prijzen gebruikte V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
gevanje
4th Gear member

NOS schreef:Niet meer dan redelijk!
duitsland is goedkoper
Klopt maar als wij er dan ook nog eens ons voordeel mee kunnen doen is dit toch mooi meegenomen. Vergeet bovendien niet dat er ook nogal wat dealers/garagehouders zijn die auto's importeren uit andere EU-landen.
VolvoRob
5th Gear member

Er zijn ook verschillende Nederlandse merkdealers die Volvo's uit Duitsland halen, hetzij voor verkoop via hun kanalen, hetzij in opdracht van een klant.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VolvoRob schreef:Er zijn ook verschillende Nederlandse merkdealers die Volvo's uit Duitsland halen, hetzij voor verkoop via hun kanalen, hetzij in opdracht van een klant.
Daarmee helpen ze indirect de inruilwaarde van de door henzelf nieuw verkochte Volvo's om zeep, slimme move van zo'n "dealer".
Oceanracer
Geartronic member

Daarmee helpen ze indirect de inruilwaarde van de door henzelf nieuw verkochte Volvo's om zeep, slimme move van zo'n "dealer".
Of ze bieden hem hier aan voor de zgn dealerprijzen! Extra euries voor de dealer. Kassa!

Maare, waarom moet zo'n V70 bij de dealer worden gekocht? Kijk eens op Marktplaats o.i.d. Scheelt duizenden Euro's. Gewoon onderhoud checken in boekje EN bij de in het boekje vermelde dealer. Klopt het onderhoud en rijdt ie als een trein? Dan heb je duizenden Euro's minder uitgegeven. Nee, je hebt geen garantie, maar je "winst" is ruim voldoende om eventuele gebreken bij de dealer te laten verhelpen en daarna nogsteeds voordeliger te zijn dan een bij de dealer met garantie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoRob
5th Gear member

Oceanracer schreef:
Of ze bieden hem hier aan voor de zgn dealerprijzen! Extra euries voor de dealer. Kassa!

Maare, waarom moet zo'n V70 bij de dealer worden gekocht? Kijk eens op Marktplaats o.i.d. Scheelt duizenden Euro's. Gewoon onderhoud checken in boekje EN bij de in het boekje vermelde dealer. Klopt het onderhoud en rijdt ie als een trein? Dan heb je duizenden Euro's minder uitgegeven. Nee, je hebt geen garantie, maar je "winst" is ruim voldoende om eventuele gebreken bij de dealer te laten verhelpen en daarna nogsteeds voordeliger te zijn dan een bij de dealer met garantie.
Jullie hebben allebei gelijk. Bij Volvo dealers staan de occasions soms ook voor absurd hoge prijzen te koop, en is de "after sales" vrij beperkt of niet aanwezig. Garantie? Ehh. Dus Dan krijg je het fenomeen dat mensen uit de vrije markt een Volvo occasion kopen. Slimme dealers spelen daar op in door "full option" occasions uit het buitenland hier naartoe te halen, op een slimme manier invoeren en vervolgens voor een lagere prijs aanbieden. Klant tevreden en dealer toch zijn marge gehaald.
RadExpress 255 - 1955
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hoezo "slimme dealer"?
Stel je voor jij hebt voor een nieuwe V70 € 45.000,-- betaald, die ruil je na 2 jaar altijd weer in en kreeg daarbij een bedrag van rond de € 30.000,--,
die slimmerd biedt een 1 jaar oude (doorgaans ex rental) aan voor dat bedrag, ga je op nieuw gekochte Volvo toch ineens achteruit naar € 22.500,-- / € 25.000,--, hoe groter de instroom van grijs import des te groter de afschrijving op de nieuw in Nederlands gekochte Volvo's.
Maar dat zal die slimmerik zijn nu ineens boos weglopende klant vast en zeker goed uit kunnen leggen.
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:Hoezo "slimme dealer"?
Stel je voor jij hebt voor een nieuwe V70 € 45.000,-- betaald, die ruil je na 2 jaar altijd weer in en kreeg daarbij een bedrag van rond de € 30.000,--,
die slimmerd biedt een 1 jaar oude (doorgaans ex rental) aan voor dat bedrag, ga je op nieuw gekochte Volvo toch ineens achteruit naar € 22.500,-- / € 25.000,--, hoe groter de instroom van grijs import des te groter de afschrijving op de nieuw in Nederlands gekochte Volvo's.
Maar dat zal die slimmerik zijn nu ineens boos weglopende klant vast en zeker goed uit kunnen leggen.
Geef je nu aan dat de grijze import echt goedkoper is?
1 jaar jonger en € 5000,- goedkoper + de dealer verdient er dan ook nog aan.
Er is goed wat fout in NL. Zal de BPM wel zijn.

