Hallo Allemaal,
Ik zit (soms) met een probleem in mijn rechter koplamp.
Deze valt soms tijdens het rijden uit, er verschijnt dan ook de melding "storing dimlicht".
Echter na het uit en weer inschakelen van de contact werkt hij weer. Na ongeveer 30 seconden vervalt ook de BC melding.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Het is een V50 2004 2.0D Momentum met fabrieksaf Xenon.
Xenon valt uit
-
- Starter
Xenon lampje moet vervangen worden.
Je kunt een originele halen (voor ongeveer 50 euro van philips) of imitatie (heb er 16 euro per stuk voor betaald). Doe je het zelf, zou ik de goedkope doen. Ga je er voor naar de dealer, dan zou ik de dure doen.
Het beste is om er wel 2 te doen, je kunt de ene die het doet als reserve gebruiken.
Het vervangen is super simpel. Trek de pin uit de koplamp, haal de lamp eruit, haal de klep er af. Haal draai dat rooie ding de goede kant op open (draadje gaat vanzelf los), dan dat zwarte ding dezelfde kant op draaien en je kunt het lampje vervangen. Doe de nieuwe er op dezelfde wijze weer in.
Je kunt een originele halen (voor ongeveer 50 euro van philips) of imitatie (heb er 16 euro per stuk voor betaald). Doe je het zelf, zou ik de goedkope doen. Ga je er voor naar de dealer, dan zou ik de dure doen.
Het beste is om er wel 2 te doen, je kunt de ene die het doet als reserve gebruiken.
Het vervangen is super simpel. Trek de pin uit de koplamp, haal de lamp eruit, haal de klep er af. Haal draai dat rooie ding de goede kant op open (draadje gaat vanzelf los), dan dat zwarte ding dezelfde kant op draaien en je kunt het lampje vervangen. Doe de nieuwe er op dezelfde wijze weer in.
- Fredhead
- Geartronic member
Zal nog een kwestie van tijd zijn voordat dat ook niet meer werkt.
Liefst trouwens beide lampen vervangen om kleurverschil tussen je linker en rechter lamp te voorkomen
Liefst trouwens beide lampen vervangen om kleurverschil tussen je linker en rechter lamp te voorkomen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Grijze Snor
- 1st Gear member
Ook ik heb dit ervaren.
Ik twijfelde ook of het wel aan het lampje lag.
Uiteindelijk toch maar vervangen (duur geintje..).
Tot op heden, 3 maanden later, geen problemen meer gehad met de verlichting.
Ergo: vervangen dus.
Ik twijfelde ook of het wel aan het lampje lag.
Uiteindelijk toch maar vervangen (duur geintje..).
Tot op heden, 3 maanden later, geen problemen meer gehad met de verlichting.
Ergo: vervangen dus.
V50 2.0D, MY2004, Black Saphire, Bi-xenon, High Performance