Mijn huidige S80 T6 is binnenkort aan vervanging toe.
Het comfort, luxe en de veiligheid zijn voor mij belangrijker dan de uitwendige vorm. Van zij die met beiden hebben gereden zou ik willen weten wat de vreschillen zijn qua comfort en veiligheid
XC70 of S80
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Verschillen?
Om het duidelijk te maken wat het verschil is tussen een S80 en een XC70 wat mij betreft het volgende voorbeeld/verschil:
Vergelijk eens een Rolls Royce met een tractor.
Dat zal hem wel zo ongeveer raken, zonder daarbij de XC70 onrecht aan te willen doen.
Om het duidelijk te maken wat het verschil is tussen een S80 en een XC70 wat mij betreft het volgende voorbeeld/verschil:
Vergelijk eens een Rolls Royce met een tractor.
Dat zal hem wel zo ongeveer raken, zonder daarbij de XC70 onrecht aan te willen doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de veerweg van een XC70 is wat langer, dat geeft meer comfort maar ook meer deining
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Met mijn S80 kon ik harder door de snelwegbochten dan in mijn XC70.
Op de rechte weg was er geen enkel verschil in comfort.
De laadruimte van een S80 met neergeklapte achterbank is indrukwekkend, maar die van een XC70 is ontiegelijk groot en ook handig.
Met gladheid is een XC fijner dan een slechts met 2 wielen aangedreven S80.
Blubberwegen zijn een feestje met een XC.
Hard optrekken is met een XC simpel, maar met een S80 spinnen de voorwielen al heel gauw.
Met een XC zit je wat hoger, dus wat meer zicht (ook met de enorme grote spiegels) en ook wat makkelijker instappen.
De hardrubber kunststof delen van bumpers en wielkasten kunnen tegen een stootje; met een S80 (met meestal gelakte bumpers) heb je veel eerder krasjes.
Eigenlijk alleen het bochtenwerk boven de 110 km per uur is wat minder dan een S80, verder vind ik een XC70 veel breder inzetbaar dan een S80. En omdat hij er wat bruter uitziet, gaan de prutsautootjes ook eerder voor je opzij!
Op de rechte weg was er geen enkel verschil in comfort.
De laadruimte van een S80 met neergeklapte achterbank is indrukwekkend, maar die van een XC70 is ontiegelijk groot en ook handig.
Met gladheid is een XC fijner dan een slechts met 2 wielen aangedreven S80.
Blubberwegen zijn een feestje met een XC.
Hard optrekken is met een XC simpel, maar met een S80 spinnen de voorwielen al heel gauw.
Met een XC zit je wat hoger, dus wat meer zicht (ook met de enorme grote spiegels) en ook wat makkelijker instappen.
De hardrubber kunststof delen van bumpers en wielkasten kunnen tegen een stootje; met een S80 (met meestal gelakte bumpers) heb je veel eerder krasjes.
Eigenlijk alleen het bochtenwerk boven de 110 km per uur is wat minder dan een S80, verder vind ik een XC70 veel breder inzetbaar dan een S80. En omdat hij er wat bruter uitziet, gaan de prutsautootjes ook eerder voor je opzij!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- lint
- Geartronic member
Ik heb nu een S80, daarvoor heb ik drie maal een XC70 gehad. Het zijn heel verschillende auto's, de S80 rijdt veel strakker en is best ruim, de XC70 rijdt wat wolliger, heeft hogere zit/instap, is qua bagageruimte ruimer en heeft natuurlijk AWD hoewel dat bij bepaalde uitvoeringen niet altijd standaard is.
Ik denk dat een uitgebreide proefrit meer duidelijkheid zal bieden. Daarnaast moet je afvragen of de AWD zijn meerprijs waard is en of je het echt nodig hebt.
Ik denk dat een uitgebreide proefrit meer duidelijkheid zal bieden. Daarnaast moet je afvragen of de AWD zijn meerprijs waard is en of je het echt nodig hebt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976