hi
Mijn 1 jaar oude V50 verliest zijn kleurtje... :evil:
De kwaliteit van de verf / lak op de kuntstof delen in het interieur laat te wensen over.
Diversen onderdelen , volume knop , deur handgrepen binnen, midden paneel (vlak voor handrem ) komt de zwarte kunstof kleur te
voorschijn.
Zelf denk ik dat het komt doordat deze delen door huidkontact de verf / lak week maakt , de 'zilver metalic' verf wordt zacht en laat los.
Het is net of je een 'kraslot' open krapt.
Hebben andere S40 / V50 gebruikers hier ook ervaring mee?
Ik moet de dealer er nog op aanspreken maar evt. extra info altijd welkom.
Dylan
verf laat los interieur
- gnd
- 3rd Gear member
Hallo Dylan,
Bij mijn ex-V50 werden na 4 maanden al 2 handgrepen onder garantie vervangen omdat de toplaag eraf ging.
Toen ik hem afgelopen mei inleverde was de V50 16 maanden oud en weer werden de handgrepen kaal.
Cheers,
GND
Bij mijn ex-V50 werden na 4 maanden al 2 handgrepen onder garantie vervangen omdat de toplaag eraf ging.
Toen ik hem afgelopen mei inleverde was de V50 16 maanden oud en weer werden de handgrepen kaal.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- s80t6
- 3rd Gear member
trieste verhalen, Zo jaagt Volvo de Volvo rijder rechtstreeks een ander merk auto in.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
het lijken wel Fords 
daar bladdert ook vanalles af...
(Het zal de 'goede' invloed wel zijn van die cowboys)

daar bladdert ook vanalles af...
(Het zal de 'goede' invloed wel zijn van die cowboys)
-
- 3rd Gear member
Ik rij nu al een jaar en 42.500 km in het laatste model Focus als huurauto, maar hier kraakt, piept, schilfert nog helemaal niets! Heb alleen 1x bij de 20K beurt een software update gehad en de koppelingskabels zijn afgesteld. Bij de 40K beurt uit voorzorg de voorbanden vervangen en het handremkabeltje bijgesteld. Het is de 1,6D die ook in mijn V50 komt.
Ik hoop dat die minstens zo goed is als deze Focus

Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Mwah... ik heb toch aanzienlijk wat kilometers moeten rijden in de nieuwe Focus (1.6) en collega's van mij ook. Ze sturen geweldig, maar dan heb je het wel gehad.
Zelf heb ik 'ns een gebroken sleutel meegemaakt (!), en een collega reed met een 1.6 automaatje die na 6000km ineens op 3 pitten begon te lopen (!!).
Kijk op een willekeurige parkeerpklaats rond naar de KA of Galaxy, de kans is groot dat het Ford-logo geheel verkleurd is. De Focussen van het vorige model kunnen gewoon roesten (midden achetr onder de achterruit blijft water achter). De nieuwe Focussen hebben trouwens ook her en der een rammeltje.
Ford en goed?
Zelf heb ik 'ns een gebroken sleutel meegemaakt (!), en een collega reed met een 1.6 automaatje die na 6000km ineens op 3 pitten begon te lopen (!!).
Kijk op een willekeurige parkeerpklaats rond naar de KA of Galaxy, de kans is groot dat het Ford-logo geheel verkleurd is. De Focussen van het vorige model kunnen gewoon roesten (midden achetr onder de achterruit blijft water achter). De nieuwe Focussen hebben trouwens ook her en der een rammeltje.
Ford en goed?
- GZG
- 1st Gear member
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 14 maanden en 60.000 km over de kwaliteit van de interieurdelen weinig te klagen heb. Géén rammeltjes, geen afbladderende verf. Kwaliteit van het leer valt wel tegen (heb al een scheurtje :shock: in de bestuurdersstoel + leer oogt (en is) niet 'soepel') en resonantie in interieur door geluidsinstallatie (zonder volume op 'vol' te hebben). Ik heb al in het forum gelezen dat dat laatste opgelost/verbeterd kan worden.
Maar overall: geen klachten over kwaliteit interieur.
Maar overall: geen klachten over kwaliteit interieur.
V50 2.0d Momentum, Barents Blue Pearl, Sagitta's, High Performance audio, Off-Black/Quartz beige leder, stoelverwarming, dakspoiler
Bekijk en waardeer mijn auto in mijn persoonlijke galerij http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=3359
Bekijk en waardeer mijn auto in mijn persoonlijke galerij http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=3359
-
- 2nd Gear member
Is dat zo Daan, dat die motor ook bij Ford in de Focus ligt?Daanh78 schreef:Ik rij nu al een jaar en 42.500 km in het laatste model Focus als huurauto, maar hier kraakt, piept, schilfert nog helemaal niets! Heb alleen 1x bij de 20K beurt een software update gehad en de koppelingskabels zijn afgesteld. Bij de 40K beurt uit voorzorg de voorbanden vervangen en het handremkabeltje bijgesteld. Het is de 1,6D die ook in mijn V50 komt.
Bij mijn weten is dit een PSA (Peugeot-torretje) en wordt hij alleen in de 207, 307, 407 en uiteraard in de S40 en V50 geleverd....
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
-
- 2nd Gear member
motor ligt ook in jaguar, mazda misschien ook.
Straf van die lak, dat is nu toch oude technologie, gesneden koek, en nog zo laten vangen.
In mijn eerste had ik ook standaard die bauxitte, direct laten vervangen door alu inleg, ik begrijp niet dat Volvo dat nog steeds aanbiedt, de produktiekost van die plastiek versie kan maar enkele euro's onder de alu versie liggen,
plastic niet meer aanbieden, alu versie standaard maken en aanbieden aan bvb meerkost van 50 euro tov huidige bauxitte, weer een reeks codenummertjes minder in het systeem
Straf van die lak, dat is nu toch oude technologie, gesneden koek, en nog zo laten vangen.
In mijn eerste had ik ook standaard die bauxitte, direct laten vervangen door alu inleg, ik begrijp niet dat Volvo dat nog steeds aanbiedt, de produktiekost van die plastiek versie kan maar enkele euro's onder de alu versie liggen,
plastic niet meer aanbieden, alu versie standaard maken en aanbieden aan bvb meerkost van 50 euro tov huidige bauxitte, weer een reeks codenummertjes minder in het systeem
-
- 2nd Gear member
Mijn 'harde' interieurdelen zien er nog als nieuw uit (53.000 km op de teller), maar ik moet het wel met GZG eens zijn dat de kwaliteit van het leer nogal tegenvalt. Het kreukelt vrij makkelijk en links en rechts zitten al wat scheurtjes. Eerlijkheid gebied dan wel te zeggen dat dat is na veel spijkerbroekencontact 
Mijn ervaring is wel dat het zwarte leer nog wat mindere kwaliteit is dan het licht-beige dat ik nu heb. Het zwarte voelde bijna vilt-achtig aan, terwijl het beige leer van nature gladder is.
BG_V50: voor zover ik weet wordt in NL het bauxite sinds MY05 al niet meer geleverd, voornamelijk wegens gebrek aan belangstelling.

Mijn ervaring is wel dat het zwarte leer nog wat mindere kwaliteit is dan het licht-beige dat ik nu heb. Het zwarte voelde bijna vilt-achtig aan, terwijl het beige leer van nature gladder is.
BG_V50: voor zover ik weet wordt in NL het bauxite sinds MY05 al niet meer geleverd, voornamelijk wegens gebrek aan belangstelling.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Bauxiet is std. op een Base, Kinetic en de Edition 1 (ook nu nog)
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
@newfh en BG_V50: het 1.6 blokkie ligt in de fords, volvo's, peugeots, citroens en zelfs ook de mazda's, bijv. in de 3.
Behalve over het "turbogat" onderin, ben ik er zeer over te spreken. Zo vaak mogen we toch niet harder dan 150 rijden...
Behalve over het "turbogat" onderin, ben ik er zeer over te spreken. Zo vaak mogen we toch niet harder dan 150 rijden...
Volvo V50 1,6D