V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Jeroen C
3rd Gear member

Ik had dat ook, verwarmde voorruit en verwarmde stoelen en dit is een van de voornaamste redenen geweest om voor deze opties te kiezen.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
JosP
3rd Gear member

2 dagen geleden is mijn nieuwe V40 afgeleverd.
Een geweldige auto die lekker strak op de weg ligt. De motor loopt lekker rustig en in de auto blijft het ook lekker stil.
De D2 vind ik een fijne motor. Kracht genoeg, alleen moet je de motor wel op toeren houden. Na een tijdje verwacht ik dat de motor nog wel wat soepeler zal gaan worden.
Ook ik heb een verwarmde voorruit (onderdeel van het winterline pakket) en heb er gisteren al mijn gemak van gehad. Dit wil ik de volgende keer weer!!
De xenon verlichting bevalt zeer goed, wat een berg licht!!
Het navigatie systeem is even wennen, maar het meeste kan via het duimwieltje ingesteld worden. Wat ik wel mis is de thuis functie. Dit heb ik opgelost door mijn thuislocatie bij de opgeslagen adressen te zetten. Ik heb hem [spatie]thuis genoemd zodat deze altijd als eerste in de opgeslagen adressenlijst staat. Dit is naar mijn idee een goede oplossing.
Al met al een fijne auto en ik zal daar veel plezier aan gaan beleven.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Alfist33
2nd Gear member

voicedialing van navigatie werkt geweldig!
dan kan je gewoon in één zin roepen: "navigatie ga naar opgeslagen locatie" daarna commando "thuis" , bevestigen en gaan.

Ik tik eigenlijk nooit handmatig mijn navigatie in.
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
The Saint
2nd Gear member

Alfist33 schreef:voicedialing van navigatie werkt geweldig!
dan kan je gewoon in één zin roepen: "navigatie ga naar opgeslagen locatie" daarna commando "thuis" , bevestigen en gaan.

Okay, weer eens een positief bericht over de navigatie. Blij dit te horen. Maak zelf nu ook altijd gebruik van stembesturing (TomTom).
The world's a stage, and each must play a part
JosP
3rd Gear member

@ Alfist 33:voicedialing heb ik nog niet echt mee gewerkt. Ik zal me hier dan ook eens in gaan verdiepen.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
GFTbak
2nd Gear member

The Saint schreef:

Okay, weer eens een positief bericht over de navigatie. Blij dit te horen. Maak zelf nu ook altijd gebruik van stembesturing (TomTom).
Juist een beetje spijtig dat dit net in België waar deze auto gemaakt is niet werkt! grrr :-x
Volvo C30 | Kinetic | 1.6d | R-design | passion red
besteld: V40 | R-design | D2 | motion pack | titanium grey metalic
Alfist33
2nd Gear member

JosP schreef:@ Alfist 33:voicedialing heb ik nog niet echt mee gewerkt. Ik zal me hier dan ook eens in gaan verdiepen.
doen hoor, werkt perfect.
Vaak ga ik al rijden en laat de dame van onze navigatie haar werk doen ; )
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

@GFTbak: Waarom werkt dat niet in België? Nederlands is toch Nederlands?
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
jimrask
2nd Gear member

Nederlands werkt zonder veel problemen. Vlaams, en dan zeker sommige Vlaamse dialecten werken veel minder goed ;-)
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
team Scargot
1st Gear member

The Saint schreef:

De ergonomie van het systeem is een punt waarover je kunt discussieren. Het feit dat het systeem onjuiste info geeft waardoor je veel tijd verliest of waardoor onveilige verkeerssituaties ontstaan is echter niet goed te praten. Op voorgaande pagina's zijn al voorbeelden genoemd, maar ik heb ook al een paar " hairy moments' gehad. Vandaar dat ik nu in ieder geval altijd mijn VDO Dayton parallel draai en die volg ik.
ik heb een D4 Summum, Vibrant Copper met espresso-bruin leer, Intro line, 18"; Taranis. De schuifdaken waren uitverkocht.

