Beste allen,
Ik ben aan het overwegen om nu de prijzen lager zijn vast een auto te kopen voor een geplande roadtrip deze zomer.
Nu kwam ik bij de volvo 440 uit (heb met veel plezier al eens een maandje zo'n ding in mijn bezit gehad,.. toen helaas ook weer noodgedwongen de deur uit).
Mijn vraag is echter; hoe zit het met de betrouwbaarheid/duurzaamheid van de volvo dieselblokken.
Ik weet al dat het officieel renault blokken zijn, maar dat zegt me verder nog steeds niets...
deze had ik in gedachte:
http://link.marktplaats.nl/640492534
betrouwbaarheid van motoren in de volvo 440 1.9TD
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Apk is verlopen, die zou ik altijd willen hebben, nieuwe APK dus.
Verder zijn de blokken goed dacht ik.
Betrouwbaar: tsja dan kun je heb alleen maar direct kopen en eerste nog 5 mnd in rijden, dan weet je het pas, Een road trip met een verse auto....... zou ik niet doen.
Verder zijn de blokken goed dacht ik.
Betrouwbaar: tsja dan kun je heb alleen maar direct kopen en eerste nog 5 mnd in rijden, dan weet je het pas, Een road trip met een verse auto....... zou ik niet doen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo,n ding kopen is echt zonde van je geld.
Ik wil hem voor 50 euro nog niet hebben.
Je loopt er helemaal op leeg!
Dat is nu een echte Renault met een Volvo plaatje achterop!
Ik wil hem voor 50 euro nog niet hebben.
Je loopt er helemaal op leeg!
Dat is nu een echte Renault met een Volvo plaatje achterop!
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19585
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat vindt ik wel een hele boute opmerking Ramon&Ramon.
Over het algemeen is een 440 TD een goed rijdende en zeer betrouwbaar metgezel geweest in de 4 jaren dat een dergelijk exemplaar in mijn bezit is geweest. (vanaf 1998 t/m 2002) In die periode zonder motorische problemen 200.000 km mee gereden. (t/m 290.000) Nadien nog tot en met 2007 regelmatig zien rijden.
Is een 440 nog in goede staat. (weinig roest) dan hoef je er niet op leeg te lopen indien de motor nog goed is. (maar ja de jongste is inmiddels wel 15 jaar oud.) Dus je moet een beetje verstand van motoren hebben.
Over het algemeen is een 440 TD een goed rijdende en zeer betrouwbaar metgezel geweest in de 4 jaren dat een dergelijk exemplaar in mijn bezit is geweest. (vanaf 1998 t/m 2002) In die periode zonder motorische problemen 200.000 km mee gereden. (t/m 290.000) Nadien nog tot en met 2007 regelmatig zien rijden.
Is een 440 nog in goede staat. (weinig roest) dan hoef je er niet op leeg te lopen indien de motor nog goed is. (maar ja de jongste is inmiddels wel 15 jaar oud.) Dus je moet een beetje verstand van motoren hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24379
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
het enige Renault is het motorblok en daar is niets mis mee, mits goed onderhouden.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Walter schreef:het enige Renault is het motorblok en daar is niets mis mee, mits goed onderhouden.
Onderstel is ook van Renault,maar dit terzijde,je bent toch met me eens dat een 440 achterhaald is gezien techniek enz.
Ze zijn meestal achter doorgeroest,vaak draagarmproblemen,lekkage,s enz enz.
Dan kun je beter voor een wat oudere V40 of S 40 diesel gaan.
Is wel met dezelfde motor ongeveer,maar een heel andere auto voor bijne net zo veel geld!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
De 4 serie heeft zijn tijd serieus gehad. Ik heb er 2 gehad, de laatste reed mijn broer tot 5 maanden terug. Die heb ik 3x mogen helpen langs de snelweg, probeerde m al een paar maanden over te halen om iets nieuws te halen. Nu rijdt die een V40 van 2001.
Ze roesten, vooral achter en motorisch (vooral de b18u) kunnen er vreemde problemen ontstaan met vocht.
Uiteindelijk is de auto opgehaald en 50 euro voor gekregen.
