RTI en zoeken op postcode

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
jaapvanharen
1st Gear member

Sinds een paar maanden rij ik rond in een heerlijke XC70 uit 2008. Met een RTI-navigatie.
Nu blijkt deze de mogeliijkheid te hebben om op postcode te zoeken, maar ik denk niet dat ik begrijp hoe het werkt.

Laatst moest ik naar een adres in Dordrecht en wilde nu 's niet op straat+huisnr invoeren, maar op postcode. Kom ik erachter dat ik alleen de cijfers van de PC kan invoeren en dan kan kiezen uit een shortlist van "maar"131 straten. Vindik niet echt overzichtelijk en makkelijk, maar zal wel aan mij liggen (alhoewel ik uit de gebruiksaanwijzing niet veel wijzer ben geworden dan ik al was).

Ik zou verwachten dat, als ik op Postcode kan zoeken, ik de postcode gewoon in z'n geheel kan invoeren en dan aansluitend ook nog het huisnr. Ligt het aan mij of denkt men daar in Zweden anders over?
lint
Geartronic member

Volgens mij kan ik gewoon de postcode in letters en cijfers invoeren, maar het is niet logisch om te doen. Het instructieboekje van het RTI systeenm is niet erg duidelijk op dit onderwerp, gewoon proberen het moet kunnen!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jaapvanharen
1st Gear member

Nou, dan zal het wel aan mij liggen, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om na de 4 cijfers van de postcode ook nog twee letters te selecteren. Die mogelijkheid is er gewoonweg niet.

Nu is mijn RTI van 2008, misschien dat recentere RTI's die mogelijkheid wel hebben dan?
lint
Geartronic member

Ik heb het net nog even nagekeken, het is inderdaad bij de RTI systemen met dvd's niet mogelijk de letters van de postcode in te voeren na de cijfers.
Het is dus eigenlijk helemaal niet handig om deze postcode invoerfunctie te gebruiken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”