Mistlampen verwijderen V50 Momentum 2004

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Struikroverrr
Starter

Hallo allemaal,

Net nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Mike en sindskort de trotse eigenaar van een V50 2.0D Momentum uit 2004 :D

Gisteren probeerde ik de mistlampen los te halen. De glaasjes zien er aan de binnenkant echt te smerig uit; matglas zie je nog beter door. De glaasjes zitten vast op de unit en kunnen niet los heb ik begrepen.

Handleiding netjes gevolgd en de twee torxschroeven van de unit losgehaald. Volgens onze Zweedse makkers moet de hele unit nu zo loskomen. Helaas pindakaas, want het lukt me niet. Komt een centimeter beweging in, maar als ik meer kracht zet lijkt het alsof er iets af gaat breken. Wat zie ik over het hoofd?
FaGo
2nd Gear member

Struikroverrr
Starter

Thanks. Handig documentje, maar mijn mistlampen zijn net iets anders qua vorm. Bij mij zitten deze erop: http://www.koebergenautos.nl/Images/Parts/VCB3019R.jpg

Het lijkt alsof ze ergens achter blijven haken. Lompe kracht erop uitoefenen durf ik niet aan en ik denk dat ik gewoon iets over het hoofd zie.
kawaman
5th Gear member

Je moet ze , als de bevestigings schroeven los zijn, er draaiend uitnemen.
Aan de achterkant, aan de andere kant waar de schroeven zitten, is nog een nokje waar mee de lamp vast zit.
Ik hoop dat je het begrijpt want het is een beetje lastig om onder woorden te brengen
Erik

S60 T5 R-design
Struikroverrr
Starter

Bedankt, ga ik op m'n eerstvolgende vrije dag meteen fiksen! Ik laat wel even weten of het gelukt is.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”