Wielbout draad beschadigt

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Hey,

Ik had nieuwe/2ehandse velgen gekocht inclusief moeren, maar die moeren hebben het schroefdraad van de bouten dermate beschadigt dat ik ze vervang. Ik wil liever even wat meer info voordat ik hieraan begin. De moeren hadden andere schroefdraad oid, ik met me domme kop gewoon vast draaien.

Helaas moet ik de auto even zo veel mogelijk laten staan want aan de rechter-achterzijde zit nu een thuiskomer omdat die bijgeleverde bout zodanig kapot is dat die niet meer vast wil en dit zijn de enigen die op deze velgen passen.

De onderdelen zijn besteld, nieuwe bouten, nieuwe moeren

TO THE POINT
Ik ga aankomende week dit zelf oplossen. Op internet staat niet heel veel info hierover. Kwestie van remschijven verwijderen en de bouten eruit tikken of moet ik meer werk verrichten?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

Volgens mij zitten ze in de naaf gedrukt, en moeten ze met een speciaal gereedschap er weer uit gedrukt worden.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Zal even kijken volgende week anders wordt het een afspraak maken
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Ik zou idd de naaf verwijderen en op zoek gaar naar een pers.
Misschien dat het met een zware bankschroef en inbusdoppen of een stuk pijp ook lukt.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Zag nog een filmpje, bout eruit tikken, nieuwe erin, dikke moer erop en dan nog een passende moer op de bout draaien en dan aandraaien, maar dit was geen volvo, dus ik vraag me af of het ook zo werkt bij mijn auto
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dutchlimits schreef:Zag nog een filmpje, bout eruit tikken, nieuwe erin, dikke moer erop en dan nog een passende moer op de bout draaien en dan aandraaien, maar dit was geen volvo, dus ik vraag me af of het ook zo werkt bij mijn auto
Zo werkt het,maar wel met enig beleid doen!
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Bij de S/V 40 kan het op de zelfde wijze worden gedaan, ben dit euvel ook al eens 2 maal tegengekomen bij 2 verschillende volvo's.

Schroefdraad bouten zijn er uit te tikken met een hamertje bijvooreeld.
Je kunt ze er daarna aan de achterkant er zo uithalen.

Nieuwe of andere terug plaatsen, en daarna met een moer weer voorzichtig strak trekken in zijn behuizing.

Wat R&R zegt, wel met enig beleid doen, en dan zit het weer als gegoten :)
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij een nieuw model S40-V50 kun je de bouten niet los vervangen.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Bedankt heren!
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”