Hallo,
Ik heb een V40 2.0i op lpg ( vialle installatie ) sinds kort rijd hij niet meer zo lekker op gas (stottert en houdt in ) Ik ben er mee naar garage geweest en zij zeggen dat het de gas pomp is. Ik zou de hele tank moeten vervangen dit kost +/- 600 euro. Ik hoop dat het anders kan. Heeft iemand ervaring mee.
Volvo V40 lpg houdt in
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk eerder filtertje dicht onder de motorkap,waar de lpg leiding naar binnen komt!Achter de accu.
Er zit een klein filtertje wat na verloop van tijd dicht gaat zitten.
Welk bouwjaar is de Volvo?
Er zit een klein filtertje wat na verloop van tijd dicht gaat zitten.
Welk bouwjaar is de Volvo?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vandaar misschien het verstopte filtertje..Je kunt deze simpel verwijderen en dan kijken wat hij doet!
Zit er achter onder het tankdeksel een koperen busje(filter)
Zit er achter onder het tankdeksel een koperen busje(filter)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 08:33
- Locatie: Friesland
De hele tank vervangen is niet nodig.. de pomp kan los vervangen worden. Er zijn zelfs diverse mensen die dit bij je thuis op de oprit doen en de pompen zelf reviseren.
In een LPI systeem zitten zowel in de tank als in je motorruimte kleppen die de gastoevoer open en dicht zetten (solenoids) en in de motorruimte relais die de solenoid aansturen en de verstuivers omschakelen van benzine naar gas en omgekeerd.
De solenoids kunnen op een gegeven moment de klep niet meer goed open trekken en daardoor kan het systeem niet voldoende gasdruk naar je verstuivers geven. Deze spoelen zijn los te vervangen door een gasboer.
de relais en solenoids onder je motorkap zijn meestal achter de grill geplaatst en zijn dus altijd onderhevig aan de elementen. Na een aantal jaar kunnen de contacten dusdanig gecorrodeerd zijn dat contacten wegvallen.
beide dingen heb ik zelf ook gehad, en beide veroorzaakten gestotter en uitval van de motor.
Het devies : controleer de bedrading en relais op corrosie en vervang indien nodig en anders naar een LPG specialist toe
In een LPI systeem zitten zowel in de tank als in je motorruimte kleppen die de gastoevoer open en dicht zetten (solenoids) en in de motorruimte relais die de solenoid aansturen en de verstuivers omschakelen van benzine naar gas en omgekeerd.
De solenoids kunnen op een gegeven moment de klep niet meer goed open trekken en daardoor kan het systeem niet voldoende gasdruk naar je verstuivers geven. Deze spoelen zijn los te vervangen door een gasboer.
de relais en solenoids onder je motorkap zijn meestal achter de grill geplaatst en zijn dus altijd onderhevig aan de elementen. Na een aantal jaar kunnen de contacten dusdanig gecorrodeerd zijn dat contacten wegvallen.
beide dingen heb ik zelf ook gehad, en beide veroorzaakten gestotter en uitval van de motor.
Het devies : controleer de bedrading en relais op corrosie en vervang indien nodig en anders naar een LPG specialist toe
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt die pomp wel lukraak gaan vervangen,maar een lpg installatie bestaat uit meer onderdelen dan alleen een pomp.
Als bijv de kleppen te strak staan loopt hij ook slecht,slaat af ,schakelt zelf terug naar benzine enz enz.
Eerst een goeie diagnose stellen en dan repareren.
Als bijv de kleppen te strak staan loopt hij ook slecht,slaat af ,schakelt zelf terug naar benzine enz enz.
Eerst een goeie diagnose stellen en dan repareren.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 08:33
- Locatie: Friesland
vandaar het advies om eerst ook de bedrading en componenten in de motorruimte te gaan controleren voordat je meteen pompen en/of tanks gaat vervangen.
als dat het niet is dan naar een LPG specialist toe, die hebben meestal meer verstand van dit soort installaties dan een (onafhankelijke) garage
als dat het niet is dan naar een LPG specialist toe, die hebben meestal meer verstand van dit soort installaties dan een (onafhankelijke) garage
Jag älskar min svenska traktor
V70 2.5D 1999 Graphite Grey Metallic
V70 2.5D 1999 Graphite Grey Metallic
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Weet niet waar hij woont,anders mag hij langs rijden om is te kijken!
Wel stoppen ook dan!
Wel stoppen ook dan!

-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.01.2013 - 11:46
Ik denk dat de garage toch wel gelijk had met die pomp. Ik heb net zitten luisteren en die maakt herrie net als een koffiemolen !!! Via andere forum adresje gekregen. Ze reviseren die pompen. Ik heb gebeld en afspraak gemaakt als dat de pomp is dan gaat dat 230 euro kosten in plaats van 600 of 700 euro bij een garage. Morgen weten we meer !!! bedankt voor meedenken !!!!
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.01.2013 - 11:46
Hallo !!! Dat was dus de LPI pomp in de tank. Deze is vervangen door een gereviseerde pomp, Auto doet weer normaal !!! Ik was voor 230 euro klaar. Voor degene die ooit zelfde probleem zou hebben laat ik hier tel. nummer van André ( de monteur ) 0624601342. Ik kan weer gewoon op lpg rijden \:D/
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook op dezelfde manier (en prijs) op kunnen laten lossen. "Aan huis" was dat.
Echter laatst op de autobahn merkte ik dat ie op gas (ook LPi) bij het aanvragen van de volle 200 paarden vaak na +- 2sec. even flink inhoudt, dan hoor je een soort heel diep gerommel in de downpipe/uitlaat en vervolgens sprint ie er vandoor. Ook met filerijden onder de 1500rpm nogal hikken, maar ook weer niet altijd. Op benzine gebeurde dit totaal niet.
Ik zal dat filter eens proberen Ramon, of zou dit toch (weer) de pomp kunnen zijn die te weinig druk geeft (maar alleen voor een kort moment)? Lijkt me eerder de ontsteking maar dan zou ik daar op benzine toch ook meer last van ondervinden lijkt me....
Bougies zijn overigens (uiteraard) de originele en nog niet zo heel lang geleden vervangen.
Echter laatst op de autobahn merkte ik dat ie op gas (ook LPi) bij het aanvragen van de volle 200 paarden vaak na +- 2sec. even flink inhoudt, dan hoor je een soort heel diep gerommel in de downpipe/uitlaat en vervolgens sprint ie er vandoor. Ook met filerijden onder de 1500rpm nogal hikken, maar ook weer niet altijd. Op benzine gebeurde dit totaal niet.
Ik zal dat filter eens proberen Ramon, of zou dit toch (weer) de pomp kunnen zijn die te weinig druk geeft (maar alleen voor een kort moment)? Lijkt me eerder de ontsteking maar dan zou ik daar op benzine toch ook meer last van ondervinden lijkt me....
Bougies zijn overigens (uiteraard) de originele en nog niet zo heel lang geleden vervangen.