chassisnr vooraan het raam ontbreekt?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
mik1
1st Gear member

Hallo forumgangers,

Ik ben vanzin om mij een volvo v40 aan te schaffen en was vandaag naar ene van 2004 gaan zien met 188.000km op de teller.Het 1ste wat ik vroeg was het onderhoudsboekje en dit bleek maar ingevuld tot 117.000km wat ik al heel spijtig vond.Ik kon nergens niet terug vinden wanneer de distributieriem vervangen was.De carpass die in het voertuig lag was ook al geen recent want was van 2007 wat ik ook al niet kon snappen.Toen ik het voertuig inspecteerde viel mij op dat vooraan het raam aan de chauffeurskant een opening voorzien is waar je het chassisnr normaal kunt zien maar hier stond gewoon niks??Ik heb met het voertuig gereden en dat beviel mij wel moet ik eerlijk toegeven maar toch was ik niet gerust in dit voertuig.De verkoopprijs was 3200 zonder keuring(apk).Veel ken ik wel niet af van deze wagens en iemand wist mij te vertellen dat je met deze wagen moest oppassen met iets van de koppeling(een drukpomp of zoiets)als deze stuk was had je geen koppeling meer en om dit te herstellen moest de boite eruit omdat dit pompje in de boite zou zitten?Toch zou ik graag een volvo v40 1.9diesel aanschaffen want ik vind ze zeer mooi en met een gezin met 2 kinderen kan ik wel een break gebruiken..
CoertVolvo
2nd Gear member

Hoi Mik,
Meestal heeft je eerste ingeving gelijk. Ik zou het niet doen. Misschien loop je dan de koop van je leven mis, maar het kan ook andersom; de miskoop van je leven. En als de auto goed is, dan moet een keuring (met in jou geval zekerheid dat het een eerlijke auto is) toch geen probleem zijn?
mik1
1st Gear member

Als je voor de wagen staat dan staat er toch rechts onder het raam normaal de chassisnr?Vanonder aan het raam is een zwarte band dacht ik met een opening in waar je de nr
door kan lezen?Is dit niet vanuit het fabriek gedaan want dit vind ik bizar dat daar niks stond...Met keuring vroeg die verkoper 3600 euro.
lint
Geartronic member

Als je geen goed gevoel hebt bij deze auto; niet kopen en lekker laten staan.
Het aanbod van occasions is groot genoeg om een goede te vinden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Frederik Welvaert
5th Gear member

Een keuring kost toch geen 200? Waarom dan 200 meer vragen met keuring? Vind het ook een raar verhaal. Keuring voor verkoop is sowieso verplicht, dus men had dat al moeten doen, bovendien krijgt men op dat moment keurig een nieuwe carpass. Dus eerst laten keuren en pas dan over beslissen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
mik1
1st Gear member

Deze verkoop is niet doorgegaan.Ik heb een andere volvo van hetzelfde jaar gevonden met minder km en in betere staat en goedkoper..
lint
Geartronic member

Dat is een verstandig besluit geweest!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”