Hallo mensen,
Ik ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
Vraag wie heeft ervaring met het plaatsen van nieuwe verstuivers voor wat de kosten betreft? Is het verstandig alle 5 te vervangen???
kosten verstuivers en intercooler
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
altijd handig als je vermeld om welke volvo het gaat en type motor!
Voor een D5 1000 euro 5 injectoren
Voor een ouder model diesel 695 euro.. 5 verstuivers
Voor een D5 1000 euro 5 injectoren
Voor een ouder model diesel 695 euro.. 5 verstuivers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
- Locatie: Almelo
@ gevanje,
Zou je me kunnen vertellen wat de klachten waren? Ik begrijp uit je bericht dat de dealer er ook al naar gezocht heeft maar de oorzaak niet heeft kunnen vinden. Ik heb zelf het vermoeden een defecte verstuiver of brandstofpomp te hebben, maar ook bij mij kunnen ze niets vinden.
Zou je me kunnen vertellen wat de klachten waren? Ik begrijp uit je bericht dat de dealer er ook al naar gezocht heeft maar de oorzaak niet heeft kunnen vinden. Ik heb zelf het vermoeden een defecte verstuiver of brandstofpomp te hebben, maar ook bij mij kunnen ze niets vinden.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Klacht was hoog verbruik. Het is gevonden door op de retourleidingen leidingen te plaatsen met daarboven maatbekers. Ik heb begrepen dat de verschillen in brandstof na een bepaalde tijd stationair draaien max. 5 ml. mag zijn. Bij mij auto was het per cylinder resp. 10, 13, 13, 17 en 48.
Als de verschillen niet meer dan 5 ml. mag bedragen, heb je er dus sowieso 2 stuk.
Het is nog al een kosten plaatje!
Als je zelf handig bent, kan je misschien die twee zelf vervangen.
Volgens mij heeft www.volvos.nl nog wat liggen.
Het is nog al een kosten plaatje!
Als je zelf handig bent, kan je misschien die twee zelf vervangen.
Volgens mij heeft www.volvos.nl nog wat liggen.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Vast en zeker, leidingen staan op Ebay!Volgens mij heeft www.volvos.nl nog wat liggen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
pas op met wat je doet met het vervangen van de injectoren,als het mis gaat,gaat het goed mis,alles moet perfect schoon zijn en de zittingen van de injectoren zijn dat meestal niet, waardoor ze gaan lekken of los gaan zitten,
is dat het geval kost het je een nieuwe cylinderkop!
is dat het geval kost het je een nieuwe cylinderkop!
Misschien kan je @Gevanje adviseren hoe het goed te doen!Ramon&Ramon schreef:pas op met wat je doet met het vervangen van de injectoren,als het mis gaat,gaat het goed mis,alles moet perfect schoon zijn en de zittingen van de injectoren zijn dat meestal niet, waardoor ze gaan lekken of los gaan zitten,
is dat het geval kost het je een nieuwe cylinderkop!
Ofwel korte handleiding hoe vervang je injectoren.
- mvdworp
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 23:26
- Locatie: Zevenaar
Heb mogelijk ook een probleem met de intercooler. Hoor een slepend/ sissend geluid bij snel optrekken. Echter geen waarneembaar vermogensverlies. Besproken met Dennis van Fasttech, deze zal deIk ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
intercooler testen op lekkage. Ben benieuwd naar de stand van zaken bij
Gevanje en naar het kostenplaatje.
Volvo V70 D5
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14960
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hoor je niet de turbo overtollige lucht afblazen?? pffzz pffzzmvdworp schreef:Heb mogelijk ook een probleem met de intercooler. Hoor een slepend/ sissend geluid bij snel optrekken. Echter geen waarneembaar vermogensverlies. Besproken met Dennis van Fasttech, deze zal deIk ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
intercooler testen op lekkage. Ben benieuwd naar de stand van zaken bij
Gevanje en naar het kostenplaatje.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- mvdworp
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 23:26
- Locatie: Zevenaar
Dennis van Fasttech dacht aan de intercooler. Wordt nog onderzocht.
Ben nog wel benieuwd naar stand van zaken bij Gevanje. Problemen
al opgelost? Dacht bij mij vorige auto (Passat TDI) ook een probleem met de verstuivers te hebben, bleek het compressieverlies op één cilinder te zijn. Gewoon motorslijtage na 225.000 km. Is echter niet te verwachten bij een V70!?
Ben nog wel benieuwd naar stand van zaken bij Gevanje. Problemen
al opgelost? Dacht bij mij vorige auto (Passat TDI) ook een probleem met de verstuivers te hebben, bleek het compressieverlies op één cilinder te zijn. Gewoon motorslijtage na 225.000 km. Is echter niet te verwachten bij een V70!?
Volvo V70 D5
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14960
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik weet dat er hard gewerkt aan een oplossing voor gevanje zijn auto.