Mijn ervaring, ondanks dat ik er 6 jaar met plezier in gereden heb en mijn broer nog eens 4 jaar.
Vooral boven de 250.000 ontstaan deze problemen. Beide 460's die ik gehad heb gingen eruit net onder de 3 ton.
Ze roesten, vooral achter en motorisch (vooral de b18u) kunnen er vreemde problemen ontstaan met vocht.
Uiteindelijk is de auto opgehaald en 50 euro voor gekregen.
Mijn ervaring, ondanks dat ik er 6 jaar met plezier in gereden heb en mijn broer nog eens 4 jaar.
Vooral boven de 250.000 ontstaan deze problemen. Beide 460's die ik gehad heb gingen eruit net onder de 3 ton.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24379
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
geloof dat ik je al eens eerder heb uitgelegd dat niet iedereen geld heeft voor de vaste lasten van een nieuwere, zwaardere auto. Maar die discussie gaan we niet nogmaals voeren.Ramon&Ramon schreef:Dan kun je beter voor een wat oudere V40 of S 40 diesel gaan. Is wel met dezelfde motor ongeveer,maar een heel andere auto voor bijne net zo veel geld!
Even weer ontopic: geloof dat wel duidelijk is dat deze auto niet interessant is, voornamelijk door de aanbieder
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Een beetje mazzel moet je ook wel hebben met deze autotjes. Gelukkig staat er zat te koop op de sloop en internet, dus als er wat stuk gaat ben je ook voor weinig weer klaar.
Zuinig zijn ze wel, de diesels zeker. SjoerdB deed volgens mij ruim 900km op een volle tank diesel, en ik deed met een 1.8i ruim 700km op een volle tank benzine.
En roesten doen ze absoluut, gewoon goed zoeken naar een exemplaar die dat niet heeft. Ze bestaan echt nog wel.
Zuinig zijn ze wel, de diesels zeker. SjoerdB deed volgens mij ruim 900km op een volle tank diesel, en ik deed met een 1.8i ruim 700km op een volle tank benzine.
En roesten doen ze absoluut, gewoon goed zoeken naar een exemplaar die dat niet heeft. Ze bestaan echt nog wel.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt er beter eentje kopen voor 500 en er 1000 euro achteraan brengen,is dat wat je bedoeld?Walter schreef:geloof dat ik je al eens eerder heb uitgelegd dat niet iedereen geld heeft voor de vaste lasten van een nieuwere, zwaardere auto. Maar die discussie gaan we niet nogmaals voeren.Ramon&Ramon schreef:Dan kun je beter voor een wat oudere V40 of S 40 diesel gaan. Is wel met dezelfde motor ongeveer,maar een heel andere auto voor bijne net zo veel geld!
Even weer ontopic: geloof dat wel duidelijk is dat deze auto niet interessant is, voornamelijk door de aanbieder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
- Locatie: Eindhoven
Even een kleine opmerking hierover.... Ik heb bij de sloop voor een totalloss 440 met 270000 km op de klok 170 euro gebeurd... dus 50 euro op de sloop is geen goeie deal! zelfs een verwrongen sloper heeft genoeg onderdelen die stuk voor stuk voor 50 euro over de toonbank gaan!mightyspawn schreef:De 4 serie heeft zijn tijd serieus gehad. Ik heb er 2 gehad, de laatste reed mijn broer tot 5 maanden terug. Die heb ik 3x mogen helpen langs de snelweg, probeerde m al een paar maanden over te halen om iets nieuws te halen. Nu rijdt die een V40 van 2001.
Ze roesten, vooral achter en motorisch (vooral de b18u) kunnen er vreemde problemen ontstaan met vocht.
Uiteindelijk is de auto opgehaald en 50 euro voor gekregen.
Mijn ervaring, ondanks dat ik er 6 jaar met plezier in gereden heb en mijn broer nog eens 4 jaar.
Vooral boven de 250.000 ontstaan deze problemen. Beide 460's die ik gehad heb gingen eruit net onder de 3 ton.
Tipje voor iedereen die een sloper laat komen!
Verder, ach je moet een beetje mazzel hebben, maar de benzine versies zijn in mijn ogen redelijk sterk (her en der kuurtjes, maar mij hebben ze nog nooit laten staan)