lancer schreef:Volgens mij heeft een forum lid het ooit aangeduft om een ex-KLPD S60 te kopen. Volgens mij heeft hij daar nooit spijt van gehad.
Meerderen, weet zelf ook iemand die een ex-KLPD V70 heeft gehad.
Eerste jaar vielen de problemen mee, maar na een jaar praktisch wekelijks bij de garage heeft hij de auto toch de deur uit gedaan.
Vervolgens heeft het een hele tijd gekost voor die auto door een bedrijf hier kortbij is verkocht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jor heeft idd een S60T5 van de KPLD, bij mijn weten staat hij al lang te koop, maar rijdt hij er idd zelf ook nog steeds met. Hoe het met de kosten zit, weet ik niet...
Exeres schreef:Jor heeft idd een S60T5 van de KPLD, bij mijn weten staat hij al lang te koop, maar rijdt hij er idd zelf ook nog steeds met. Hoe het met de kosten zit, weet ik niet...
dat gat in de stoel is vast ook een typische overheids schade. Handboeien / vuurwapen die elke x weer tegen de stoel aan schuren. Bij onze dienstautos zijn ook alle stoelen flink beschadigd.
Ik ben het met het merendeel eens...niet doen. Afgeragd, meerdere chauffeurs met allemaal een andere rijstijl. Koop je trouwens bij Domeinen niet op zicht? Blijkt ie het later niet te doen, dan helaas pindakaas.
Zo op het oog een nette wagen. Wel met roetfilter, maar als daar onderliggende problemen mee zijn zie je dat terug in het gemiddelde verbruik, dat staat bij deze volgens de foto op 5.5 Heb er zelf 1 zonder roetfilter, ik kom niet verder dan 5.9 (Per tankbeurt meestal 1 of 2 lange ritten, verder veel korte).
Netjes de kleine gebruikersporen op de foto's in de advertentie, komt op mij ook eerlijk over.
Airco is wel gevoelig punt bij deze wagens, maar daar zou ik hem niet op laten staan. Elke C/S/V van die reeks hebben dat. Reparatie is wellicht duur, maar of je dat nu gelijk met deze hebt of over een paar jaar met een andere, maakt weinig uit. Mocht ie defect zijn is het juist een mooi onderhandelpuntje
Hangt van het defect af. Alleen vullen is rond de €100,- Airco verliest in de loop der tijd koudemiddel, ook zonder echte lekkage.
Condensor vervangen incl montage en vullen 450-500.
Indien de pomp of verdamper stuk is ben je meer kwijt. Condensor is overigens het zwakke punt, maar daar kan je uiteraard geen zekerheden aan ontlenen.
V50-Mart schreef:
Ik ben het met het merendeel eens...niet doen. Afgeragd, meerdere chauffeurs met allemaal een andere rijstijl. Koop je trouwens bij Domeinen niet op zicht? Blijkt ie het later niet te doen, dan helaas pindakaas.
Klopt, een proefrit, etc zit er niet in
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Laguna-S60 schreef:Bij een witte V50/S60/V70 moeten gewoon meteen alarmbellen gaan rinkelen, Interieur en dashboard zijn trouwens wel erg netjes opgeknapt!
Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg
Dat is echt onzin. Iemand hier uit de buurt had een witte V70 2.0 Classic. Dus écht geen ex-KLPD auto. Ben het met je eens dat je ex-KLPD auto's er meestal wel tussenuit kunt vissen, maar echt niet alle witte Volvo's zijn ex-KLPD...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Laguna-S60 schreef:Bij een witte V50/S60/V70 moeten gewoon meteen alarmbellen gaan rinkelen, Interieur en dashboard zijn trouwens wel erg netjes opgeknapt!
Iemand hier in de buurt heeft een witte Vectra diesel gekocht.., weet je ook genoeg
Dat is echt onzin. Iemand hier uit de buurt had een witte V70 2.0 Classic. Dus écht geen ex-KLPD auto. Ben het met je eens dat je ex-KLPD auto's er meestal wel tussenuit kunt vissen, maar echt niet alle witte Volvo's zijn ex-KLPD...
Dat is waar, maar een witte V50 of V70 met D5 motor, een forse kilometerstand en herstelde gaten in het dak en dashboard is verdacht!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
auto is gvd(mijn excuses) gewoon verkocht terwijl we een deal hadden ben niet te spreken. De klpd d5 begint nu toch wel een beetje te lonken ben erg aan het twijfelen.
Kan iemand me toch wat vertellen ivm met de aanschaf van een ex klpder en waar ik,op zou moetenletten aub. tijd begint nu een beetje te dringen om een auto aan te schaffen .
onderhoudsboekje moet erbij zitten en laat evt een keuring doen door een onafhankelijk bureau?
Testritje doen natuurlijk, kijken of ie mooi instuurt, stuur loslaten op rechte weg om te kijken of ie mooi rechtdoor gaat, dan even remmen om te kijken of ie mooi rechtdoor remt (natuurlijk op een rechte, ijs & sneeuw vrije baan, lage snelheid en zonder andere weggebruikers).
Kijk / voel of de matten allemaal & koffer droog zijn.
check voor lekkage in de motorruimte, koelvloeistof zonder bruine smurrie en geen blauwe rook uit de uitlaat komt. Peil ook even de olie en test de koppeling.
Daarnaast mss ook even kijken naar de balken of er evt zichtbare schade is van een evt ongeval.
Als de wagen steeds bij dezelfde dealer op onderhoud is geweest, contacteer die even of die wat meer info kan/wil geven.
allemaal very basic stuff natuurlijk, en een 2de hands kopen heeft altijd een risico, maar ik denk nu wel dat die wagens deftig worden onderhouden aangezien ze wel moeten rijden natuurlijk.