Service

Geproduceerd bij NedCar in Born
v40jlt4
2nd Gear member

bart simpson schreef:
v40jlt4 schreef:Mijn mening: mijn auto, mijn beslissing wie 'm mag/moet onderhouden, mijn lampje dat ik mag uitzetten wanneeer ik het wil.
Een truukje dat mensen verplicht naar de dealer te gaan vind ik niet kunnen. Dat staat los van het feit of het al dan niet verstandiger is 'm naar de dealer te brengen.
Het lampje is een zinvolle indicator, niet meer niet minder, net als het advies om de distributieriem bij een bepaalde kilometerstand te vervanger, of een profieldiepteindicator in je banden, niets "truukjes" maar zinvolle adviezen, mocht jij het anders interpreteren zegt dat iets over jouw "heldere" kijk op deze adviezen.

Dimmen grapjas, niet meteen persoonlijk worden. Ben jij een volvodealer of zo.

Ik geef mijn mening, meer niet. Jij veroordeelt eenieder die je mening niet deelt.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

v40jlt4 schreef:Dimmen grapjas, niet meteen persoonlijk worden. Ben jij een volvodealer of zo.

Ik geef mijn mening, meer niet. Jij veroordeelt eenieder die je mening niet deelt.
Waarom moet je persé dealer zijn om jouw idee vreemd te vinden?
Ik geef je mijn mening en die is anders als de jouwe, die hoef je ook heus niet te delen, jouw standpunt ten aanzien het: "een truukje dat mensen verplicht naar de dealer te gaan vind ik niet kunnen" vind ik niet
getuigen van een heldere kijk op zaken, meer niet.
v40jlt4
2nd Gear member

Dealer omdat je zo heftig reageert op iedereen die niet naar de dealer wil.
Niet omdat je mijn idee vreemd vind. Da's de boel verdraaien.

Verder vind ik het prima als je een eigen mening hebt en de mijne niet vind kloppen, maar zeg dat dan gewoon.

Andermans oordeel als "niet helder" afstempelen is een waardeoordeel.

En dat doe je al gedurende deze gehele thread, waardeoordelen afgeven omdat je mening anders is dan die van de andere mensen in deze thread, dat is mijn probleem met je reacties.

Maar ja, ik stop met het vullen van deze thread met niet service-light-reset gerelateerde zaken.

Moderator, ik begin zo langzaam te snappen dat het eerder door mij als "censuur" betitelde (ook waardeoordeel:-) ) schoonhouden van threads toch zinnig is.
Ronnieboy
Starter

Oke'jongens, het was weer zeer aangenaam hier
T4
Henk
3rd Gear member

Indien er "zo" wordt omgesprongen met het
"service "lampje e.d.
vraag je mij inziens gewoon niet om "betrouwbaarheid"
Iedere auto heeft nou eenmaal tijdig "service"nodig
al dan niet aangegeven dmv een lampje!!
het lampje is naar mij idee alleen maar een indicatie
wie zich daar aan stoord moet een auto kopen zonder zo'n lampje
en zeker lid worden van de wegenwacht of iets dergelijks!!
dat "geouwehoer"over dat lampje is dus mijn inziens kolder!!
het blijken vooral bezitters te zijn die wel een volvo willen rijden
maar er geen /weinig onderhoud aan willen plegen!!
en dan hier komen klagen als er wat kapot is :x :x

Henk
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:
TheCrewBroer schreef:Zelf heb ik dat probleem ook en een erkende dealer is nou eenmaal duurder.
Voor de niet leasers onder ons gaan we natuurlijk naar een goedkope garage waar het nou eenmaal lastiger is. Mijn garage houder waar ik overgens al 10 jaar ben verkoopt vele merken en door mij nu ook Volvo.
Met alle respect voor jouw garagist, het bestaat niet dat die alle ins en outs van alle merken kent, laat staan het juiste speciaalgereedschap heeft en de juiste testapparatuur.
Ik geloof niet dat die garagist jouw Volvo 100% goed kan servicen, hij heeft b.v. al niet alle technische kennis of de informatie voor een re-call.
Een dealer stelt doorgaans sneller de juiste diagnose en zal alleen daardoor al snel goedkoper zijn.
Sorry maar dit is echt maar de halve waarheid.
Ik ben nog nooit zo slecht geholpen als bij de Volvodealer, notabene waar ik de auto kocht. En ik ben zelfs bedonderd daar, met name in het onderhoud wat ze zeiden gedaan te hebben maar niet hadden gedaan.

Resultaat: Een gezin met kinderen de weg op gestuurd met een auto met kapotte remleidingen..

Daar kom ik dus niet meer.. NOOIT meer.

Dus kwaliteit en beter? lamenielachen!

daarentegen kom ik ook al 10 jaar bij een universele garage en daar word ik uitstekend geholpen.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
v40jlt4
2nd Gear member

Mijn CV ketel heeft ook jaarlijks onderhoud nodig, maar het lukt mij prima te onthouden dat daarvoor gezorgd moet worden.

