De V40 is een mooi Volvo om te zien en in te rijden. De belevenis van deze Volvo is gewoon top. Maar wat ik echt vreselijk vindt is hoe men de handrem heeft gepositioneerd, of beter gezegt, gevormd.
Zou hier een oplossing voor te vinden/te maken zijn?
Zelf denk ik aan een andere vorm waardoor hij korter en lager wordt.
Wat vinden jullie van dit stukje ontwerp van de Volvo design afdeling???
Handrem V40
- selur
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
- Locatie: Drenthe
Ik snap echt niet dat ze geen elctronische handrem hebben gemonteerd....
Nou ja, he zal wel kostenbeperking zijn.zie je ook een beetje terug in de knopjes op het center stack. Die van de s60 zijn veel mooier
Nou ja, he zal wel kostenbeperking zijn.zie je ook een beetje terug in de knopjes op het center stack. Die van de s60 zijn veel mooier
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten
Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 28.02.2007 - 16:19
- Locatie: Sneek
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet? Zeker met deze sneeuw ben ik maar al te blij met een conventionele handrem 

2007 Volvo C30 1.8 Momentum, Titanium Grey
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Even vergelijken:selur schreef:Ik snap echt niet dat ze geen elctronische handrem hebben gemonteerd....
Nou ja, he zal wel kostenbeperking zijn.zie je ook een beetje terug in de knopjes op het center stack. Die van de s60 zijn veel mooier
Volvo S/V60:

Volvo V40:

Ik zie een ánder design, maar in de verste verte geen inferieur design ...
Maar on-topic: een mechanische handrem is natuurlijk ook wel betrouwbaarder. Of de éne optie goedkoper is om te maken dan de andere, dat weet ik niet. Bij een elektrische handrem moet je een elektrische motor integreren, bij een mechanische moet je de hendel in het interieur voorzien die duurder is dan het schakelaartje op het dashboard ...
Mij stoort het alleszins niet om een mechanische handrem te hebben. Eerder wel het tegendeel: je hebt hier met een mechanische handrem toch net dat beetje meer controle en zekerheid.
- HakanC
- 3rd Gear member
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 10.09.2012 - 12:19
- Locatie: Zwolle
Ik zie effe niet wat duurder is aan knopjes van s60.. Zal wel aan mij liggen
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Off topic: Op foto zie ik het verschil ook niet direct...HakanC schreef:Ik zie effe niet wat duurder is aan knopjes van s60.. Zal wel aan mij liggen
Wat ik dan wel weer mooier vind bij de V40 is dat de CD gleuf subtiel is weg gewerkt :thumbleft:
On topic: Persoonlijk vind ik het ook jammer dat Volvo geen elektrische handrem heeft gebruikt, maar zou dan anderzijds de voordelen (in winterweer vooral) missen van de gewone handrem... het blijft zijn voor en nadelen hebben, zoals bij alles.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Elektronische handremmen (zeker van die zelfnadenkende hill assist dingen) vind ik alleen maar onhandig...
Blij met de mechanische, auto eergisteren even halve meter achteruit op de oprit ivm vervanging CV (net wat meer ruimte tussen garage en auto ri voordeur), even handrem los en achteruit duwen ipv de auto te moeten starten. Of is op contact voldoende voor elektronische?
En het sneeuw argument telt hier ook zeker... Daarover las ik nog een leuke blog trouwens:
"Waarom iedere man het doet in de sneeuw"
http://925.nl/archief/2013/01/24/waarom ... -de-sneeuw
Blij met de mechanische, auto eergisteren even halve meter achteruit op de oprit ivm vervanging CV (net wat meer ruimte tussen garage en auto ri voordeur), even handrem los en achteruit duwen ipv de auto te moeten starten. Of is op contact voldoende voor elektronische?
En het sneeuw argument telt hier ook zeker... Daarover las ik nog een leuke blog trouwens:
"Waarom iedere man het doet in de sneeuw"
http://925.nl/archief/2013/01/24/waarom ... -de-sneeuw
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
voor losmaken is contact voldoende.
Natuurlijk is een beetje spelen in de sneeuw leuk (die 2-3xper jaar). De rest van het jaar is een electronische mooier en handiger (bij een hellingproef bv).
Voor het spelen hebben wij de C1, maar dat mag m'n vrouw niet weten
Natuurlijk is een beetje spelen in de sneeuw leuk (die 2-3xper jaar). De rest van het jaar is een electronische mooier en handiger (bij een hellingproef bv).
Voor het spelen hebben wij de C1, maar dat mag m'n vrouw niet weten

Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Is ook zo, kwam het in een erg krappe prive parkeergarage in Antwerpen al tegen, kon de bocht net niet maken, denk: Koppeling in en achteruit laten rollen en dan opnieuw proberen, houdt hij hem vast op de helling... :roll:RLB schreef:Hellingproef is irrelevant, toch? De V40 heeft immers Hill Start Assist.
Ik had het eerder op het aanvriezen van de achterremmen bij een elektrische handrem? Of kan je een elektrische handrem ook uitschakelen?Volvoman schreef: Natuurlijk is een beetje spelen in de sneeuw leuk (die 2-3xper jaar).
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Als je hem er niet opzet (aandoet?) vriest niets vast (bij een V70 heb je de keus). Geen probleem met vastvriezen gehad, trouwens.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Oh dan is er geen probleem voor mijVolvoman schreef:Als je hem er niet opzet (aandoet?) vriest niets vast (bij een V70 heb je de keus). Geen probleem met vastvriezen gehad, trouwens.


- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
is het nu wel of niet dat de V40 een Hill Start Assist heeft?
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Mijn V40 D3 heeft het alleszins. Vanaf een bepaalde hellingsgraad bergop blijft de auto hangen op de remmen en kan je rustig je koppeling laten komen en vertrekken zonder de handrem te gebruiken.
Weer zo'n lekker lui gadget
Weer zo'n lekker lui gadget

- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Lekker zuur ook, die parkeergarages van tegenwoordig. Hier is het de mode om bij een nieuwbouw te krappe garages te voorzien. Enorm poesje als je er dan je auto beschadigd.djidee schreef:Mijn D2 ook... Aan het prutsen om een hele krappe parkeergarage onder een hotel in Antwerpen uit te komen, kon draai net niet maken, dus denk laat hem even achteruit rollen, maar dat ging dus niet door