Ik heb de mogelijkheid om na een aantal jaren van afwezigheid weer een Volvo aan te schaffen. Het gaat om de volgende XC70:
-11-2004 (MY2005)
-Momentum uitvoering
-HU650
-190.000 km (in september de distributieriem etc vervangen)
-Afneembare trekhaak
-Schade en krasvrij
-Leren interieur
-Inclusief winterbanden op velg
-Handgeschakeld
-Geen RTI
-2.5T
-Particuliere verkoop van 60+ (eigenaar is een bekende)
-Eerste eigenaar (eerst lease daarna privé overgenomen)
-Dealer onderhouden
-Bij eventuele aanschaf wordt de auto nog een keer voor controle naar de garage gebracht want de eigenaar wil geen auto met issues verkopen
Nu rij ik ongeveer 23.000 km per jaar (merendeel snelweg) waardoor een diesel economisch gunstiger is. Door het rijden op benzine zijn de brandstofkosten natuurlijk wel hoger maar ik ben wel van plan hier dan ongeveer 3 jaar mee te rijden waardoor de jaarlijkse afschrijving volgens mij per jaar niet zo hoog is, als ik de XC70 weer wil verkopen met 250.000 km. Voor deze prijs kan ik geen vergelijkbare diesel (V70 of XC70) vinden.
Wat vinden jullie van deze XC en van de gevraagde prijs? Ik hoor graag jullie meningen /adviezen!
Verstandige keuze? Testrit + foto's
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Eerlijk gezegd: dat klinkt bepaald niet verkeerd. Ik ben niet zo goed in prijzen inschatten, maar voor dat bedrag, een auto met zo'n bekende historie, plus de laatste check bij de garage, dat ziet er goed uit.
Wat diesel of benzine betreft: met een diesel zit je goedkoper per kilometerkosten. Maar de aanschafprijs van een diesel ligt natuurlijk per definitie hoger. Dus al met al zal je het niet zo heel veel schelen. Ik heb voor mezelf een fictief berekeningetje gemaakt met de door jou geleverde data, een 1000 euro duurdere diesel, en de wegenbelasting in Utrecht en dan zou de diesel over die 3 jaar 960 euro goedkoper zijn. Tja...
Wat diesel of benzine betreft: met een diesel zit je goedkoper per kilometerkosten. Maar de aanschafprijs van een diesel ligt natuurlijk per definitie hoger. Dus al met al zal je het niet zo heel veel schelen. Ik heb voor mezelf een fictief berekeningetje gemaakt met de door jou geleverde data, een 1000 euro duurdere diesel, en de wegenbelasting in Utrecht en dan zou de diesel over die 3 jaar 960 euro goedkoper zijn. Tja...
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 17:17
- Locatie: Etten-Leur
Doen! Een diesel is op papier wel iets voordeliger, maar bij 23.000 per jaar valt dat verschil behoorlijk mee. Het feit dat je de auto kent en weet dat hij netjes verzorgt is lijkt me zwaarder wegen dan die 960 Euro over 3 jaar die BlackSapphire heeft berekend.
Ooit:
'93 945 GLE 2.3 - '96 944 polar 2.3lpt - '95 855 gle 2.5 10v - '92 854 glt 2.5 20v - '98 v70 2.5 tdi - '00 v70 classic 2.4 20v - '02 V70N D5 - '04 XC70 D5 - '10 C30 1.6D DrivE - '05 XC90 D5 AWD Momentum - '14 V60 D4 Momentum - '01 V70N 2.4 Comfort Family - '02 Saab 93-SS 1.8t Vector - '15 V70 D4 Classic Family ++ - '17 V90 D4 Momentum ++ '08 V70N Edition Sport 2.4i '12 XC60 D3 GT momentum
Nu:
'18 XC90 T8 Inscription++
'93 945 GLE 2.3 - '96 944 polar 2.3lpt - '95 855 gle 2.5 10v - '92 854 glt 2.5 20v - '98 v70 2.5 tdi - '00 v70 classic 2.4 20v - '02 V70N D5 - '04 XC70 D5 - '10 C30 1.6D DrivE - '05 XC90 D5 AWD Momentum - '14 V60 D4 Momentum - '01 V70N 2.4 Comfort Family - '02 Saab 93-SS 1.8t Vector - '15 V70 D4 Classic Family ++ - '17 V90 D4 Momentum ++ '08 V70N Edition Sport 2.4i '12 XC60 D3 GT momentum
Nu:
'18 XC90 T8 Inscription++
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Helemaal mee eens.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- emjee
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 23:19
Dat zijn snelle reacties! Jullie duwen me wel de juiste richting in ::D
Ik ben wel benieuwd naar je berekening want die heb ik ook gemaakt en de XC70 vergeleken met een V70 D5. Verbruik 1:10 (E1,70) tov 1:13 (E1,40).
