Voornamelijk het woordje "op" word ik echt helemaal gestoord van.
Ik vind btw de mannelijke stem wel een stuk duidelijker!
V40 - De ervaringen
- HakanC
- 3rd Gear member
Ook ik heb last van aproach verlichting. Vaak de eerste keer niet aan. En daarna blijft het branden als je de auto start. (dan eerst contact uit, vergrendenlen en ontgrendelen)
Maar.... Als je aproach verlichting aanzet kun je het met dezelfde knopje ook weer uitzetten. Dus als je het aan hebt gezet, voordat je instapt, of motor start, gewoon even uitzetten.
Maar.... Als je aproach verlichting aanzet kun je het met dezelfde knopje ook weer uitzetten. Dus als je het aan hebt gezet, voordat je instapt, of motor start, gewoon even uitzetten.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- HakanC
- 3rd Gear member
Haha als we zo doorgaan hebben we eindelijk door hoe de navigatiesysteem werkt.. Nog even doorbijten boys..
Als ik echter verkeersincidenten wil lezen dan gaat ie terug naar kaart met een soort vierkant hoekje.. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik tmc berichten kan lezen (buiten de route).
Als ik echter verkeersincidenten wil lezen dan gaat ie terug naar kaart met een soort vierkant hoekje.. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik tmc berichten kan lezen (buiten de route).
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 3rd Gear member
Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vorige week een leuke:
Dochter en moeder trekken gelijktijdig de deuren open van de V40 waarop zich 's nachts een flink pak sneeuw heeft gevormd.
De sneeuw glijdt aan beide kanten naar binnen en komt precies midden op beide stoelen terecht.
Zijn er meer met zo'n ervaring? Structureel iets om in de gaten te houden of toeval?
/jan
Dochter en moeder trekken gelijktijdig de deuren open van de V40 waarop zich 's nachts een flink pak sneeuw heeft gevormd.
De sneeuw glijdt aan beide kanten naar binnen en komt precies midden op beide stoelen terecht.
Zijn er meer met zo'n ervaring? Structureel iets om in de gaten te houden of toeval?

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
De gebeurt tegenwoordig bij heel veel auto's. Auto's hebben geen dakgoot meer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- The Saint
- 2nd Gear member
Elsje schreef:Iets wat me van in het begin opgevallen is, en dat wordt bevestigd op een Zweeds Volvo forum: de achterkant wordt abnormaal vlug vuil. Bij mijn vorige hatchback, een Corolla, heb ik na 14 jaar nooit zoveel mijn achterruitewisser moeten gebruiken als de afgelopen 2 maand op de Volvo V40. Bijkomend nadeel is dat de achteruitrijcamera ook zeer vlug vuil wordt en praktisch onbruikbaar wordt door de aangezogen smurie.
Tsja, je bent blubber en je kunt kiezen tussen de achterkant van een Corolla of een V40...
The world's a stage, and each must play a part
- Phacoid
- 3rd Gear member
V50.uncle-olav schreef:Vorige week een leuke:
/jan
-
- 2nd Gear member
Vraagje voor de mensen met een D2 met styling kit: komt er bij jullie rook uit beide uitlaten?
Mij was namelijk verteld dat dit wel het geval zou zijn, alleen komt er bij mij nu toch alleen links rook uit. Mocht de rest dit niet hebben dan moet ik er even mee terug gaan
Mij was namelijk verteld dat dit wel het geval zou zijn, alleen komt er bij mij nu toch alleen links rook uit. Mocht de rest dit niet hebben dan moet ik er even mee terug gaan

-
- 6th Gear member
Komt gewoon uit beide pijpen rook.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- HakanC
- 3rd Gear member
Hmm.. dus eerst helemaal handmatig uitzoomen en daarna op kaart met de toetsen naar de gemarkeerde plekken gaan en op # drukken. Lekker makkelijk en veilig zeg :pv70bio schreef:Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......
-
- 2nd Gear member
Ja, dat is inderdaad niet handig.. Had een tijdje terug een DS3 te leen, daar kon je gewoon een overzichtje van alle meldingen opvragen (per route, per regio en nationaal). Dat was een handig systeem.HakanC schreef:Hmm.. dus eerst helemaal handmatig uitzoomen en daarna op kaart met de toetsen naar de gemarkeerde plekken gaan en op # drukken. Lekker makkelijk en veilig zeg :pv70bio schreef:Via de kaart met de numerieke toetsen er naar toe gaan dan kun je via # de details zien. Dat is ook de reden dat ik altijd naar de radio luister voor de verkeersinfo.......
Heb gisteren mijn auto eens goed de sporen gegeven in Duitsland.. Ben tot 199 km/u gekomen (D2). De auto hield zich goed, maar door de oneffenheden in de weg en de hardere demping was het niet super comfortabel. Kwam op een actueel verbruik van 1:12 uit bij die snelheid, wat ik dan wel weer erg netjes vind.
- JosP
- 3rd Gear member
Als de schakelaar vertikaal staat wil dit niet zeggen dat de verlichting brand.Elsje schreef:Wat betreft het niet kunnen zien van het groen ledje op de lichtschakelaar om te controleren of de lichten branden....: Bij twijfel kun je gewoon blindelings met je linkerhand aan de lichtschakelaar voelen. Als de binnenste greep vd lichtschakelaar vertikaal staat, staat de schakelaar op auto en branden je lichten. Het "voelen" is een veiliger manier om de "aan-stand" te controleren omdat je je ogen op het verkeer kan houden. Elk nadeel hebbe zijn voordeel....
Bij mij staat de schakelaar vertikaal en overdag, als de DRL branden, brand het groene lampje niet. Zodra de gewone verlichting aan gaat, brand ook het groene lampje er boven. Ik weet, het lampje zit niet op de meest ideale plek en is minuscuul klein, maar het is wel zichtbaar.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Diamond Cut/Dark Grey matt.
-
- 2nd Gear member
Verwarmbare voorruit had ik op mijn Focus, verwarmbare voorzetels op m'n V40. Zeker de voorzetels zijn een echte aanrader! De verwarmde voorruit is erg handig, maar draagt minder bij tot comfort tijdens het rijden. Des te meer vóór het rijden, natuurlijkWillAllon schreef:Hey iedereen, heeft iemand ervaring met de optie "parkeerverwarming"? Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de optie parkeerverwarming en de opties verwarmbare voorruit, zetels.

Misschien kan parkeerverwarming de functie's van beide vervangen, maar dan enkel voor geplande ritten. Op het laatste moment beslissen om in je auto te springen gaat je parkeerverwarming verrassen en dan ga je meer hebben aan de zetelverwarming/voorruitverwarming ...
Maar goed, misschien wachten op iemand die wél ervaring heeft met de parkeerverwarming ...
-
- 2nd Gear member
Juist tijdens het rijden soms handig. Al beslaat bij de Volvo mijn voorruit zelden (de Fiesta en Focus hadden dat vaker), maar als onderweg de voorruit beslaat is het niet de airco/blower aan, maar gewoon even de voorruitverwarming aan tikken...Fietsventje schreef: De verwarmde voorruit is erg handig, maar draagt minder bij tot comfort tijdens het rijden. Des te meer vóór het rijden, natuurlijk![]()