De diagnose van Fasttech lijkt of schijnt te kloppen. Goed werk geleverd daar in neede.
De diagnose van Fasttech lijkt of schijnt te kloppen. Goed werk geleverd daar in neede.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een VW Passat met motorslijtage na 225000km.Dat lijkt me erg stug.
Typisch,s een geval van,hoe noemen ze dat ook alweer.
Je iets wijs laten maken wat ondernormale omstandigheden nooit voor komt.
Wat betreft het sissend geluid,is er geen slang stuk met een klein haarscheurtje erin?
Typisch,s een geval van,hoe noemen ze dat ook alweer.
Je iets wijs laten maken wat ondernormale omstandigheden nooit voor komt.
Wat betreft het sissend geluid,is er geen slang stuk met een klein haarscheurtje erin?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is het niet mogelijk om de verstuivers te laten reviseren? Bij oudere diesels kan dat zeker. Er worden dan nieuwe nozzles geplaats, en de inspuitdruk afgeregeld, waardoor de verstuivers weer als nieuw zijn.
Is dat met de moderne diesel motoren niet mogelijk? Ik hoor bedragen voorbij komen tussen de 1000 en 1700 euro voor 5 nieuwe verstuivers. Moet goedkoper kunnen lijkt me.
Ik weet ook dat er in het begin veel problemen zijn geweest met de verstuivers van de D5 motoren. Volvo heeft toen de opdracht gekregen om deze per injector te vervangen, dus alleen degene die stuk is. Is dat af te raden?
Is dat met de moderne diesel motoren niet mogelijk? Ik hoor bedragen voorbij komen tussen de 1000 en 1700 euro voor 5 nieuwe verstuivers. Moet goedkoper kunnen lijkt me.
Ik weet ook dat er in het begin veel problemen zijn geweest met de verstuivers van de D5 motoren. Volvo heeft toen de opdracht gekregen om deze per injector te vervangen, dus alleen degene die stuk is. Is dat af te raden?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als jij een goedkoper adres weet,laat mij het even weten!
Verdiep je eerst is in de werking van die electronische injectoren,dan kom je denk ik tot een ander oordeel,het is duur,maar dat is nu eenmaal zo.
Verdiep je eerst is in de werking van die electronische injectoren,dan kom je denk ik tot een ander oordeel,het is duur,maar dat is nu eenmaal zo.
- mvdworp
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 23:26
- Locatie: Zevenaar
Is toch echt vastgesteld door een onafhankelijke Diesel specialist "Diesel Buchli" uit Harderwijk en niet door een VW dealer. Zeg het maar!?Een VW Passat met motorslijtage na 225000km.Dat lijkt me erg stug.
Typisch,s een geval van,hoe noemen ze dat ook alweer.
Je iets wijs laten maken wat ondernormale omstandigheden nooit voor komt.
Volvo V70 D5
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De eerste 5 cyl diesels van Volvo waren ook een VAG produkt,evenals een 240,740 en een 940 Diesel.
Er rijden nu nog steeds 6 cyl met meer dan 500000km.
Incidenten kunnen altijd voorkomen,maar ook VW Diesels draaien zeer lang mee.
Er rijden nu nog steeds 6 cyl met meer dan 500000km.
Incidenten kunnen altijd voorkomen,maar ook VW Diesels draaien zeer lang mee.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik stel toch niet voor niets deze vraag! Ik neem aan dat het probleem van een lekke injector mechanisch is, en niet electronisch. Ik heb wel eens een adres gezien welke vervangings injectoren levert voor o.a. de VW pompverstuivers. Het vermogen zou ook nog eens toenemen, maar dat lijkt me door een overmaat aan brandstof. De software zal er wel op aangepast moeten worden.Ramon&Ramon schreef:Als jij een goedkoper adres weet,laat mij het even weten!
Verdiep je eerst is in de werking van die electronische injectoren,dan kom je denk ik tot een ander oordeel,het is duur,maar dat is nu eenmaal zo.
Het valt me overigens op dat jij heel veel antwoorden geeft in de trend van "het is nu eenmaal zo", of aangeeft dat iets kan zonder een oplossing. Ik waardeer je input ten zeerste, maar dan wel graag een oplossing erbij. Ik vraag om een alternatief, en dan heb ik niet zoveel aan zo'n antwoord.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Hallo allemaal,
Mijn problemen zijn inmiddels opgelost. De injectoren/verstuivers schijnen inderdaad erg duur te zijn. Of het goedkoper kan weet ik niet. Ik heb wel gemerkt dat het advies allemaal of 1 vervangen nogal verschilt.
Mijn problemen zijn inmiddels opgelost. De injectoren/verstuivers schijnen inderdaad erg duur te zijn. Of het goedkoper kan weet ik niet. Ik heb wel gemerkt dat het advies allemaal of 1 vervangen nogal verschilt.