V40 Terugroep actie: ruitensproeiers

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Timmy
3rd Gear member

Walter schreef:Volgens mij worden de terugroepacties door de fabrikant geïnitieerd, niet door de importeur. Dus dan zal dat niet per land verschillen. In sommige gevallen gaat het wel om een onderdeel dat per land verschillend kan zijn, aangepast aan de wensen op die markt
Zou kunnen dat het bij Volvo inderdaad vanuit de fabrikant wordt geinitieerd. Bij veel andere merken zie je namelijk dat terugroepacties per land kunnen verschillen. Waar in het ene land vanwege wet- en regelgeving een terugroepactie vereist is kan dat in een ander land minder belangrijk zijn.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
djidee
2nd Gear member

Ik had op geven moment wel dat wanneer ik voor sproeide (ergens halverwege de rit ontstaan), het er achter uitkwam, net alsof hij zijn druk niet kwijt kon / verstopping...

Omdat het toch wat gevroren had, thuis maar gewoon het spuitbusje uit madam haar auto (sloten, oudere peugeot) gepakt, en dat even op de sproeiers gespoten. Sindsdien geen problemen meer, maar nu ik dit lees, wellicht toch wat in de gaten houden (vooral omdat het toch vrij 'ineens' ontstond)...

En sproeien op de snelweg (lees > 80km/u) bedekt niet het hele raam, logisch, was bij mijn andere auto's niet anders. Maar bij lagere snelheden wel het hele raam, en op de snelweg/autobahn voldoende (was in mijn fordjes absoluut niet het geval) om vervolgens met de ruitenwissers de rest van het raam te pakken (vooral om de voorruit schoon te houden (gerommel in de winter altijd)).
Meeratne
2nd Gear member

Vandaag bij de dealer geweest voor een defecte ledstrip. De dealer boodt mij gelijk aan de pomp te repareren ihkv de terugroepactie. Ik zou daar nog een brief over krijgen.

30 minuutjes later was het gefixed. De sproeier doet het nu helemaal correct en lekt ook niet meer achter. Met 140 km/u sproeien is geen probleem meer (uiteraard sproeit ie wat lager), ideaal met dit weer!

De terugroepactie komt er dus aan, maar het is vast de moeite waard te informeren bij de lokale dealer!
Poolrev
5th Gear member

Ik was vandaag ook bij de dealer, voor plaatsing van een ander pompje voor de achterruitspoeier, toen is dit punt ook gelijk gefixed!
danceplaza
2nd Gear member

bij mij is het ook vandaag gefixed, ze hebben een nieuwe ruiten vloeistof pomp vervangen ivm met mijn problemen
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
danceplaza
2nd Gear member

RDW heeft inmiddels een terugroep actie op de site staan.

Afbeelding
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Eddy S60
6th Gear member

Ik ben vanmorgen even bij de dealer langs gereden en daar hebben ze het probleem opgelost, het is ongeveer een half uurtje werk.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Cheyenna
Starter

en ik maar steeds harder werken om ze uit te leveren...
Plaats reactie

Terug naar “V40”