Welke XC?

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Leg ik normaal ook, maar had het bij wijze van test weggelaten ;-)

Wanneer laat de topicstarter nog eens van zich horen?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
renezzzz
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
Locatie: Gex

Onze vorige auto was een Toyota Carolla Verso (ook een diesel) die een half uur nodig had voor een beetje warme lucht. Dramatisch lang in de winter. Je reed dan bijna altijd met hanschoenen aan in de auto (geen grap). T.o.v. onze vorige auto is de XC60 lekker snel warm. Binnen een paar minuten lukt wel, exacte waardes ken ik niet omdat we meestal de standkachel gebruiken.

@Helpsie, als het dan toch een XC60 wordt, zou ik zeker naar de standkachel optie kijken. Afhankelijk van je parkeersituatie: luxe in het kwadraat!
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Gebruikersavatar
Helspie
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.01.2013 - 17:21
Locatie: Massenhoven

Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.

als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...

ik weet het, niet met elkaar te vergelijken.
maar ze hebben elks hun plussen:
- waarbij het iDrive van BMW toch het sensus systeem overtreft.
- XC60 oogt ruimer, en bruter. BMW is sportiever.
- voortractie tegen achtertractie (ben daar nog niet uit...)

vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen??? :P
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Nee, ik heb dat ook, terwijl ik 'slechts' 1.80m ben; het heeft een btje te maken met hoe je in de wagen zit. Ik vind het ook vaak prettig om mn been een btje te laten 'leunen', bij de ene wagen kan dat beter dan bij de andere.
Gebruikersavatar
Frederick
4th Gear member
Berichten: 524
Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25

In zowat alle wagens en zeker de Volvo's die we hebben en gehad hebben zit ik met mijn knie tegen de rand van de middenconsole. Ik meet dan ook 1,97m.. Beetje experimenteren met de zetel en je zit er weliswaar nog steeds tegen, maar vrij aangenaam.. Extra steun?
Zit je bij die BMW ook niet tegen het dashboard aan? Ik vind hem in ieder geval redelijk klein uitgevallen binnenin, kleiner dan de XC in ieder geval.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een summum geartronic gaan met een 2.4 dieseltje.. Veel comfort en opties!
De R-design is uiterlijk heel mooi, maar wat is het nut van de duur betaalde skidplates, 20" en andere bling? Ik denk niet dat je er elk weekend mee het bos in gaat trekken
AWD of FWD..tja, AWD lijkt me leuk bij noodweer, maar ik heb er nog nooit behoefte aan gehad.

Benieuwd wat het wordt...
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Helspie schreef: maar ze hebben elks hun plussen:
- waarbij het iDrive van BMW toch het sensus systeem overtreft.
- XC60 oogt ruimer, en bruter. BMW is sportiever.
- voortractie tegen achtertractie (ben daar nog niet uit...)

vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen??? :P
En hoevaak denk je te zitten prullen in het iDrive of Sensus systeem? Hooguit als je gps nodig hebt, maar ik zit niet elke week alle instellingen van m'n auto aan te passen :p

De knie had ik in het begin ook (ben 1.87) de tunnel is wel heel breed gemaakt, maar eens je eraan gewoon bent is het geen probleem meer :)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

BlackcurrantV70 schreef:In een BMW wil je toch niet gezien worden !

Moet je ook nog een cursus bumperkleven volgen....
Niet zo afgeven op BMW-rijders hé... Ik ga mijn Eendje missen, en dan vooral de RWD... Ik heb echt niemand opgehouden hoor, de voorbije weken, en héél veel sukkelende en twijfelende FWD's voorbij gestoken.

BTW: ik HAAT bumperklevers, vooral die aan mijn voorbumper :D
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

is de BMW niet zuiniger ?

Mijn 1reeks (118d) loopt ongeveer 6,1 l/100 km, onze 3reeks (E46 320 Touring), doet daar vlotjes nog een halve liter af (en daar staan al 200.000 km op de teller).

Mocht de 318 touring (met de gewenste opties) in mijn lease-budget gepast hebben, ging ik niet op de forum aanwezig zijn, want dan had ik die gekozen ipv de V60 D2.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@ex Mooseman: Dat is dan wel appels met peren vergelijken. XC60 moet je vergelijken met een BMW X3.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

topicstarter twijfelt tussen 3 en XC60.
XC60 valt zo wat tussen X1 en X3, lijkt me ? X3 is toch wel een pak ruimer dan een XC60, imho.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

ex-Mooseman schreef:topicstarter twijfelt tussen 3 en XC60.
XC60 valt zo wat tussen X1 en X3, lijkt me ? X3 is toch wel een pak ruimer dan een XC60, imho.
U heeft in beiden gereden.
Zeker is dat de XC60 een rechtstreekse concurrent van de X3, Q5, GLK is.
Waarbij ik vind dat de weegschaal uitslaat ten goede van de XC60.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

X3: lengte 4648 mm
breedte 1881 mm
hoogte 1661 mm
wielbasis 2810 mm
spoorbreedte voor 1616 mm
spoorbreedte achter 1632 mm
XC60: lengte 4628 mm
breedte 1891 mm
hoogte 1713 mm
wielbasis 2774 mm
spoorbreedte voor 1632 mm
spoorbreedte achter 1586 mm
Wat scheelt het??
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Volvo T56
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
Locatie: Groningen

Helspie schreef:Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.
als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen??? :P
Hou je van een harde auto neem de BMW anders de Volvo, vwb ruimte been, stel er zit niets misschien mis je dan dat er iets zit om je been tegen aan te leggen...
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Volvo T56 schreef:
Helspie schreef:Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.
als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen??? :P
Hou je van een harde auto neem de BMW anders de Volvo, vwb ruimte been, stel er zit niets misschien mis je dan dat er iets zit om je been tegen aan te leggen...
Ik heb fourC op advance wordt de auto knetter hard en is er van een wollige suv niets meer over.
Ik heb het op de autobahn even uitgeprobeerd en de XC kleeft aan de weg zelfs met 17" winterbanden het aanremmen op hoge snelheid(190km/h) is best een sensatie.
Ook lange doordraaiers zijn apart....voor 5minuten ik heb de auto gauw op comfort gezet en met de cruise op 135 doet de auto waar hij voor gemaakt is, in rust en comfort km maken. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”