Sinds enkele dagen werkt mijn standverwarming niet meer. Bij directe inschakeling is het apparaat wel hoorbaar (fan-geluid), maar slaat niet aan. Ik verdenk het brandstofpompje of het relais:
* Brandstofpompje heb ik losgekoppeld en voorzien van het voltage dat op de behuizing stond. Geen enkele reactie/klik o.i.d.
* Tijdens het opstarten van de standkachel geeft de originele bekabeling naar de brandstofpomp geen spanning (relais defect?)
Tijdens het uitlezen trof ik de volgende foutcodes aan:
* CEM 5F40 (brandstofpomp, signaal te laag, permanent)
* CEM 5F41 (oververhittingsthermostaat, te laat signaal, permanent)
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? (relais vervangen (waar kan ik deze vinden?) of ander brandstofpompje aanschaffen of andere meetmethode gebruiken?)
V70 D5, 2005
storing codes standverwarming
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Nieuwe software proberen als eerste..
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Op de brandstof pomp staat een knipper signaal dus geen permanente spanning, ieder puls is een slag vd pomp.
Lijkt me eerder een probleem met de oververhittingsthermostaat werkt de waterpomp wel?
Kan ook zijn dat ie via de computer van een beveiligings slot afgehaald moet worden na 3x in de fout te zijn gegaan.
Even naar de dealer voor een goede diagnose, zomaar dingen vervangen schiet niet op
En een component extern voorzien van spanning is uit den boze
Lijkt me eerder een probleem met de oververhittingsthermostaat werkt de waterpomp wel?
Kan ook zijn dat ie via de computer van een beveiligings slot afgehaald moet worden na 3x in de fout te zijn gegaan.
Even naar de dealer voor een goede diagnose, zomaar dingen vervangen schiet niet op
En een component extern voorzien van spanning is uit den boze
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 18:07
- Locatie: Fryslan
Grote kans dat de waterpomp stuk is. Makkelijk te fixen.
2016-heden MY '85 245 GLT automaat
2015-2016 MY '61 1800S projectauto
2015-2016 MY '95 965 voor onderdelen
2015-2016 MY '95 855 T5 voor onderdelen
2014-heden MY '14 S60 D2 powershift, Summum,
2012-2014 MY '03 XC70D5
2013-2016MY '97 945 sports edition
2012 MY '97 V70 T5
2009-2013 MY '78 242GT
2009-2011 MY '80 244GL
2008-2009 MY '89 780
2007-2008 MY '86 245
2005-2009 MY '88 760 Turbo
2005-heden MY '63 P1800
2003-2003 MY '89 480
2003-2005 MY '97 S70
2015-2016 MY '61 1800S projectauto
2015-2016 MY '95 965 voor onderdelen
2015-2016 MY '95 855 T5 voor onderdelen
2014-heden MY '14 S60 D2 powershift, Summum,
2012-2014 MY '03 XC70D5
2013-2016MY '97 945 sports edition
2012 MY '97 V70 T5
2009-2013 MY '78 242GT
2009-2011 MY '80 244GL
2008-2009 MY '89 780
2007-2008 MY '86 245
2005-2009 MY '88 760 Turbo
2005-heden MY '63 P1800
2003-2003 MY '89 480
2003-2005 MY '97 S70
De auto is door 2 dealers uitgelezen. Beide troffen dezelfde storing aan die ik al eerder beschreef.
1 gaf aan dat het brandstofpompje niet meer goed zou zijn en vervangen moest worden.
Ander gaf aan dat de brandstofpomp nog nooit vervangen was door hen, dus dat zou nagenoeg uitgesloten zijn.
Heb nu besloten om a.s. zaterdag de standkachel uit elkaar te halen en deze goed schoon te maken. Mocht het daarna niet gaan werken, dan ga ik een nieuwe brandstofpomp bestellen (a 163 euro....)
Dank voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte!
1 gaf aan dat het brandstofpompje niet meer goed zou zijn en vervangen moest worden.
Ander gaf aan dat de brandstofpomp nog nooit vervangen was door hen, dus dat zou nagenoeg uitgesloten zijn.
Heb nu besloten om a.s. zaterdag de standkachel uit elkaar te halen en deze goed schoon te maken. Mocht het daarna niet gaan werken, dan ga ik een nieuwe brandstofpomp bestellen (a 163 euro....)
Dank voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte!
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Ik heb ongeveer het zelfde, eerst waterpompje kaduuk.
Ding vervangen, toen niet meer willen starten op de zelfde manier, je moet hem horen tikken bij het starten, dan ontsteekt hij.
Volgens mij gebruikt hij gewoon de hoofd brandstofpomp die in de tank zit.
Nu kreeg ik een tip van iemand om de sensor die op de kachel zit aan de voorkant ook te verdenken, waak is dat het euvel.
Hou rekening met het 3 x foutstarten, hij schakelt zich zelf dan uit en krijg je hem niet meer aan de gang zonder reset met de juiste apparatuur.
Ding vervangen, toen niet meer willen starten op de zelfde manier, je moet hem horen tikken bij het starten, dan ontsteekt hij.
Volgens mij gebruikt hij gewoon de hoofd brandstofpomp die in de tank zit.
Nu kreeg ik een tip van iemand om de sensor die op de kachel zit aan de voorkant ook te verdenken, waak is dat het euvel.
Hou rekening met het 3 x foutstarten, hij schakelt zich zelf dan uit en krijg je hem niet meer aan de gang zonder reset met de juiste apparatuur.
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Ah, ik ga morgen even kijken hoe dat er uit ziet, hij zit dus bij het benzinefilter in de buurt...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gisteren de standkachel uit elkaar gehaald. Alles zag er wonderbaarlijk schoon uit. Electromotortje, schoepen, vlamsensor etc, alles was in orde.
Alles weer in elkaar gezet en systeem geactiveerd: geen aanvoer van diesel door brandstofpomp... Thermostaat doorgemeten, gaf een constante weerstand van 3,6 ohm, maar dat leek niet betrouwbaar voor dit onderddel.
Thermostaat kortgesloten en de standkachel ging branden, YES!. Na 4 uur zoeken, sleutelen en schoonmaken het euvel gevonden.
Morgen onderdeel maar even bestellen/ophalen. (3730414).
In de flexibele uitlaatslang zat ook een kleine barst, iemand een idee hoe dit makkelijk gefixed kan worden?
Alles weer in elkaar gezet en systeem geactiveerd: geen aanvoer van diesel door brandstofpomp... Thermostaat doorgemeten, gaf een constante weerstand van 3,6 ohm, maar dat leek niet betrouwbaar voor dit onderddel.
Thermostaat kortgesloten en de standkachel ging branden, YES!. Na 4 uur zoeken, sleutelen en schoonmaken het euvel gevonden.
Morgen onderdeel maar even bestellen/ophalen. (3730414).
In de flexibele uitlaatslang zat ook een kleine barst, iemand een idee hoe dit makkelijk gefixed kan worden?
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Deze is achteraf ingebouwd, weet niet of de orginele daar ook zit.TPRPowerflush schreef:Ah, ik ga morgen even kijken hoe dat er uit ziet, hij zit dus bij het benzinefilter in de buurt...
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
ja, bij de originele ook zo. Er zijn ook modellen die de brandstofpomp dicht in de buurt van de standkachel hebben, maar kans is groot dat deze onder de auto voor het rechter achterwiel zit