Stel je voor dat dat ding ging piepen en dat er perse iemand van b.v. ATAG langs moest komen om het uit te zetten, slaat toch nergens op.

Lampie of niet, mijn auto krijgt netjes alle onderhoud die ie nodig heeft.

Nu even over die Super Volvo Dealers.

Ik hoorde al een tijdje een vreemd gefluit onder de motorkap van mijn toen nog volledig originele V40. Naar de dealer:
vele euro's later, vanalles gedaan aan de auto, het gefluit was er nog.
"niets aan de hand meneer, dat gefluit horen we wel vaker maar heeft niets te betekenen"

Even later kom ik er dus zelf achter dat dat gefluit een lekkende slang naar de wastegate!!! was. Die ging dus niet meer open. Gevolg, lekker veel turbodruk maar ook een turbo met scheuren waar je akelig van wordt. Bedankt Volvo dealer.

Iedereen maakt fouten, ook elke garagist dus, maar de onvoorwaardelijke heiligverklaring die sommigen alhier de Volvodealer toebedelen vind ik niet terecht.

Tuurlijk, de kans is bij de Volvodealer het grootst dat ze specifieke Volvokennis hebben en al het speciale gereedschap, maar of dat de zotte uurtarieven rechtvaardigt, ik vind van niet.

Maar waar ik me het meeste aan stoor is de manier waarop mensen in deze thread aangevallen worden als ze het boute lef hebben hun volvo niet naar de dealer te brengen. Waar gaat dit over?

Janis
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:Ik ben nog nooit zo slecht geholpen als bij de Volvodealer, notabene waar ik de auto kocht. En ik ben zelfs bedonderd daar, met name in het onderhoud wat ze zeiden gedaan te hebben maar niet hadden gedaan.

Resultaat: Een gezin met kinderen de weg op gestuurd met een auto met kapotte remleidingen..
Daar kom ik dus niet meer.. NOOIT meer.
Dus kwaliteit en beter? lamenielachen!
daarentegen kom ik ook al 10 jaar bij een universele garage en daar word ik uitstekend geholpen.
Daar heb je natuurlijk een punt, als men niet doet wat conform een schema wel moet gebeuren is dat schandalig, daar mag geen discussie over zijn.
En jou met je gezin op onverantwoorde wijze de straat opsturen, tja dat kan toch niemand goedpraten?
Een dealer kan het wel, maar doet het niet, daar is geen excuus voor.
Mijn insteek was: een garagist wil misschien wel maar kan het met de technisch gecompliceerdere Volvo's (grofweg vanaf de S80) niet (meer) omdat hij de kennis en apparatuur mist, en als je het niet kan doe je het toch ook niet?
zwolly
4th Gear member

ga gewoon naar de dealer die mij de auto verkocht heeft, als je ziet hoe die mij de auto afleverde.... helemaal TOPPIE!! (broekhuis te hoogeveen) heb veel vertrouwen in dat bedrijf, en ze werken gewoon met vaste prijzen voor onderhoudsbeurten, zal misschien wat duurder zijn als een universele garage , maar wil mijn auto alleen maar in 100% staat hebben door vakmensen . ik betaalde een goede prijs voor mijn auto en dan ga ik echt niet later beknibbelen op het onderhoud, maar ja ieder moet dat voor zichzelf weten , een dealeronderhouden auto verkoopt later ook weer wat makkelijker.

ik woon in zwolle en daar heb je furnesscars(volvodealer) ben daar ook wezen kijken in de showroom, zoals die hun auto's daar neerzetten moeten ze zich schamen, krassen ed koop je er gewoon bij, dus stond heel snel weer buiten.....en kwam uiteindelijk in hoogeveen terecht waar ik dan ook klant blijf.

zwolly
AndreK
2nd Gear member

Ik vind ook dat het resetten van een service indicatielampje door andere garages gedaan moet kunnen worden. Kunnen de meeste overigens ook. Desnoods kun je het zelf (zoals hier beschreven is) Reset apparaatje kun je ook nog kopen en dan lukt het zeker.
Een goede garage kan ook nog de moderne S80 S60 V50 onderhouden. Is misschien in het begin iets langer naar dingen aan het zoeken.
Voordeel van dealer is inderdaad het beter op de hoogte zijn van recalls van de fabriek of het - onder garantie - vervangen van bepaalde onderdelen als je een wat jongere auto hebt. Ik wissel een beetje tussen dealer onderhoud, algemene garage en zelf dingen doen.
Grote beurt 1 x per jaar bij de dealer
Filters en olie doe ik zelf. Koop spulletjes bij Brezan (25 % korting voor iedereen) en je kunt bij de meeste auto's (volvo ook) er goed bij komen zonder speciaal gereedschap nodig te hebben.
Laatst zo nog remschijven vervangen.
Voordelen van twee werelden: onderkenning van problemen bij de dealer door jaarlijkse grote beurt en besparen van de inderdaad erg hoge uurprijs door zelf dingetjes te doen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”