probleempje v40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
mik1
1st Gear member

Sinds eergisteren ben ik de trotse eigenaar van een volvo v40 1.9 diesel van 2004 met 158.000km op de teller.De wagen rijdt echt zalig moet ik zeggen maar heeft toch enkele kleine probleempjes.Wanneer ik hem sluit met de centrale vergrendeling dan sluit de achterste deur niet mee aan de chauffeurszijde..Als ik de wagen wil openen dan komt het knopje ook niet mee omhoog.Het achterste mistlicht wilt ook niet aangaan als ik de knop induw,vanbinnen brand het lampje wel aan de kmteller,ik heb een nieuw lampje gezet maar zonder succes, de wagen heeft wel een trekhaak dus misschien komt hierdoor het probleem.De vorige eigenaar wist mij ook te zeggen dat hij een waarschuwingslampje van de rem had gekregen en dit voor de 2de keer op korte tijd en hij had nu remvloeistof bijgevuld en het lampje was nu weg.Dit waren de kleine probleempjes zo wat.Groetjes van een blije volvo eigenaar
mik1
1st Gear member

Het probleempje van het slot heb ik in een vorige vraag al teruggevonden over een v70 en daar zeiden ze van goed invetten of nieuw slot plaatsen want dit viel wel meer voor en kwam door het mechanisme..dus mijn vraag is wat te vlug gesteld.gr.
Lex!
2nd Gear member

mik1 schreef:Sinds eergisteren ben ik de trotse eigenaar van een volvo v40 1.9 diesel van 2004 met 158.000km op de teller.De wagen rijdt echt zalig moet ik zeggen maar heeft toch enkele kleine probleempjes.Wanneer ik hem sluit met de centrale vergrendeling dan sluit de achterste deur niet mee aan de chauffeurszijde..Als ik de wagen wil openen dan komt het knopje ook niet mee omhoog.Het achterste mistlicht wilt ook niet aangaan als ik de knop induw,vanbinnen brand het lampje wel aan de kmteller,ik heb een nieuw lampje gezet maar zonder succes, de wagen heeft wel een trekhaak dus misschien komt hierdoor het probleem.De vorige eigenaar wist mij ook te zeggen dat hij een waarschuwingslampje van de rem had gekregen en dit voor de 2de keer op korte tijd en hij had nu remvloeistof bijgevuld en het lampje was nu weg.Dit waren de kleine probleempjes zo wat.Groetjes van een blije volvo eigenaar
mistlicht:
- controleer de zekering
- misschien relais stuk? zit helaas achter de tellerbak
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
snorremans
5th Gear member

Schakelaar in de stekker/stopcontact van de trekhaak, deze schakeld je mistlamp van de auto uit als je de stekker van de aanhanger er in hebt zitten, deze schakelaar blijft heel vaak hangen met als gevolg dat je mistlamp van de auto uitblijft.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
volvo-s40
4th Gear member

Lex! schreef:mistlicht:
- controleer de zekering
Helaas.... het is een 2004 uitvoering, dit zit in de CEM
snorremans
5th Gear member

volvo-s40 schreef:
- controleer de zekering
Volgens de starter van dit topic is het een V 40 , teminste dat lees ik :roll:
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

mik1
1st Gear member

het probleem van het mistlicht is opgelost,er zat nl. op de ingang van de stekkerdoos een ander stekker om hem om te bouwen.Wanneer ik deze uittrek werkt het mistlicht wel.Het slot heb ik nog niet opgelost wegens ziekte.De wagen heeft voor de rest geen enkel probleem,wat ik wel raar vind is dat de koppeling redelijk hoog pakt maar toch werkt ze of slipt niet door.Ik kan perfekt rijden ermee maar toch...Bedankt om de reacties en fotos volgen nog wanneer het weer wat beter is!
Buurtje
3rd Gear member

@Mik1: Voor wat betreft die koppeling: Daar heb ik met mijn V40 1.9D PhaseII 120.000 km mee doorgereden zonder er iets aan te hoeven doen. (De auto heb ik weg moeten doen om andere redenen)

De monteur vertelde mij destijds: "Heb je er last van? Slipt ie door? Wil ie niet meer in de versnellingen? Nee? Dan gewoon doorrijden tot je er wel last van krijgt!"
Dat advies heeft 120.000 km + gewerkt :)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
dutchlimits
5th Gear member

mik1 schreef:het probleem van het mistlicht is opgelost,er zat nl. op de ingang van de stekkerdoos een ander stekker om hem om te bouwen.Wanneer ik deze uittrek werkt het mistlicht wel.Het slot heb ik nog niet opgelost wegens ziekte.De wagen heeft voor de rest geen enkel probleem,wat ik wel raar vind is dat de koppeling redelijk hoog pakt maar toch werkt ze of slipt niet door.Ik kan perfekt rijden ermee maar toch...Bedankt om de reacties en fotos volgen nog wanneer het weer wat beter is!
Mijn auto was gekocht met 19.000km's op de klok en de koppeling toen al enorm hoog, lees ik heel veel op internet over deze auto's, zal er wel bij horen.

Ik rijd er al 2 jaar mee en 60.000 km's verder, koppeling is nog niks aan verandert. (even afkloppen).

