V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Goteborg
2nd Gear member

Ook hier het bekende probleem van de approachverlichting en het niet uitgaan van de binnen verlichting.

Sinds vorige week heb ik ook problemen met de binnenverlichting, indien auto na ontgrendelen niet geopend wordt en weer automatisch op slot gaat. Binnenverlichting blijft branden. Na ontgrendelen, openen van portier en weer sluiten inclusief sluiten via afstandbediening biedt dan een oplossing. Nog iemand zo iets geconstateerd?
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
HakanC
3rd Gear member

Hebben ze bijna allemaal.. Voorlopige oplossing: Na het aanzetten van approachverlichting, voordat je instapt weer met het zelfde knopje weer uitzetten.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Cavallino
4th Gear member

Gek: ik heb wel het probleem met de approachverlichting, maar de binnenverlichting werkt zoals het hoort.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Mir
3rd Gear member

Het was een tijd geleden en ben ondertussen ook al bij de dealer geweest die me nieuwe software heeft gegeven. Maar vanochtend was het ineens 17.49 :-/
Goteborg
2nd Gear member

Het door mij bedoelde probleem treed op als approachverlichting niet gebruikt wordt, maar de auto na ontgrendelen met afstandbediening niet geopend wordt, waarna de auto zich vanzelf weer sluit. De binnenverlichting blijft dan aan. Pas na ontgrendelen, deur openen, deur sluiten en via afstandbediening vergrendelen gaat de binnenverlichting uit. Indien men echter na automatische vergrendeling via de afstandbediening wederom ontgrendeld en de auto start blijft de binnenverlichting branden.

Het reeds vaker omschreven probleem binnenverlichting na gebruik approachverlichting heb ik helaas ook.

Inmiddels al contact gehad met dealer, die probleem binnenverlichting na automatische vergrendeling ook heeft geconstateerd. Auto gaat volgende week terug naar dealer voor onderzoek.

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

Goteborg
2nd Gear member

Het door mij bedoelde probleem treed op als approachverlichting niet gebruikt wordt, maar de auto na ontgrendelen met afstandbediening niet geopend wordt, waarna de auto zich vanzelf weer sluit. De binnenverlichting blijft dan aan. Pas na ontgrendelen, deur openen, deur sluiten en via afstandbediening vergrendelen gaat de binnenverlichting uit. Indien men echter na automatische vergrendeling via de afstandbediening wederom ontgrendeld en de auto start blijft de binnenverlichting branden.

Het reeds vaker omschreven probleem binnenverlichting na gebruik approachverlichting heb ik helaas ook. De genoemde work arround werkt gelukkig wel.

Inmiddels al contact gehad met dealer, die probleem binnenverlichting na automatische vergrendeling ook heeft geconstateerd. Auto gaat volgende week terug naar dealer voor onderzoek.

Goteborg
2nd Gear member

Het door mij bedoelde probleem treedt op als approachverlichting niet gebruikt wordt, maar de auto na ontgrendelen met afstandbediening niet geopend wordt, waarna de auto zich vanzelf weer sluit. De binnenverlichting blijft dan aan. Pas na ontgrendelen, deur openen, deur sluiten en via afstandbediening vergrendelen gaat de binnenverlichting uit. Indien men echter na automatische vergrendeling via de afstandbediening wederom ontgrendeld en de auto start blijft de binnenverlichting branden.

Het reeds vaker omschreven probleem binnenverlichting na gebruik approachverlichting heb ik helaas ook. De genoemde work arround werkt gelukkig wel.

Meeratne
2nd Gear member

Mir schreef:Het was een tijd geleden en ben ondertussen ook al bij de dealer geweest die me nieuwe software heeft gegeven. Maar vanochtend was het ineens 17.49 :-/
Bij mij stond de klok vanochtend ineens 20 minuten vroeger...Dit moest ik handmatig aanpassen eerder deze avond.
Goteborg schreef: Het reeds vaker omschreven probleem binnenverlichting na gebruik approachverlichting heb ik helaas ook. De genoemde work arround werkt gelukkig wel.
Wat ook werkt is eerst de wagen ontgrendelen en dan approach aanzetten.

Ik vind het eigenlijk toch wel vreemd dat een wagen zoals deze zoveel van deze kleine problemen kent. Er is toch wel fatsoenlijk getest neem ik aan?

De dealer heeft het inmiddels al gehad over een softwareupdate ergens tussen week 12 en 20....Ben benieuwd..
automaiti
2nd Gear member

https://terugroepregister.rdw.nl/Pdf/PrintRecall.aspx ik weet niet of dit leesbaar is zo maar dit kwam ik op de RDW site tegen.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Prx
2nd Gear member

Deeplinken werkt daar niet echt, want dan krijg je gewoon een lege pagina.

