Bij wie is deze wel eens stuk gegaan en wat heb je toen gedaan is hier een goedkoop alternatief voor te vinden. Ik heb er nu een o-ring tussen gedaan en een bus erop gekrompen dit ding kost bij volvo 230 euro is erg veel voor een poeli. Dus help mij zoeken ben ook nog een van kunstof aan het maken.
Hoe heb je gemerkt dat hij kapot was? Heb je hem gedemonteerd en lukt dit zonder het blok te laten zakken?
Met kunstof moet je in ieder geval goed oppassen! drukbestendigheid op de as, dit door eenzijdig geleiden van de voorgespannen riem. Ook de temperatuur, want door de voorgespannen riem ontstaat veel wrijvingswarmte en kunstof geeft de warmte veel moelijker af dan metaal/rvs/alu. Zorg in ieder geval dat je het schijfje balanceert.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Oeps, vergeet ik nog even de bestendigheid tegen olie en brandstof!!
Al deze zaken moeten positief zijn t.o.v. het originele materiaal.
Wat is trouwens het originele materiaal? staal of aluminium?
Wat is er kapot aan je polie? uitgelopen aspassing of gebroken/gebarsten?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Deze poeli is van een soort gietstaal/legering en je kunt hem alleen er af halen als je de motor een stukje laat zakken.(type met airco)
verwijder eerst de 4 bouten van de trillingsdemper en vervolgens de centrale moer hier is speciaal gereedschap voor nodig, maar als je over een pneumatische slagmoer sleutel beschikt gaat hij prima los.dan voorzichtig aan de achterkant tikken en een slag verder draaien en dan weer tikken.
ik heb toevallig een paar dagen geleden de distributieriem en de looprollen/spanner vervangen van een 1800 16klepper motorcode 4284 s 90kw fase2.
alleen bij de 1800 schijnt deze poeli ontzettend vast te zitten bij de 2 liter en de gdi motoren moet dit makkelijker gaan (volgens een volvo monteur)
Weet ik nog niet wat er bij jou kapot is gegaan? Het gietstaal is op een draaibankje goed na te bewerken.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Dit type poelie werkt tevens als trillingsdemper voor de krukas,verander je dit of maak je er een geheel van,dan is de kans op krukas breuk sterk aanwezig.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Wat zijn exact jou klachten? (geluid, visueel of gevoel?)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)