Sinds vandaag blijft het motormanagement lampje branden.
De temperatuurmeter slaat niet uit maar de kachel wordt wel warm.
Laatste symptoom: de "fan" van de radiator blijft nog een paar minuten draaien als ik de motor uitzet (na een gewone rit).
Iemand tips?
motormanagement lampje brand
-
- 7th Gear member
temperatuurzender stuk,
- holie2
- 2nd Gear member
Ik ben ondertussen verder gaan kijken over dat lampje enzo.
Dezelfde symptomen vond ik niet maar ergens las ik de tip dat je de accu een kwartier moet loskoppellen.
Dat heb ik gedaan en er zijn twee symptomen weg. Het lampje is uit en de "fan" bij de radiator stopt zodra ik de auto uitzet.
Wat gedeeltelijk er nog is is de temp meter.
Hij slaat pas laat uit als ik een eind gereden heb en het helpt als ik de ventilator van de kachel uitzet (die overigens niet echt heel heet wordt).
Ik vermoed een probleem met de thermostaat.
Dezelfde symptomen vond ik niet maar ergens las ik de tip dat je de accu een kwartier moet loskoppellen.
Dat heb ik gedaan en er zijn twee symptomen weg. Het lampje is uit en de "fan" bij de radiator stopt zodra ik de auto uitzet.
Wat gedeeltelijk er nog is is de temp meter.
Hij slaat pas laat uit als ik een eind gereden heb en het helpt als ik de ventilator van de kachel uitzet (die overigens niet echt heel heet wordt).
Ik vermoed een probleem met de thermostaat.
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
-
- 2nd Gear member
Lampje gaat wel uit maar foutcode blijft erin staan. Alleen uitlezen en wissen is het beste. Het is altijd fijn als het lampje uit is, daar stoor ik mezelf altijd mateloos aan, maar zoals gezegd blijft de fout in de comp. staan. 

- holie2
- 2nd Gear member
Ik heb net de thermostaat vervangen en een proefritje gemaakt.
Alles weer in orde , de kachel wordt warm en de temp meter komt al snel naar het midden van de schaal.
@robert31 ik woon vlak bij Hoorn dus Spijkenisse is nogal een stuk rijden maar dank je voor het aanbod.
In maart gaat de kar voor de APK dus dan laat ik meteen uitlezen en wissen.
Hij loopt er toch niet minder door?
Alles weer in orde , de kachel wordt warm en de temp meter komt al snel naar het midden van de schaal.

@robert31 ik woon vlak bij Hoorn dus Spijkenisse is nogal een stuk rijden maar dank je voor het aanbod.
In maart gaat de kar voor de APK dus dan laat ik meteen uitlezen en wissen.
Hij loopt er toch niet minder door?
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
- carl V70
- 1st Gear member
Hallo allemaal,
Goede tip, even de accupool los. Wanneer je het lampje op deze manier uit krijgt, en de storing blijft zich voordoen of doet zich opnieuw voor, gaat het lampje dan wel weer opnieuw branden?
Goede tip, even de accupool los. Wanneer je het lampje op deze manier uit krijgt, en de storing blijft zich voordoen of doet zich opnieuw voor, gaat het lampje dan wel weer opnieuw branden?
Groetjes van Carl.