Dat slalommen ken ik ook.. maar dat gebeurd dan echt pas bij >50 kmh.. en dan rij ik toch echt wel te hard..
Het systeem waarschuwt jou er denk ik voor dat 'als je nu niet bij stuurt red je het niet meer'.. dus wellicht iets gas eraf en eens kijken hoe het zich dan gedraagt?
Bij mij gaat het er om dat hij waarschuwt terwijl ik rechtdoor ga, al kilometers lang, zonder dat er iets voor me zit..
Collision Warning - Veel false positives
-
- 3rd Gear member
Bij mij is het weer totaal het tegenovergestelde. Bij mij reageert BLIS weinig. Alleen als ik op beperkte snelheid een auto inhaal of word ingehaald. Is het snelheidsverschil groter dan pakweg 15 km/u dan blijft BLIS uit.ferretje schreef:Ook het Blis reageert bij zo'n beetje iedere lantaarnpaal waar ik langs rij....
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 4th Gear member
De meldingen bij vluchtheuvels met paaltjes in de bebouwde kom herken ik, maar dan moet ik inderdaad goed doorrijden. Op zich is het dan geen probleem. Op de A2 heb ik nooit problemen ondervonden, en ik rij heel vaak het hele stuk van Amsterdam naar Maastricht en vv.
Volgens mij beschrijft AutoVisie in het nieuwe nummer dat zij met hun duurtest V40 bij een tunnel een onterechte remingreep kregen. Dit lijkt op het probleem van Mir en zou niet moeten kunnen. Misschien dat de 'sense of urgency' van de dealer met dat artikel in de hand wat groter wordt?
Volgens mij beschrijft AutoVisie in het nieuwe nummer dat zij met hun duurtest V40 bij een tunnel een onterechte remingreep kregen. Dit lijkt op het probleem van Mir en zou niet moeten kunnen. Misschien dat de 'sense of urgency' van de dealer met dat artikel in de hand wat groter wordt?
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
- lancer
- 6th Gear member
Overigens, als je iets doet bij een melding, zal de auto niet remmen (sturen, (ont)koppelen etc.). Zo ben ik tijdens een S60 testsessie de kussens in gevlogen met de auto. Ik ontkoppelde toen de auto begon te remmen, waarna de rem eraf ging.