V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JonvdPloeg
1st Gear member

Gisteren onze V40 opgehaald bij de dealer! Afgezien van het prachtige aangezicht, de mooie interface van Sensus en de goede kwaliteit van het high performance multimedia systeem zijn er nog een aantal puntjes;

- De binnenverlichting gaat soms niet aan, terwijl ik wel op het betreffende knopje druk
- De approach verlichting doet soms het welbekende knipperen en weer uitgaan
- Bij een van de twee sleutels werkt het geheugen voor de stoel niet, waardoor de stoel voor die sleutel niet automatisch instelt terwijl dat bij de andere sleutel wel gebeurd. De dealer gaat hier begin volgende week nog even beter naar kijken, hij houdt het vooralsnog op een softwarefout..

Komend weekend maar eens uitgebreider testen!
Johann
5th Gear member
Contacteer:

En dat voor een nieuwe auto waarbij het merendeel van de klachten al lang bekend zijn.

Way to go Volvo .. ::(
Cavallino
4th Gear member

Week 20 software update las ik hier op het forum, nog even geduld dus.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
v70bio
3rd Gear member

JonvdPloeg schreef:Gisteren onze V40 opgehaald bij de dealer! Afgezien van het prachtige aangezicht, de mooie interface van Sensus en de goede kwaliteit van het high performance multimedia systeem zijn er nog een aantal puntjes;

- De binnenverlichting gaat soms niet aan, terwijl ik wel op het betreffende knopje druk
- De approach verlichting doet soms het welbekende knipperen en weer uitgaan
- Bij een van de twee sleutels werkt het geheugen voor de stoel niet, waardoor de stoel voor die sleutel niet automatisch instelt terwijl dat bij de andere sleutel wel gebeurd. De dealer gaat hier begin volgende week nog even beter naar kijken, hij houdt het vooralsnog op een softwarefout..

Komend weekend maar eens uitgebreider testen!
Staat de binnenverlichting wel op automatisch?
Dat geheugen vd stoel ken ik ook van de v70 zie dat forum, helaas nog nooit oplossing voor gehad. Ik gebruik maar de voorkeuzetoets bij de stoel. Er was toen wel een schrijven van Volvo dat het zou komen doordat je tijdens het uitstappen de memorytoets zou raken en zo de instelling zou overschrijven. Ik heb mijn twijfels daarover. Dit was bij my2010 v70 en ook my2011
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
JonvdPloeg
1st Gear member

@v70bio: wat vreemd! Bij mijn dealer zeiden ze dit nog nooit te hebben meegemaakt. Wat ook vreemd is dat wanneer de auto wordt geopend met de tweede sleutel (die de stoel dus niet laat veranderen), in het my car menu het vinkje bij sleutelgeheugen steeds weer uit staat. Bij de eerste sleutel blijft dit vinkje wel netjes staan.

De binnenverlichting staat inderdaad op automatisch, maar vanmorgen wilde niets aan, niet op auto, niet zonder auto, maar ook de leeslampjes niet. Ik ga proberen dat nog eens 'voor elkaar' te krijgen, wellicht is het een gevolg van een eerdere handeling.
Patrickv
3rd Gear member

waarschijnlijk eerst met de approach verlichting aan de gang geweest..
die problemen hangen samen.. :(
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Alfist33
2nd Gear member

welke opties is dat, electrisch verstelbare stoelen én geheugen :)
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
v70bio
3rd Gear member

Ik heb die van mij van de week opgehaald en is inderdaad geweldige auto. Ik kan vergelijken met de v70 en dan heeft volvo toch wel verbeteringen aangebracht:

-Achteruitrijcamera geeft veel beter zicht in donker en altijd meer zicht
-Sensus werkt wat logischer maar dat komt denk door versie 3.0 die ik in v70 nog niet heb.
-Dimlicht (halogeen) komt aardig in de buurt van xenon verlichting
-snelheid met kleine stapjes verhogen gaat nu met de [+] toets ipv @
-verbruik valt me niet tegen zit nu op 5.5 (D3,schakel,winterbanden,autoweg-snelweg 90%)
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Prx
2nd Gear member

