Misschien een vreemde vraag, maar vandaag zijn bij mijn auto storingscodes uitgelezen en gereset bij de dealer. Had storing in motormanagement, dit is verholpen. Nu zie ik als ik de auto start nadat het voorgloeilampje gedoofd is en de motor aanslaat er even de oranje lampjes van ABS DTSC en motorblokje gaan branden, terwijl dit voor vandaag nooit voor is gekomen? Is er nu iets mis? Uiteraard branden de lampjes ook als je het contact aan zet, en gaan ze uit als je niets doet.
Het betreft een:
V70 D5 AWD MY2005 (okt 2004)
waarschuwingslampjes branden heel even na aanslaan motor?
-
- 1st Gear member
Storing motormanagement service spoed, icm rode driehoek! had geen vermogen meer, na herstarten probleem even weg todat je weer iets meer gas gaf. Brandstoffilter is vervangen en ontlucht. Daarna bleek er een probleem te zijn met de startmotor die eveneens is vervangen.
Hier moet ik nog even over nadenken, want ik heb zo geen idee.
Startmotorprobleem is wel een vreemde, had je daar al langer last van?
-
- 7th Gear member
Dealer moet hem even opnieuw wissen,daar is iets fout gegaan!
Het vida progamma te snel afgebroken denk ik..
Het vida progamma te snel afgebroken denk ik..
-
- 1st Gear member
Beste Ramon&Ramon, Zal komende week even langs de dealer rijden, maar het word nog vreemder,want het dstc lampje blijft nu wel uit, alleen het abs lampje gaat even aan, uit en weer aan,daarna blijft hij uit.
-
- 7th Gear member
Kan natuurlijk ook een storing zijn in het abs systeem!
-
- 1st Gear member
AlexV70 schreef:Hier moet ik nog even over nadenken, want ik heb zo geen idee.
Probleem met startmotor was mij niet bekend, merkte alleen soms bij kou moeizaam starten, maar dat kwam misschien ook wel door het brandstoffilter? Dealer constateerde bijgeluid tijdens starten, en vond het niet verstandig hier langer mee te rijden,wegens evt. vervolgschade aan b.v starterkrans etc.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Zomaar een gemene vraag maar die 'feestverlichting', had de dealer dat dan niet opgemerkt of kwam het 'pas veel later' ?
Rob
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 7th Gear member
V70Hans schreef:Dat kan ook natuurlijk, maar ik hoop toch stilletjes dat Ramon gelijk heeft, en dat er met wissen iets is foutgegaan.
Heb toch meestal gelijk?

Reacties niet nodig,die ken ik al.

-
- 1st Gear member
Zag het zelf pas toen ik later op de avond weer thuis wegreed, weet eerlijk gezegd niet of dat dit ook al was toen ik bij de garage wegreed. kijk tijdens starten geloof ik niet altijd naar dashboard :oops:
-
- 7th Gear member
Even goed uitlezen en wissen,dan maar zien wat er gebeurd!
-
- 1st Gear member
Gaan we van de week maar doen, moet even kijken waneer, heb nl. een werkgever waar ik natuurlijk bij moet werken op de tijden dat de garage open is. :-x Bedankt voor het meedenken, hou jullie op de hoogte
Hans
Hans
Gezien het slechte starten denk ik toch ook aan de accu. Daar kan je ook meest vreemde storingen van krijgen.
Zie hier ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54338
Zie hier ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54338
- janpie
- 5th Gear member
Of een accupool los..Zeg ook maar wat. omdat lampje aan en uit gaat. probeer mee te denken
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 1st Gear member
Beste mede forumers ben vandaag bij de garage geweest. BC uitgelezen
en er was geen storing aanwezig,er is tevens gekeken of de laatste software er in staat en dit is het geval. ::D. Het branden van ABS lampje is normaal direct na het starten, heb dit nu ook in instuctieboekje gelezen. Het TRACS lampje heeft alleen de eerst paar keer gebrand daarna niet meer. Ben dus weer opgelucht
Wat wel vreemd blijft is dat er voor het resetten geen abslampje ging branden. Heb met receptionist ook even bij een vergelijkbare V70 gekeken en ook daar geen
oplichtend abslampje. Misschien is er een software update geweest??
Iedereen Bedankt voor het meedenken!
en er was geen storing aanwezig,er is tevens gekeken of de laatste software er in staat en dit is het geval. ::D. Het branden van ABS lampje is normaal direct na het starten, heb dit nu ook in instuctieboekje gelezen. Het TRACS lampje heeft alleen de eerst paar keer gebrand daarna niet meer. Ben dus weer opgelucht

oplichtend abslampje. Misschien is er een software update geweest??
Iedereen Bedankt voor het meedenken!