Geen zorgen dus zoals er al werd gezegd.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Ramon&Ramon
7th Gear member

Is ook niets mis mee,dat hebben ze bijna allemaal!
Jan
2nd Gear member

Let wel op het niveau van de remvloeistof of =beter nog- laat het remsysteem eens controleren/vloeistof vervangen. Door je remmen trappen wil je echt niet!
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
mik1
1st Gear member

Dit heb ik vandaag nagekeken en het niveau stond nog steeds ok.Ik heb ook het deurpaneel even eruit genomen om hierachter is een kijkje te nemen waarom de deur niet wilt sluiten of terug openen maar moet ik dan het slot hiervoor ook los draaien?Dit is dus de achterdeur aan de chauffeurskant.Kan ik daar iets mis mee doen als ik dit slot is losdraai want heb wat schrik dat ik iets zou kapot maken..ik zie een dunne ijzeren staaf die van het slot naar het pinnetje gaat,als ik dit met de hand mee beweeg dan opent en sluit het wel maar niet vaneigens...
volvo-s40
4th Gear member

snorremans schreef:
volvo-s40 schreef:
- controleer de zekering
Het is inderdaad een V40. 1 uit 2004. (eind 2003 want in 2004 werden ze nietmeer gefabriceerd)

Vanaf fase (phase) 1,5 (rond 2000) hebben ze aanpassingen verricht in zowel interieurdelen als exterieur (plaatdelen) en is er een CEM in de wagen gekomen waar diverse optie's in geschakeld worden, en tevens een 2e ECU.

Heb je namelijk geen mistlampen, en je bouwd ze er later er in, zul je dit via de CEM moeten inschakelen, en dat kan alleen bij de dealerd.

Na verloop van jaar kan tevens de CEM modulle kuren vertonen :)

maar goed, voorlopig even genoeg info hierover neer geplempt.
snorremans
5th Gear member

volvo-s40 schreef:
snorremans schreef:
volvo-s40 schreef: Helaas.... het is een 2004 uitvoering, dit zit in de CEM
Het is inderdaad een V40. 1 uit 2004. (eind 2003 want in 2004 werden ze nietmeer gefabriceerd)

Vanaf fase (phase) 1,5 (rond 2000) hebben ze aanpassingen verricht in zowel interieurdelen als exterieur (plaatdelen) en is er een CEM in de wagen gekomen waar diverse optie's in geschakeld worden, en tevens een 2e ECU.

Heb je namelijk geen mistlampen, en je bouwd ze er later er in, zul je dit via de CEM moeten inschakelen, en dat kan alleen bij de dealerd.

Na verloop van jaar kan tevens de CEM modulle kuren vertonen :)

maar goed, voorlopig even genoeg info hierover neer geplempt.
Zat dus niet de CEM :oops: maar wel in de stekker /stopcontact :D
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

wrusman
1st Gear member

mik1 schreef:Ik heb ook het deurpaneel even eruit genomen om hierachter is een kijkje te nemen waarom de deur niet wilt sluiten of terug openen maar moet ik dan het slot hiervoor ook los draaien?Dit is dus de achterdeur aan de chauffeurskant.Kan ik daar iets mis mee doen als ik dit slot is losdraai want heb wat schrik dat ik iets zou kapot maken..ik zie een dunne ijzeren staaf die van het slot naar het pinnetje gaat,als ik dit met de hand mee beweeg dan opent en sluit het wel maar niet vaneigens...
je zou eerst alle scharnierpunten en geleiders van de stalen pennen even kunnen controleren en smeren met white grease, sommige punten kan het wat stroef lopen. Die plastic geleider naar achteren wil soms ook wel wat scheef trekken. Als het geheel al eens geblokkeerd heeft gezeten dan kan ook een van de stangen wat verbogen zijn.

Het slot kun je er niet zomaar uithalen, je moet hiervoor ook de achterste raamgeleider in de deur losmaken. de bouten hiervoor kun je vinden achter de plastic afdek kap boven je deurpaneel.

Als je het slot er uit hebt weten te wurmen kun je deze goed schoonmaken en opnieuw invetten met white grease.
Het er weer in wurmen is even pielen, maar wel te doen

Ik had hetzelfde euvel met mijn oude v40, en dat was na opnieuw invetten verholpen.
Jag älskar min svenska traktor

V70 2.5D 1999 Graphite Grey Metallic
volvo-s40
4th Gear member

snorremans schreef:Zat dus niet de CEM :oops: maar wel in de stekker /stopcontact :D
Even beter lezen ;)
Het was ter info.
mik1
1st Gear member

@wrusman Zit er aan het slot ook een pompje want iemand zei mij dat dit ook het probleem kon zijn?
volvo-s40
4th Gear member

Aan het slot zitten alleen 1 metalen pen die naar het slotmechanisme leid.
En 1 metalen pen van deurklink naar het slotmechanisme
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
mik1
1st Gear member

Is het dan het slot zelf wat die 2 metalen geleiders doet bewegen?
wrusman
1st Gear member

yeps, bij CV zit er in het slot zelf een motor
De sloten gebruiken geen pompje.

Deze motor stuurt echter ook via een metalen pen het knopje in je deur op en neer, dus als dit zwaar loopt kan dat problemen geven.
Jag älskar min svenska traktor

V70 2.5D 1999 Graphite Grey Metallic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”