Anderhalve week geleden mijn V40 D2 opgehaald bij de dealer. Qua rijeigenschappen is het echt een fan-tas-tische auto. Maandag echter terug naar de dealer omdat hij is afgeleverd met een kras in de cockpit (op plastic, irritant in het zicht) en er zitten vlekken in het raam (zal wel productiefout zijn).

Heb overigens ook last van de approach verlichting bug, maar voor de rest nog geen klok reset o.i.d. De dealer wist niets af van problemen met de ruitensproeiers.
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
D2
3rd Gear member

Prx schreef:Heb overigens ook last van de approach verlichting bug, maar voor de rest nog geen klok reset o.i.d. De dealer wist niets af van problemen met de ruitensproeiers.
Mijn dealer gaf aan dat er een terugroepactie mbt de ruitenwissers liep. Bij mijn auto lekte de achterruitsproeier bij gebruik van de voorruitsproeier. Niet ernstig, wel ernstig irritant. Moet het nog controleren maar het zou nu opgelost moeten zijn. Misschien is jouw auto dusdanig recent dat hier af fabriek al een modificatie op de ruitensproeiers aanwezig is?

Wat betreft de approachverlichting: Wat is nij jou precies de bug?

Bij mijn auto in koude toestant resulteert één keer op de knop drukken in een kort flitsje, bij de tweede keer drukken blijft de boel wel branden.

Volgens de werkplaatsman van mijn dealer hoort dit zo. Lijkt mij wat vreemd, maar anderzijds is de bovenbeschreven werking wel 100% consistent gebleken. Misschien is het een beveiliging tegen ongewenst activeren van de approachverlichting?

Gezien het feit dat ik de approachverlichting nooit nodig heb en de werking al vanaf het begin hetzelfde patroon laat zien maak ik me er iig niet druk meer over (voor zover ik dat ooit gedaan heb).
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
RLB
2nd Gear member

Dat van de approachverlichting is echt wel een bugje, want in de handleiding staat niets over eenmalig kort flitsen. Sowieso: als je een tweede keer drukt blijft je binnenverlichting aan, ook niet wat je wil.
HakanC
3rd Gear member

RLB schreef:Dat van de approachverlichting is echt wel een bugje, want in de handleiding staat niets over eenmalig kort flitsen. Sowieso: als je een tweede keer drukt blijft je binnenverlichting aan, ook niet wat je wil.
Voorlopige oplossing: Als je voordat je in je auto stapt, je approachverlichting zelf weer uitschakelt d.m.v. het zelfde knopje op je afstandbediening, dan werkt in de auto alles weer normaal.. Bij mij wel in ieder geval.
MichelR
6th Gear member

Soms ook het probleem dat ik niet meer de auto uit kan..
Als je aan de deur klink trekt gaat deur niet van slot??

Moet je echt op slotje knop drukken om deur te kunnen openen..

Heel vreemd meestal werkt het goed maar soms dus niet..
Meerdere met dit euvel?.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
HakanC
3rd Gear member

Bij mij niet
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Prx
2nd Gear member

Vanochtend nog even bij de dealer geweest voor de genoemde probleempjes. Krijg nieuw glas voor de cockpit waar de kras in zit. De vlek in het raam is met smerig spul (zwart... zeker iets om te polijsten o.i.d.?) er uiteindelijk nog wel uitgekregen. Mijn idee is dat het resterend lijm was van de raamsticker (waarmee hij vanaf fabriek komt) die vanwege de voorruitverwarming is gaan uitharden.