Zelf even zoeken via https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx naar VOLVLO V40 werkt het beste. Dan zie je inderdaad dat er een terugroepactie zou zijn.
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
JonvdPloeg
1st Gear member

Wat is jullie ervaring met wassen de eerste keren? In het boekje staat dat de wasstraat de eerste maanden niet verstandig is, en er wordt aanbevolen dit met de hand te doen. Het is voor mij echter niet mogelijk met een tuinslang voor de deur te gaan staan en enkel 2 emmers water lijkt me wat weinig/averechts met alle zout en zand die er met dit weer op komt.

Mijn vorige auto's waste ik altijd in een wasbox met hogedruk reiniger en de schuimborstel (voorzichtig..). Is dit een goed alternatief?

Overigens snap ik dat je krassen kan krijgen van de borstel van een wasbox, maar dit krijg je ook van weinig water gebruiken voor de deur en ook van de wasstraat. Wat is het minst slecht, zeker in combinatie met de nieuwe lak die kennelijk nog moet uitharden?
Mir
3rd Gear member

Ik ben al meerdere malen door de wasstraat gegaan.. heb niet het idee dat de lak beschadigd is.. zal zo eens beter kijken.

Enige is wel dat de wasdraad niet overal bij komt. Onder je spoiler bijvoorbeeld.
HarroJansen

JonvdPloeg schreef:Het is voor mij echter niet mogelijk met een tuinslang voor de deur te gaan staan en enkel 2 emmers water lijkt me wat weinig/averechts met alle zout en zand die er met dit weer op komt.
Gewoon het twee emmer principe toepassen en vaak spoelen van de washandje of spons.
Daarna emmers water er over heen.
Wassen in de wasstraat geeft altijd krassen.
Giesti
2nd Gear member

Ik ga al enkele jaren (in vorige auto, en mijn v40) door de wasstraat (met doeken -> 'american softwash', niet borstels).
En dit geeft géén krassen!

Heb aan de verkoper van volvo bij aflevering van mijn auto gevraagd of ik ergens moest op letten bij het wassen.
Hij zei dat in tegenstelling tot andere merken, de lak van volvo in de fabriek uitgehard word.
Bij andere merken moet je de eerste 2 à 3 maanden de wasstraat vermijden.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Wasbox ? in Leeuwarden volgens Google
http://www.carwashleeuwarden.nl/wascomplex/
heeft ook 4 selfservice wasboxen
Deze ook:
http://www.s-card.info/deelnemende-bedr ... sstraat-44
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Marcel
4th Gear member

HarroJansen schreef:
JonvdPloeg schreef:Het is voor mij echter niet mogelijk met een tuinslang voor de deur te gaan staan en enkel 2 emmers water lijkt me wat weinig/averechts met alle zout en zand die er met dit weer op komt.
Gewoon het twee emmer principe toepassen en vaak spoelen van de washandje of spons.
Daarna emmers water er over heen.
Wassen in de wasstraat geeft altijd krassen.
Mijn auto was ik altijd in de stromende tegen. Zeker nu met al die pekel erop. Regenjas aan en een paar emmers sop en de auto is weer zoals ie begin deze maand afgeleverd was.
Gr. Marcel
Fietsventje
2nd Gear member

Ik was m'n auto ook in de self-carwash:
  • Hogedrukreinigen (vanop redelijke afstand) om al het zout eraf te krijgen
  • Schuimen (vuil wordt opgelost in een laag schuim)
  • (hoge druk) spoelen
  • Wassen met shampoo (2 emmers, microvezel washmitt)
  • (hoge druk) spoelen
  • Afdrogen met microvezeldoek
In totaal ben ik daar anderhalf uur mee bezig. Niet weinig, maar 't is beter voor m'n lakwerk en goedkoper dan de wasstraat.
Wanneer de auto niet supersmerig is kan ik de eerste keer met de hogedrukreiniger best weglaten. Dat schuimen is effectiever dan je zou denken!
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
JonvdPloeg
1st Gear member

Dank voor de tips allen. Heb gister in een wasbox hogedruk gebruikt van een afstand, werkte prima en na het schuimborstelen( eerst met de hogedrukspuit schoon gespoten), hotwax en naspoelen is ie weer prachtig!
danceplaza
2nd Gear member

kan ik ergens die vervelende disclaimer van de navigatie uitzetten?
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Mir
3rd Gear member

danceplaza schreef:kan ik ergens die vervelende disclaimer van de navigatie uitzetten?
Goede vraag! Ben benieuwd.. vooral als je je stem gebruikt is het irritant als je die nog niet geaccepteerd hebt..
Plaats reactie

Terug naar “V40”