Voor de fun heb ik een Lotus Elan+2. Die heeft alles wat een Volvo niet heeft (of eigenlijk andersom: een Volvo heeft alles wat een Lotus niet heeft)
JosP
3rd Gear member

Alfist33 schreef:
JosP schreef:@ Alfist 33:voicedialing heb ik nog niet echt mee gewerkt. Ik zal me hier dan ook eens in gaan verdiepen.
doen hoor, werkt perfect.
Vaak ga ik al rijden en laat de dame van onze navigatie haar werk doen ; )
Bedankt voor de tip, dit werkt inderdaad uitstekend.
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Dat de gps module gaan verkavelings vlaams herkent kan ik begrijpen. :-)
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Marcel
4th Gear member

Vanmorgen hield mijn navigatie stug vol dat ik in hartje Brussel aan het rijden was, terwijl het toch echt in Utrecht was. Ineens, na ongeveer een kwartier, was ik welkom in nederland en was alles weer goed......

Inmiddels navigeer ik weer met navigon, geen gezeur mee.
Gr. Marcel
HakanC
3rd Gear member

Marcel schreef:Vanmorgen hield mijn navigatie stug vol dat ik in hartje Brussel aan het rijden was, terwijl het toch echt in Utrecht was. Ineens, na ongeveer een kwartier, was ik welkom in nederland en was alles weer goed......

Inmiddels navigeer ik weer met navigon, geen gezeur mee.
Heb het ook een keer gehad dat ik volgens navigatie helemaal ergens anders was.. Na 45 min rijden was het nog steeds zo.. Toen auto geparkeerd en na 4 uur opnieuw starten was alles weer normaal.
Jeroen C
3rd Gear member

Klinkt allemaal wel spannend en je ziet nog eens wat van de wereld... :D
Als ik dit allemaal zo lees, houd ik mijn vertrouwde garmin nog maar even in ere.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
HakanC
3rd Gear member

ach.. valt wel mee allemaal.. Ook de bediening. Als je eenmaal weet waar wat zir en hoe je het moet aanpakken valt het allemaal wel mee..

I.p.v. een losse navigatie erbij lijkt mij een TomTom app op je smartphone veel handiger.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
team Scargot
1st Gear member

HakanC schreef:ach.. valt wel mee allemaal.. Ook de bediening. Als je eenmaal weet waar wat zir en hoe je het moet aanpakken valt het allemaal wel mee..

I.p.v. een losse navigatie erbij lijkt mij een TomTom app op je smartphone veel handiger.
Nee, het valt niet allemaal wel mee.

Zoals ik gisteren ook al in mijn post aangegeven heb: het gaat niet om de bediening, het navigatie-systeem is onbetrouwbaar.

Je kunt dus geen afspraken obv de ETA, en je riskeert af en toe in wegen gestuurd te worden die er niet zijn of waar je niet in mag. En met name in het donker leidt dat wel eens tot behoorlijk gevaarlijke situaties heb ik ondervonden.
ik heb een D4 Summum, Vibrant Copper met espresso-bruin leer, Intro line, 18"; Taranis. De schuifdaken waren uitverkocht.

Voor de fun heb ik een Lotus Elan+2. Die heeft alles wat een Volvo niet heeft (of eigenlijk andersom: een Volvo heeft alles wat een Lotus niet heeft)
HakanC
3rd Gear member

team Scargot schreef:
HakanC schreef:ach.. valt wel mee allemaal.. Ook de bediening. Als je eenmaal weet waar wat zir en hoe je het moet aanpakken valt het allemaal wel mee..

Zoals ik gisteren ook al in mijn post aangegeven heb: het gaat niet om de bediening, het navigatie-systeem is onbetrouwbaar.

Je kunt dus geen afspraken obv de ETA, en je riskeert af en toe in wegen gestuurd te worden die er niet zijn of waar je niet in mag. En met name in het donker leidt dat wel eens tot behoorlijk gevaarlijke situaties heb ik ondervonden.
Dat heb ik nog niet meegemaakt.. Maar heb hem ook nog maar net..
v70bio
3rd Gear member

team Scargot schreef:

Terug naar de dealer lijkt mij. Heb ooit zoiets dergelijks meegemaakt met een Becker. Erg vervelend!
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Alfist33
2nd Gear member

apart hoor, ik heb dit soort vreemde ervaringen totaal niet!
Ik zou ze zeker melden bij de dealer, wellicht dat de update helpt?
Plaats reactie

Terug naar “V40”