v50 met vreemde kachelkuren

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
pure100
2nd Gear member

hallo allemaal, mijn v50 1.8i 2007 benzine heeft sinds afgelopen week een verwarmingsprobleempje:

links en rechts is de temperatuur apart te regelen, echter links moet ik hem op max zetten wil ik het achter het stuur een beetje warm krijgen, rechts kan je op de roosters bijna bbq-en zo heet is ie. zet ik rechts helemaal op LOW dan wordt ie iets koeler. zet ik de airco uit en de vin op zo zacht mogelijk dan is er mee te rijden maar een pretje is het niet. af en toe moet ik hem even laten blazen anders beslaan de ruiten. iemand een idee waar ik dit moet zoeken? alvast hartelijke dank allemaal
snorremans
5th Gear member

pure100 schreef:hallo allemaal, mijn v50 1.8i 2007 benzine heeft sinds afgelopen week een verwarmingsprobleempje:

links en rechts is de temperatuur apart te regelen, echter links moet ik hem op max zetten wil ik het achter het stuur een beetje warm krijgen, rechts kan je op de roosters bijna bbq-en zo heet is ie. zet ik rechts helemaal op LOW dan wordt ie iets koeler. zet ik de airco uit en de vin op zo zacht mogelijk dan is er mee te rijden maar een pretje is het niet. af en toe moet ik hem even laten blazen anders beslaan de ruiten. iemand een idee waar ik dit moet zoeken? alvast hartelijke dank allemaal
Even naar de dealer om de boel uit telezen en de kachel bediening opnieuw te laten calibreren
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
pure100
2nd Gear member

vandaag naar de dealer geweest, hij heeft het hele zaakje gereset tot een paar keer toe en daarna uitgelezen. conclusie electromotor kapot. kosten 117.00 voor de motor en 525.00 arbeidsloon omdat het hele dashboard eruit moet. beetje btw erbij en bijna 800 euro verder zijn we. ik denk er toch nog wel 3x over na voordat ik dat ga doen. dat een heel dashboard eruit moet om een motor van goed 100 euro te vervangen is toch wel te gek?! wel lees ik en begreep ik ook van de monteur dat het een bekend probleem is bij de v50. iemand ervaring of er een coulance regeling is vanuit volvo? dat het geld kost is logisch maar 800 euro voor een auto met net 135000 km op de klok vind ik toch wel teveel van het goeie. ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft, de kleppen mogen van mij ook wel openstaan, links en recht apart regelen hoeft niet van mij... alvast dank allemaal.!
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er een mailtje aan wagen naar Volvo Beesd?
pure100
2nd Gear member

vandaag alle zekeringen maar eens getest en aangedrukt. de relais in het kastje onder de motorkap waren geen van alle goed vastgedrukt, dus ik werd al blij. maar helaas het euvel niet verholpen. wel rustig alles eens getest: bestuurderskant is goed regelbaar, passagierskant blijft warm, ook al zet je de cc op LOW. kan het zijn dat er ergens een klep in de kachel buis vast zit zodat er alleen nog warme lucht bij de passier komt en zou deze door bijv een trekveer opengedrukt kunnen worden? volgens de dealer zit de klepmotor achter het dashboard, dus zou het via het rooster boven de radio bereikbaar zijn? ik neem aan dat dit rooster geklemt is en met een paar kunststof wippers wel netjes te verwijderen is. dat de temperatuur door het opendrukken van de klep constant blijft neem ik voor lief in dat geval. eerder was er op http://vccs.volvocars.se/ wel veel technische info te vinden maar deze site verwijst nu alleen nog naar een accesoiressite. ik hoop op iemand met wat meer info en een goeie tip....
pure100
2nd Gear member

Ramon: bedankt voor je tip en dit overweeg ik ook maar de meeste importeurs wimpelen dit soort dingen af als buiten garantie, dus kan ik me die reactie besparen dan schrijf ik ze niet.
Boswachter
4th Gear member

Kijk eens bij aircofix in Ermelo, die levert goede onderdelen, maar vooral een lager uurtarief......
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Ramon&Ramon
7th Gear member

pure100 schreef:Ramon: bedankt voor je tip en dit overweeg ik ook maar de meeste importeurs wimpelen dit soort dingen af als buiten garantie, dus kan ik me die reactie besparen dan schrijf ik ze niet.
Dan kost het je 800 en dat werkt het weer.
Of zelf repareren!
360Degreez
5th Gear member

Hmm, zit de klep misschien vast door de kou en vuil?

Anders zou je eens met een nylon trekveer eens kunnen porren.
Niet geschoten is altijd mis :-)

Wel even zorgen dat eventuele haken van de trekveer af zijn zodat hij niet kan blijven hangen in het systeem.

Succes! Klinkt als een vervelend defect in deze tijd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”