Zéér lang wachten op onderdelen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Raar verhaal,de dealer kan precies zijn of het op voorraad is,welke dealer het heeft,of het in backorder staat enz enz.
Of het uit Zweden moet komen of elders uit Europa.
Quido
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 29.08.2010 - 18:09
Locatie: maaseik

En deze soap wordt vervolgd.
Heb gisteren telefoon gehad van dealer met de laatste stand van zaken!
-Het dossier wat zoek was is terug en geopend waardoor zij onmiddellijk een
deurpaneel verstuurden na controle chassisnr.
Halve dag later terug telefoon dealer.
- TERUG VERKEERDE DEURPANEEL geleverd.
Heb voor komende woensdag een afspraak gemaakt met hoofddealer, dit pik ik niet meer, mijn geduld is op. Ben aan't overwegen om juridische stappen te ondernemen.

Wordt vervolgd
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
Gast

vind het ook een vreemd verhaal. Ik heb nog nooit problemen gehad met de onderdelenvoorziening. Als ik een onderdeel op korte termijn nodig ben, is het er over het algemeen de volgende dag. Kan het wat langer duren, dan gaat hij met een weekorder mee en duurt het dus een paar dagen.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb in twintig jaar bij geen enkele auto langer dan één dag op onderdelen hoeven wachten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Quido
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 29.08.2010 - 18:09
Locatie: maaseik

Alléé, het probleem is eindelijk opgelost. Na contacten met dealer en volvo belgium zit er toch blijkbaar een dikke fout in het systeem, dat zou juist dergelijke fouten moet voorkomen. Men heeft gewoonweg een nieuw sierlijst opgestuurd en deze dan vervangen op het nieuwe deurpaneel met foute sierlijst. Ter compensatie van de dealer, voor al het ongemak, moest ik mijn laatste onderhoudsbeurt niet betalen.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29489
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Goed dat het probleem eindelijk is opgelost.
Wat er nu precies is fout gegaan begrijp ik niet helemaal uit je verhaal.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Quido
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 29.08.2010 - 18:09
Locatie: maaseik

Het zit zo. Je besteld een onderdeel, wat niet op stock is,(in mijn geval onder garantie) voor een bepaald type voertuig. Hiervoor gebruiken ze je chassisnr en deelnr om de juiste onderdelen (kleur, afwerking, enz....) voor jou wagen te leveren. Hier wringt het schoentje dus. De dealer besteld volgens mijn chassisnr. een deurpaneel, sandstone beige met mat chroom inleg, verdeelcentrum kijkt naar deze chassisnr en deelnr en weten welk deel bedoeld wordt. Maar volgens chassisnr zou ik een sandstone beige bekleding hebben met blinkend chroome afwerking. Daarom dat ik steeds een verkeerd deurpaneel kreeg. En dat er steeds 6 weken overheen moest gaan, wat ik toch zéér lang vind voor een onderdeel
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29489
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dank voor je uitleg, is nu heel duidelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”