Een 1998er zit op 1466 kg dus een trede hoger in de wegenbelasting.

Ondanks dat ik niet meer dan 10.000 km per jaar zal rijden, en dan zit ik nog ruim betekent dit dat de auto maar een paar dagen in de week zal rijden. Een 965 met zijn 1550 kg is dan in mijn ogen te duur in de wegenbelasting (daarom ben ik een voorstander voor km heffing) en dan nog het verbruik. Kan natuurlijk ook een klein licht autootje kopen maar ik heb bepaalde eisen en dan moet je een compromis zoeken.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik rij met mijn 965 automaat op LPG zelfs 1:8 ongeveer. En dat is met een redelijk zware rechter voet.

Auto's die je op het oog hebt zien er allemaal netjes uit zo op de foto's. Bij de eerste zie ik wel dat er een vouw in het deurpaneel zit LV.
En bij 1997/1998 model horen eigenlijk de zelfde achterlichten in als bij een 960 vanwege de sierlijst links achter en rechts achter boven de achter bumper. Bij al die 940's uit 1997 in die advertenties zitten de verkeerde achterlichten.
Die 940 op autoscout heeft links achter een schade gehad zie ik. Mocht je dit niet heel erg boeien dan is het wel verstandig om te kijken of het daar niet aan het roesten is achter dat achterlicht.

Belangrijkste is denk ik om te kijken wanneer ze voor het laatst onderhoud hebben gehad en wanneer ze de volgende grote kosten krijgen. Als er bij 1 bijvoorbeeld al net een distributie van vervangen is dan heeft dat zeker een plus punt. Zeker als je niet al het onderhoud zelf doet.
Mocht je dat wel zelf doen dan is het nauurlijk een goed onderhandelings punt als er 1 al net over een beurt of distributie wissel heen is...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

arjan_de_jong schreef:Ik rij met mijn 965 automaat op LPG zelfs 1:8 ongeveer. En dat is met een redelijk zware rechter voet.

Auto's die je op het oog hebt zien er allemaal netjes uit zo op de foto's. Bij de eerste zie ik wel dat er een vouw in het deurpaneel zit LV.
En bij 1997/1998 model horen eigenlijk de zelfde achterlichten in als bij een 960 vanwege de sierlijst links achter en rechts achter boven de achter bumper. Bij al die 940's uit 1997 in die advertenties zitten de verkeerde achterlichten.
Die 940 op autoscout heeft links achter een schade gehad zie ik. Mocht je dit niet heel erg boeien dan is het wel verstandig om te kijken of het daar niet aan het roesten is achter dat achterlicht.

Belangrijkste is denk ik om te kijken wanneer ze voor het laatst onderhoud hebben gehad en wanneer ze de volgende grote kosten krijgen. Als er bij 1 bijvoorbeeld al net een distributie van vervangen is dan heeft dat zeker een plus punt. Zeker als je niet al het onderhoud zelf doet.
Mocht je dat wel zelf doen dan is het nauurlijk een goed onderhandelings punt als er 1 al net over een beurt of distributie wissel heen is...
Die zilveren had ik idd gezien dat er iets met het deurpaneel was, maar bij die rode op autoscout kan ik niet echt ontdekken wat je bedoelt. Wat betreft de achterlichten wat zou de rede zijn dat er verkeerde op zitten.
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Tja... Ik ging sowieso voor een automaat, maar dat is ook een persoonlijke kwestie. De keuze is reuze!
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Heb ze allemaal heel snel bekeken en kan niet veel grote verschillen zien
behalve de kleur. Allemaal schitterend, allemaal ook schokkend goedkoop!
De kosten van zo'n auto zitten hem natuurlijk in het verbruik, het onderhoud
en de belasting. De auto die de beste geschiedenis heeft zou ik kiezen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29483
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad niet duur die 940´ers uit de advertenties. Gewoon met een aantal gaan rijden, kijken naar de onderhoudshistorie en dan de beste uitzoeken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”