Aansluiting hemelbekleding C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
mr_cox
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik in bezit van een C30 uit 2007. Ik kom nog steeds nieuwe (veelal positieve) puntjes tegen. Echter toen ik net met een lampje langs de auto liep, viel het me op dat door de achterramen heen de zijkant (de binnenste vezels) van de hemel bekleding te zien is. Dit is aan beide kanten zo. De bekleding hangt in het midden van het raam iets lager als de bovenkant van het raam zelf.

Alles kunststof panelen waar de bekleding op rust lijken prima te zitten.

Misschien is het een detail wat alleen het felle lampje van mijn telefoon naar voren brengt, ik kan het me niet herinneren gezien te hebben bij daglicht.

Is er iemand die eens met een fel lampje zou willen kijken bij haar of zijn c30?

Bedankt!
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
Carlsson 900

Bij mijn C30 sluit alles keurig aan.
Geen verzakkingen zichtbaar.
mr_cox
2nd Gear member
Contacteer:

Bedankt voor de reactie.

Toch ben ik benieuwd of er bij mij wat fout zit, het gewoon met het bouwjaar te maken heeft, of in de loop van tijd wat gezakt is.

Alles lijkt van binnen echter prima te zitten!

Dit soort zaken kunnen mij heel erg bezig houden. Hele irritante eigenschap.

Op de afbeelding is rechts in de hoek te zien dat de hemel wat naar beneden loopt, hier is echter het zwarte deel van het raam nog goed te zien. aan de linkerkant van de foto hangt de hemel ongeveer gelijk met de stippen die op het raam zitten bij de zwarte rand.

Afbeelding

Ook vind ik het gat welke open is gelaten voor de verwarming ook erg groot. Maar ook dit zou wel zo horen neem ik aan?

Afbeelding
'72 VW Kever 1200
Carlsson 900

In de uitsparing voor de "zijruit verwarming" bevindt zich de aansluiting van de radio antenne,
die is met een drukknop (male/female), zoals we die o.a. kennen van een 9 volt batterij bevestigd.
De drie "draadjes" op de zijruiten zijn dus t.b.v. de radio.

Het "gat" is afhankelijk van de kijkhoek wel tamelijk fors, het ontwerpteam zal daar wel een reden voor gehad hebben. :shock:
mr_cox
2nd Gear member
Contacteer:

De draadjes zijn dus wel voor de radio? De dealer waar ik de auto gekocht heeft zei dat het tbv de verwarming was. een Andere dealer waar ik ooit eens heb gekeken naar een C30 zei dat het de antenne was.

Maar als het de antenne is, waar is dan het haaienvinnetje op het dak voor?

Net even bij "dachlicht" gekeken en ook dan is de ze gele zijkant van de hemel inderdaad iets door de zwarte dotjes op het zijraam te zien.
'72 VW Kever 1200
Carlsson 900

mr_cox schreef: [...] Maar als het de antenne is, waar is dan het haaienvinnetje op het dak voor? [...]
Daarin zit de antenne voor; indien aanwezig RTI (navigatie) :D
mr_cox
2nd Gear member
Contacteer:

Is er iemand die nog eens wil kijken bij een van de eerste C30's? En een fototje zou willen maken van binnenuit?

bvd.
'72 VW Kever 1200
Plaats reactie

Terug naar “C30”