Inclusief verzekering (verschil is nihil), wegenbelasting GLD (940 tov 1652) en brandstof kom ik op een verschil van 50 euro pmnd in het voordeel van de D5. Dus dan kom ik op 1800 extra brandstofkosten.
Ik ben wel benieuwd naar je berekening want die heb ik ook gemaakt en de XC70 vergeleken met een V70 D5. Verbruik 1:10 (E1,70) tov 1:13 (E1,40).
Inclusief verzekering (verschil is nihil), wegenbelasting GLD (940 tov 1652) en brandstof kom ik op een verschil van 50 euro pmnd in het voordeel van de D5. Dus dan kom ik op 1800 extra brandstofkosten.
V70 D5 MY2007 V70 D5 MY2006 XC70 2.5T MY2005 V70 D5 MY2003
"Veiligheid is een keuze"
"Veiligheid is een keuze"
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik ben misschien wel wat snel te werk gegaan door de benzineprijzen te nemen die BP als adviesprijs gebruikt: http://bpretail.bp.nl/brandstofprijzen.aspx
Daarnaast ben ik uitgegaan van een verbruik van 1:11 en 1:15. die 1:15 is wellicht te utopisch voor een XC. Ik had mijn eigen V in gedachten, sorry. Dus nu nog een keer gedaan met jouw verbruiksgegevens.
Ledig gewicht: 1720 (?) kg, beide in de gelijke klasse. Voor Utrecht is dat respectievelijk 988 en 1840 euro per jaar. Kom ik op een diesel die per jaar 334 euro goedkoper is. Berekeningstool: www.omslagpunt.com
Ik ben wel wat te lui om het met de hand na te rekenen.
Daarnaast ben ik uitgegaan van een verbruik van 1:11 en 1:15. die 1:15 is wellicht te utopisch voor een XC. Ik had mijn eigen V in gedachten, sorry. Dus nu nog een keer gedaan met jouw verbruiksgegevens.
Ledig gewicht: 1720 (?) kg, beide in de gelijke klasse. Voor Utrecht is dat respectievelijk 988 en 1840 euro per jaar. Kom ik op een diesel die per jaar 334 euro goedkoper is. Berekeningstool: www.omslagpunt.com
Ik ben wel wat te lui om het met de hand na te rekenen.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2381
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
XC70 2.5T Handbak = 1664 kg -> GLD € 1052,00 wegenbelasting
XC70 D5 Handbak = 1676 kg -> GLD € 1904,00
V70 D5 Handbak = 1536 kg -> GLD € 1620,00
V70 D5 Geartronic = 1552 kg -> GLD € 1760,00
XC70 2.5T handbak verbruikt 1 op 9 gem. (aanname, GT op spritmonitor 1 op 8,5, V70 2.5T handbak 1 op 10 gem, V70 benzine AWD handbak (vooral R-en) 1 op 8 gem)
XC70 D5 Handbak geeft een verbruik van 1 op 13. (eigen verbruik over laatste 50.000 km, nagerekend)
V70 D5 handbak 1 op 14,5 gem (spritmonitor.de)
V70 D5 GT verbruik 1 op 12,7 gem (spritmonitor.de)
Benzine 1,80 per liter
Diesel 1,50 per liter
Uitgegaande van gelijke afschrijving en verzekering geeft dat bij 25000 km per jaar een voordeel van € 1846,- per jaar voor een V70 D5 tov een XC70 2.5T, beide handbak.
Bij ca. 6000 km per jaar zou een diesel dan goedkoper zijn.
Maar dan is, naast de afschrijving, het mogelijke verschil in aanschafprijs tussen de genoemde XC70 en occasion op het net dus niet meegerekend. De genoemde prijs is m.i. zeker niet hoog voor een XC70 2.5T MY05 met die km stand. Wat ik kan vinden is een stuk duurder. Voor dat verschil (ca. € 6000?) zou je na 3 jaar nog redelijk gelijk uit komen.
Ga je voor een V70 D5 handbak , is het wellicht toch een ander verhaal.
XC70 D5 Handbak = 1676 kg -> GLD € 1904,00
V70 D5 Handbak = 1536 kg -> GLD € 1620,00
V70 D5 Geartronic = 1552 kg -> GLD € 1760,00
XC70 2.5T handbak verbruikt 1 op 9 gem. (aanname, GT op spritmonitor 1 op 8,5, V70 2.5T handbak 1 op 10 gem, V70 benzine AWD handbak (vooral R-en) 1 op 8 gem)
XC70 D5 Handbak geeft een verbruik van 1 op 13. (eigen verbruik over laatste 50.000 km, nagerekend)
V70 D5 handbak 1 op 14,5 gem (spritmonitor.de)
V70 D5 GT verbruik 1 op 12,7 gem (spritmonitor.de)
Benzine 1,80 per liter
Diesel 1,50 per liter
Uitgegaande van gelijke afschrijving en verzekering geeft dat bij 25000 km per jaar een voordeel van € 1846,- per jaar voor een V70 D5 tov een XC70 2.5T, beide handbak.
