Mogelijke problemen met het gezichtsvermogen V40
Volvo start binnenkort een terugroepactie voor het model V40. In Duitsland in 2273, volgens een woordvoerder van de eenheden moeten importeur als onderdeel van een bijna 20 minuten workshop was voor de ruitensproeier slangen naar voren uitgebreid en heraangelegd. Dit moet voorkomen dat de reinigingsvloeistof gelange vertraagd bij bediening van de ruitenwisser hendel op de voorruit. De getroffen modellen waren tussen de 14 Mei en 26 Oktober van het voorgaande jaar gebouwd. Wereldwijd is ongeveer 21.365 voertuigen. De maatregel zal helpen de interne afkorting Volvo 39365e "Onafhankelijke workshops hebben geen manier om te weten of een maatregel is geopend of worden nog verwerkt nodig heeft", aldus de woordvoerder. (Ng)
In gewoon plat NL: de slangetjes van de ruitensproeier zijn te kort of zitten in de knel waardoor ruitensproeiervloeistof mogelijk vertraagd daar aan gaat komen waar het aan moet komen te weten, de voorruit.
Aanpassen is 20 minuten werk bij de dealer.
V70/2.4D/2003 schreef:In gewoon plat NL: de slangetjes van de ruitensproeier zijn te kort of zitten in de knel waardoor ruitensproeiervloeistof mogelijk vertraagd daar aan gaat komen waar het aan moet komen te weten, de voorruit.
Aanpassen is 20 minuten werk bij de dealer.
Niks aan de hand dus
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Bij een testrit vorige week viel het mij wel op dat de sproeiers niet zo goed (als bij mijn C30) werkte.
Er staan wel 3 sproeiers op maar er komen maar fijne straaltjes uit, terwijl bij mijn C30 de vloeistof mooi wordt verdeeld in een brede straal.
The Volvoboy schreef:Ik heb gisteren gesproeid met een V40 en de straaltjes uit de linker sproeier (als je achter het stuur zit), halen het raam niet eens...
Op snelwegsnelheid halen ze inderdaad het raam niet of besproeien ze alleen het onderste deel. Dan wordt het goed uitkienen zodat je nog iets aan het water hebt. Op lage snelheid voldoet het redelijk.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Giesti schreef:Hier geen enkel probleem. 6 mooie stralen die de ruit volledig besproeien.
Misschien is je auto na eind oktober gebouwd? Als ik het goed begrijp hebben ze eea vanaf 26 oktober aangepast.
Nee, ik rijd al van eind september rond.
Maar misschien Belgische versie anders? Aangezien ik de 'kleine problemen' (approach verlichting en dergelijke) ook niet heb.
Dat is niet zo vreemd. Elk land heeft z'n eigen policy wat betreft terugroep acties. Mogelijk komt het nog maar het kan ook zijn dat Volvo NL het niet belangrijk genoeg vindt of het een verplicht onderdeel van de eerst volgende service beurt maakt.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Volgens mij worden de terugroepacties door de fabrikant geïnitieerd, niet door de importeur. Dus dan zal dat niet per land verschillen. In sommige gevallen gaat het wel om een onderdeel dat per land verschillend kan zijn, aangepast aan de wensen op die markt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!