Dit verhaal zal een hoop mensen over de streep trekken om een Volvo uit het buitenland te halen.
En "wij" weten dat VOLVO-dealers ex retals verkopen. :oops: :P
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Grijze import is inderdaad goedkoper, en vrijwel alle 1 jaar oude Volvo's uit het buitenland (doorgaans uit de partijenhandel) zijn te vaak afgeragde ex-rentals.
BPM is een politieke discussie, ik ga me daarin niet mengen want die BPM is er en ik (wij) moeten het daarmee doen.
Ik geloof ook dat je mijn punt volledig miste...
Gast

bart simpson schreef:Ik geloof ook dat je mijn punt volledig miste...
Geeft niet, komt wel vaker voor. :lol:
VolvoRob
5th Gear member

@bart: het staat de klant vrij om een afgeragde bak te kopen. In mijn geval kan ik alleen maar spreken over een mooie super-complete nette auto, met complete historie, schadevrij, die er werkelijk nog als nieuw bij staat. AlexV70 heeft inderdaad gelijk: het is de BPM regeling die veroorzaakt dat velen het alternatieve pad kiezen. Ik weet niet hoe het met jou zit bart, maar ik betaal liever zo min mogelijk belasting!
RadExpress 255 - 1955
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Doordat dealers de hoogste inruilprijs dienen te geven betaal je daar doorgaans (wat) meer voor een aan te kopen Volvo, ruil je niet in kun je doorgaans ook best scherp inkopen.
Je kunt op een Volvo die je in het buitenland koopt niet inruilen dus zal de opbrengst van je inruiler die je particulier van de hand moet doen ook veel lager uitvallen.
Denk dat het voordeel er wel zal zijn maar niet zo groot is als menigeen hier suggereert.
Oceanracer
Geartronic member

Je kunt op een Volvo die je in het buitenland koopt niet inruilen dus zal de opbrengst van je inruiler die je particulier van de hand moet doen ook veel lager uitvallen.
Denk dat het voordeel er wel zal zijn maar niet zo groot is als menigeen hier suggereert.
Helemaal mee eens!
mvdworp
1st Gear member

Nederland is van oudsher een inruilland. Als je naar landen om ons heen kijkt is dit veel minder het geval. Met de komst van internet is de verkoop door particulieren sterk toegenomen. Heb zelf mijn laatste 2 auto's particulier verkocht. De laatste via autotrader. Kan voor beide partijen gunstig uitpakken. Verbaas me altijd weer over de marges, die dealers op gebruikt maken. Mijn huidige V70 D5 komt uit Duitsland en het voordeel zit met name in de afschrijving BPM en het feit dat de Duitse auto's vaak completer zijn. Geen dure bijtellling in Duitsland vanwege de BPM.
Volvo V70 D5
Tommie
Starter

Ik vindt dit wel duur. Ik heb van de week een auto in DL (2.4D Black edition met standkachel) gekocht voor 18.500 uit 2004 (93.000km), Na afdracht BPM etc etc denk ik totaal 26.000 kwijt tezijn. Ik vond dit toch wel aanmerkelijk schelen met de prijzen in NL
VolvoRob
5th Gear member

@Tommie: ik heb dezelfde ervaring, ook V70 D5 Black Sapphire Edition uit Duitsland. 118 dkm bij aanschaf, dus iets meer praktijk ervaring, maar door D5 vs 2.4 dus toch vergelijkbaar qua prijs. Goeie deal!
RadExpress 255 - 1955
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Tommie schreef:Ik vindt dit wel duur. Ik heb van de week een auto in DL (2.4D Black edition met standkachel) gekocht voor 18.500 uit 2004 (93.000km), Na afdracht BPM etc etc denk ik totaal 26.000 kwijt tezijn. Ik vond dit toch wel aanmerkelijk schelen met de prijzen in NL
Dan vind je het vast ook logisch dat je geïmporteerde Volvo straks wat minder opbrengt dan een Nederlandse...
Oceanracer
Geartronic member

Dan vind je het vast ook logisch dat je geïmporteerde Volvo straks wat minder opbrengt dan een Nederlandse...
En dan is het net zo logisch dat je niet kon inruilen en daardoor je inruiler via internet moest verkopen. Krijg je daar tegenwoordig nog de hoofdprijs voor?
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Via internet verkopen levert ZEKER niet de hoofdprijs op tegenwoordig.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

Wat blijft er op het eind dan nog aan voordeel over? Voor de aankoop moet je kennelijk nogal wat tijd uittrekken. Je eigen auto moet je zelf zien te verkopen. En voor eventuele mankementen moet je weer naar Duitsland afreizen. Het enige leuke eraan is dat je nieuwe oude Volvo een nieuw kenteken krijgt, wat wel leuk staat op de oprit. Maar daar blijft het dan ook bij!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

En bij wederverkoop is de eventuele koper meteen achterdochtig...
Oh een nieuw kenteken? Ingevoerd? tja, klopt dat wel allemaal dan, zit er geen schadeverleden op? Klopt die km stand wel?

Daar heb ik geen zin meer in hoor
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”