Had vandaag en gisteren een raar probleem.
Gisteren onderweg naar mijn schoonouders in Haarlem. Wij rijden om daar te komen vanaf Schiphol over de A5 en vervolgens de A9 naar Haarlem. Ik heb de navigatie daar niet vaak aan, maar indien het ivm mogelijke files wel aanstaat gaf dat nooit problemen. Gisteren, omdat we in de spits reden, RTI dus wel aan, de eerste keer met RTI aan sinds de verlengde A5 (richting Sloterdijk) open is. (Waarbij dit verlengde stuk al wel weergeven werd op de kaart, versie 2011). Nu moet je dus rechts aanhouden om op de A9 te komen, en daarbij draai je onder de A5 door. Precies op dat punt spring de het scherm op grijs, enkel het kompasje word nog weer gegeven. Ik denk kan gebeuren en zet het systeem uit, ik weet immers de weg en heb er verder weinig aandacht aan besteed, ervan uit gaande dat het en opnieuw opstarten het systeem gewoon weer zou functioneren.
Toeval wil dat wij heden ochtend wederom naar Haarlem moeten (kraamvisite) bij vrienden die vrij recent verhuisd zijn. Voor de zekerheid wil ik de navi aanzetten. Alles lijkt normaal, tot ik de bestemming in wil gaan voeren. Na het selecteren van adres-invoerscherm, (het duurt erg lang maar dan) kan ik enkel het huisnummer in de straat 'AUD' in de plaats van de voorlaatste bestemming en 'start navigeren' selecteren. Dat wil ik niet en dus druk ik op 'back'... Scherm zwart en RTI start opnieuw op.. Nog twee maal geprobeerd zelfde resultaat.
Vervolgens via 'laatste 10' en 'opgeslagen bestemmingen' geprobeerd om na route berekening een adres toe te voegen maar telkens dezelfde weergave van het invoerscherm en het daarop volgende heropstarten van de RTI. Ook naar 'AUD' navigeren lukt niet. Systeem tussendoor al terug gezet naar fabrieksinstellingen, hielp dus ook niet. Uiteindelijk via scroll, met opvallend genoeg enkel kaartweergave op de 100m schaal, de gewenste bestemming in Haarlem kunnen selecteren. Route wordt netjes uitgerekend en weergegeven (schaal 100m).
Wij rijden wederom netjes volgens de aangegeven route over de A5 en ja hoor, in de bocht naar de A9 precies onder de A5.......scherm grijs enkel met kompasje..... Ik op 'back' gedrukt om opnieuw het adres te selecteren (via laatste 10) kent hij niet, melding "Bestemming iets verplaatsen kan helpen". Vervolgens terug en proberen adres in te voeren, helaas, nog voordat ik iets kan loopt het systeem geheel vast, invoerscherm blijft staan en ik kan niks meer, ook niet afsluiten.
Eenmaal op de bestemming aangekomen auto uitgezet scherm zakt weg. Na een poosje heb ik door het verwijderen van de disk, opstarten en vervolgens de gevraagde disk weer in te voeren het systeem weer aan de normaal praat gekregen, alle invoer schermen functioneren weer en op de terugweg geen problemen gehad.
Ik vind het erg vreemd. Heeft iemand dit (op dit punt) al eens eerder meegemaakt? Of enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Nu was het mij al eerder op gevallen dat de verengde A5 al weergegeven werd op het scherm, terwijl deze nog (lang) niet open was. Ook onder het reeds afgebouwde viaduct doorrijden gaf tot nu toe geen problemen, maar wat kan er nu na openstellen van de weg, binnen of buiten de auto anders zijn dat deze symptomen veroorzaakt?
RTI klem na bocht A5-> A9 ( ri. Haarlem)
- Jers3n
- 5th Gear member
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
-
- 2nd Gear member
Vreemd probleem. Ik heb vorige week die route ook 2 keer gereden en mijn RTI deed daar niet raar. Ik zelf heb de laatste versie DVD.
V50 1.6Drive
V50 2.0D Edition 2 Sport
C30 1.8Sport
V70 2.0d Limited Edition
In Bestelling: V60 PIH 2014 Caspian Blue
V50 2.0D Edition 2 Sport
C30 1.8Sport
V70 2.0d Limited Edition
In Bestelling: V60 PIH 2014 Caspian Blue
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Heel vaag probleem.... Ik rij daar ook wel eens en ik heb nooit problemen gehad op het door jou vermelde stuk.
Als ik wel eens op nieuw aangelegd stuk weg rijd wat nog niet bekend is op mijn navigatie software dan hapert mijn systeem niet. Heb je je klachten al eens voor gelegd aan je dealer?
Als ik wel eens op nieuw aangelegd stuk weg rijd wat nog niet bekend is op mijn navigatie software dan hapert mijn systeem niet. Heb je je klachten al eens voor gelegd aan je dealer?
All that we see or seem is but a dream within a dream...
- 360Degreez
- 5th Gear member
Lijkt wel alsof je RTI moeite heeft met het laden van het kaart materiaal. Trek de DVD er eens uit, wellicht zit er wat aanslag (vocht) aan door de temperatuurschommelingen de afgelopen weken.
DVD even schoonmaken (voorzichtig). Als je dit binnenshuis doet: eerst de dvd buiten de dvd speler even op temperatuur laten komen voordat je deze in de drive stopt.
Succes!
DVD even schoonmaken (voorzichtig). Als je dit binnenshuis doet: eerst de dvd buiten de dvd speler even op temperatuur laten komen voordat je deze in de drive stopt.
Succes!
- Jers3n
- 5th Gear member
360Degreez schreef:Lijkt wel alsof je RTI moeite heeft met het laden van het kaart materiaal. Trek de DVD er eens uit, wellicht zit er wat aanslag (vocht) aan door de temperatuurschommelingen de afgelopen weken.
Succes!
Ik heb het betreffende stukje weg nog niet weer gereden, maar ga zeker proberen wat er de komende keer (keren) gaat gebeuren met passeren met de RTI aan.Jers3n schreef:...Na een poosje heb ik door het verwijderen van de disk, opstarten en vervolgens de gevraagde disk weer in te voeren het systeem weer normaal aan de praat gekregen, alle invoer schermen functioneren weer en op de terugweg geen problemen gehad. ...
Overigens geen enkele klacht tot nu toe, het systeem werkt na "reset" (disk verwijderen) geheel normaal!
- Jers3n
- 5th Gear member
Ter info.
Het probleem heeft zich tot nu toe niet meer voorgedaan, ook niet na herhaaldelijk passeren van het betreffende punt, uiteraard met navi aan.
Het probleem heeft zich tot nu toe niet meer voorgedaan, ook niet na herhaaldelijk passeren van het betreffende punt, uiteraard met navi aan.