Bij ca. 6000 km per jaar zou een diesel dan goedkoper zijn.
Maar dan is, naast de afschrijving, het mogelijke verschil in aanschafprijs tussen de genoemde XC70 en occasion op het net dus niet meegerekend. De genoemde prijs is m.i. zeker niet hoog voor een XC70 2.5T MY05 met die km stand. Wat ik kan vinden is een stuk duurder. Voor dat verschil (ca. € 6000?) zou je na 3 jaar nog redelijk gelijk uit komen.
Ga je voor een V70 D5 handbak , is het wellicht toch een ander verhaal.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb vrijwel dezelfde maar dan met automaat en rijd daar als ik kalm aan doe 1:10 mee; met een handbak kom je wrs. dan op 1:11; je moet dan niet overal de max. snelheid willen rijden maar relaxed op de rechter baan meetuffen met de rest en alleen af en toe de brute krachten aanspreken:-). Ik vind het een heerlijke auto (rijd 10 dkm per jaar).
Oja, diesel heeft hogere onderhoudskosten.
Volvo-updates voor de RTI schijnen net zoveel te kosten als een nieuwe TomTom.
Succes.
Oja, diesel heeft hogere onderhoudskosten.
Volvo-updates voor de RTI schijnen net zoveel te kosten als een nieuwe TomTom.
Succes.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Hou er wel rekening mee dat die vaste lasten maandelijks blijven komen en de hogere aanschafprijs maar eenmalig is. En als je ergens heen wil kijk je met benzine toch anders tegen aan. Of je voor een ritje naar je vrienden wat verder weg nou 60 euro of 100 euro kwijt bent scheelt aanzienlijk!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- emjee
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 23:19
Mooi hoor dat meedenken en meerekenen. Het voordeel van deze XC70 is voor mij ook dat de aanschafprijs ongeveer ligt met de verkoopwaarde van mijn huidige auto waardoor ik eigenlijk weinig tot niets hoef bij te leggen. Dit is voor mij wel belangrijk want ik wilde eigenlijk nog wel even doorrijden met deze auto. Wel de andere auto (Zafira...) nog verkopen.
De maandlasten zijn per maand dan misschien wel hoger (en dit merk je meer) maar de aanschafprijs is weer lager dan een D5 dus aan het eind komt het geld op hetzelfde neer.
Wat ik ook belangrijk vind, is dat de autohistorie en berijder bekend zijn en dat ie in een goede staat, na check, verkocht gaat worden. Dus misschien wat extra zekerheid hierdoor?
Zijn er behalve de economische zaken nog punten waar ik rekening mee moet houden of aan moet denken bij aanschaf?
De maandlasten zijn per maand dan misschien wel hoger (en dit merk je meer) maar de aanschafprijs is weer lager dan een D5 dus aan het eind komt het geld op hetzelfde neer.
Wat ik ook belangrijk vind, is dat de autohistorie en berijder bekend zijn en dat ie in een goede staat, na check, verkocht gaat worden. Dus misschien wat extra zekerheid hierdoor?
Zijn er behalve de economische zaken nog punten waar ik rekening mee moet houden of aan moet denken bij aanschaf?
V70 D5 MY2007 V70 D5 MY2006 XC70 2.5T MY2005 V70 D5 MY2003
"Veiligheid is een keuze"
"Veiligheid is een keuze"
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Gezien de kilometerstand, laat de garage ook even kijken of de achterwielen nog aandrijving hebben. Ook willen aan de bovenkant van het portier onder de rubbers nog wel eens roestspoortjes ontstaan.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Heb je ook interieurfoto's? 
Mocht je het niet doen is er hier zeker interesse.

Mocht je het niet doen is er hier zeker interesse.

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Mooie auto, mooie kleur die jammer genoeg niet meer leverbaar is.
Ik heb dezelfde kleur.
Het verbruik is zeker niet boven de 1: 10 eerder 1:9 dat verbruikt mijn XC 2.5T met een normale rijstijl (max 130)
Ik heb dezelfde kleur.
Het verbruik is zeker niet boven de 1: 10 eerder 1:9 dat verbruikt mijn XC 2.5T met een normale rijstijl (max 130)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
2.5T is toch een goed blok. Mooie wagen, scherpe prijs, ik zou wel een aankoop keuring door volvo laten doen, is rond de 100 euro dacht ik.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ik zeg, ziet er goed uit....
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Wat een prima prijs idd! Krijg je geen spijt van.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0