Ik heb het niet meer gehad over de problemen met de ruitensproeier. Vorige keer gaf de verkoper aan dat er geen technisch bericht was rondgestuurd door Volvo over de ruitensproeier. Ik heb persoonlijk er ook niet echt last van. Productieweek 2 2013.
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
reiniertc
2nd Gear member

Elsje schreef:
reiniertc schreef:
Timmy schreef:Had ik in het begin ook zeer regelmatig, nu nooit meer. Volgens mij heb ik niets gedaan om de instellingen zo te houden...
veilig idee dat de auto zelf instellingen wijzigt...

ik kwam er bij toeval achter, omdat het dashboard aangaf dat hij lijnen signaleerde, maar als ik er overheen reedt, werden ze niet rood. Ik voelde ook niets trillen. na verschillende pogingen en aan/uit zetten via het knopje op het dashboard bedacht ik me dat ik ook via de menu-instellingen kon kijken.
Daar zag ik dat hij op "alleen trillen" stond. Weer op beide gezet en toen functioneerde het weer: zowel de rode lijn als het trillende stuur.
Heb ik ook meegemaakt de eerste week, nadien niet meer. Ik vermoed dat het te maken heeft met de nieuwe condensatoren die eerst voldoende moeten opladen en pas dan voldoende stroom hebben om de gegevens/instellingen voor een langere tijd te onthouden. Dit is slechts een veronderstelling uiteraard. Alleszins heb ik het nu al drie weken niet meer voorgehad.
Intussen heb ik het in de afgelopen twee maanden zeker tien keer gehad dat de lane departure het niet blijkt te doen. Hij staat dan ineens op "alleen trillen" in plaats van "volledige functionaliteit". En dan trilt hij dus ook niet.
De auto staat nu bij de dealer, want bij het uitlezen van de data bleek dat er uit veel verschillende modules diverse foutmeldingen komen. Ik spiekte op het blaadje, en zag bijvoorbeeld "communicatie met de stuurbekrachtiging verloren".
wordt vevolgd...
2013 V40 D2 Summum Ice White | Driver support line | Intro line met park assist | Verwarmbare voorstoelen | Parkeerverwarming op brandstof | Zonder model- en typeaanduiding | Uitschakelbare passagiersairbag | Laadvloer met twee niveaus
2011 V70 2.0T Powershift R-edition Titanium Grey metallic | Comfortpack
sjakie30
Starter

MichelR schreef:Soms ook het probleem dat ik niet meer de auto uit kan..

Meerdere met dit euvel?.

2x aan de deurhendel trekken, zo werkt het tenminste bij mijn xc60..
D2
3rd Gear member

sjakie30 schreef:
MichelR schreef:Soms ook het probleem dat ik niet meer de auto uit kan..

Meerdere met dit euvel?.

2x aan de deurhendel trekken, zo werkt het tenminste bij mijn xc60..
Niet bij de V40, zou gewoon in een keer open moeten gaan bij openen van binnenuit.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Goteborg
2nd Gear member

Ook hier het bekende probleem van de approachverlichting en het niet uitgaan van de binnen verlichting.

Sinds vorige week heb ik ook problemen met de binnenverlichting indien auto na ontgrendelen niet geopend wordt en dan weer automatisch op slot gaat. Binnenverlichting blijft dan branden. Na ontgrendelen, openen van portier en weer sluiten inclusief sluiten via afstandbediening biedt dan een oplossing. Nog iemand zo iets geconstateerd?
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
Goteborg
2nd Gear member

Ook hier het bekende probleem van de approachverlichting en het niet uitgaan van de binnen verlichting.

Sinds vorige week heb ik ook problemen met de binnenverlichting indien auto na ontgrendelen niet geopend wordt en weer automatisch op slot gaat. Binnenverlichting blijft branden. Na ontgrendelen, openen van portier en weer sluiten inclusief sluiten via afstandbediening biedt dan een oplossing. Nog iemand zo iets geconstateerd?
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
Plaats reactie

Terug naar “V40”