Wie kan mij helpen?
volvo v70 D 2.4 2004 automatische airco
Omdat mijn motor te warm werd heb ik de thermostaat vervangen. Deze was kapot en bleef in gesloten positie vastzitten. (oude gecontroleerd)
de nieuwe thermostaat werkt goed. de motor warmt netjes op en bij 90 graden gaat de thermostaat open. de bovenste radiator slang wordt dan pas warm.
Maar.... de verwarming doet het niet meer.
De blower doet het goed maar er komt alleen koude lucht uit.
Na een blik in Haynes heb ik, omdat er misschien en airlock in het systeem zat, nogmaals
de koelvloeistof gedeeltelijk vervangen (+/- 6 liter laten weglopen en heel langzaam het reservoir gevuld onder continu knijpen in de bovenste radiator slang).
Helaas de verwarming doet het nog steeds niet.
ook als de motor geheel op temperatuur is en de raditor ventilator aanlsaat wordt de verwarming toch niet warm.
--wie kan mij vertellen hoe de verwaming werkt?
--waar zit de radiator voor de verwarming en moet je deze wellicht apart ontluchten?
-- zit de verwarming voor of achter de thermostaat, ofwel wordt deze warm als de thermostaat nog niet open is?
-- kan het zijn dat ik een slangetje of stekker ben vergeten aan te sluiten?
-- kan het zijn dat er een slang afgekneld zit?
alvast bedankt.
Paul
verwarming wordt niet warm na vervangen thermostaat
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lucht in denk ik?
Waarom zoveel afgetapt?
Na een rondje rijden gaat dat er wel uit die luchtbel.
Waarom zoveel afgetapt?
Na een rondje rijden gaat dat er wel uit die luchtbel.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat heb je allemaal los gehaald dan?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Wellicht is er wat mis met je waterpomp? dat die onvoldoende rondpompt.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Als ik het goed heb loopt het water sowieso vanaf de motor eerst door de kachelradiator en dan pas via de thermostaat richting radiator of terug de motor in. Dus tegen de tijd dat de thermostaat open gaat zou je toch al een hele tijd warme lucht moeten voelen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb je de goeie thermostaat gemonteerd met klep?
Of een imitatieprutsding?
Of een imitatieprutsding?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6696
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Slaat je ventilator achter de radiateur met dit weer aan?plazier schreef:.................ook als de motor geheel op temperatuur is en de raditor ventilator aanlsaat wordt de verwarming toch niet warm.
Wat doet je temp meter dan?
Lijkt dat in dat geval je nieuwe thermostaat ook niet goed is.
- plazier
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 15:56
- Locatie: Dordrecht
De oplossing:
Bij het vervangen van de distributieriem en waterpomp bleek deze laatste kapot te zijn.
Een kunststofwaterpomp is dus geen goede koop.
Twee bladen waren er afgebroken.
Was ik nog maar blij dat de stukken niet het blok in waren gekomen.
Advies: koop een iets duurdrere pomp van metaal.
Bij het vervangen van de distributieriem en waterpomp bleek deze laatste kapot te zijn.
Een kunststofwaterpomp is dus geen goede koop.
Twee bladen waren er afgebroken.
Was ik nog maar blij dat de stukken niet het blok in waren gekomen.
Advies: koop een iets duurdrere pomp van metaal.
De schoepen van de originele pompen zijn volgens mij van kunsstof.
Zitten ook meer schoepen aan, voor betere koeling.
Zitten ook meer schoepen aan, voor betere koeling.
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Origineel is geen kunstof. De mijne net vervangen icm distributie riem.
Tenminste voor de benzine motoren niet zover ik weet.
Tenminste voor de benzine motoren niet zover ik weet.
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Toch wel kijk hier maar even (foto's): http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30507
Alleen originele Volvo onderdelen gebruikt.
Alleen originele Volvo onderdelen gebruikt.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
yplazier schreef:De oplossing:
Bij het vervangen van de distributieriem en waterpomp bleek deze laatste kapot te zijn.
Een kunststofwaterpomp is dus geen goede koop.
Twee bladen waren er afgebroken.
Was ik nog maar blij dat de stukken niet het blok in waren gekomen.
Advies: koop een iets duurdrere pomp van metaal.
En nu maar hopen dat dat ritje van 50km door gebrek aan koeling geen schade aan de kop (-pakking) heeft toegebracht.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat loopt door elkaar de nieuwe nu zijn van metaal!
Ook zoveel schoepen als de kunststoffen of zijn we weer terug bij de "oude" metalen.Ramon&Ramon schreef:Dat loopt door elkaar de nieuwe nu zijn van metaal!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Stalen schoepen zijn vaak in aantal minder dan die plastic meuk!