Volvo 1.8i automaat b18U.
Ik heb nog regelmatig dat auto uitvalt bij stoplicht.
De auto wil niet goed terugvallen op stationair toerental.
Ik heb de auto nu uitgelezen en krijg foutcode 2-2-3.
Foutmelding : Idle speed regulating valve: no signal or signal faulty
Wat is dit ? stappenmotor ? mapsensor ? koudestartsensor ?
Waar zit dit ?
storing code 2-2-3 volvo 1.8 automaat b18U
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28371
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kunt om te beginnen de stappenmotor = Idle speed regulating valve proberen te reinigen.
Hoe ziet zo'n ding eruit:
Hoe ziet zo'n ding eruit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 23:24
- Locatie: nijmegen
Is dat wel het goede artikel ?
Ik heb b18U motor volvo 460 1.8 automaat.
Op internet zie ik ook deze foto ?
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... cq0qw.jpg/
Ik heb b18U motor volvo 460 1.8 automaat.
Op internet zie ik ook deze foto ?
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... cq0qw.jpg/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
het plaatje hierboven is een stationair regel klep
die inde link is volgens mij de stappenmotor
die inde link is volgens mij de stappenmotor
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Maar niet van een B18U,dat is een monopiont carburateur met stappenmotor.lint schreef:Het plaatje is inderdaad van de stappenmotor.
Plaatje is van een multipiont motor..
Je kunt toch simpel zien of de gasklep beweegt,na een keer te hebben gas gegeven?
Beweegt hij niet,dan is hij stuk..
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28371
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Oh sorry, even over het motortype heengelezen.Ramon&Ramon schreef:Maar niet van een B18U,dat is een monopiont carburateur met stappenmotor.lint schreef:Het plaatje is inderdaad van de stappenmotor.
Plaatje is van een multipiont motor..
Je kunt toch simpel zien of de gasklep beweegt,na een keer te hebben gas gegeven?
Beweegt hij niet,dan is hij stuk..
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 23:24
- Locatie: nijmegen
Vandaag wat dingen vervangen :
- stappenmotor
- klopsensor ( 1 )
- temperatuursensor ( 2 )
- alle vacuumslangen gecontroleerd ( 1 zat los of is los gegaan ! Deze zat aan onderzijde zwarte kap van carburateur, hier zitten er totaal 2 )
De komende dagen even kijken of dit verbetering oplevert w.b.t. het starten en stationair lopen.
- stappenmotor
- klopsensor ( 1 )
- temperatuursensor ( 2 )
- alle vacuumslangen gecontroleerd ( 1 zat los of is los gegaan ! Deze zat aan onderzijde zwarte kap van carburateur, hier zitten er totaal 2 )
De komende dagen even kijken of dit verbetering oplevert w.b.t. het starten en stationair lopen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.01.2013 - 23:24
- Locatie: nijmegen
Update :
Het starten gaat nu perfect, loopt mooi stationair zonder af te slaan.
Tijdens het rijden is ook alles oke, bij het afremmen en stoppen blijft de auto mooi stationair draaien en valt niet uit.
Het enigste probleem wat er nu nog is :
Tijdens de allereerste keer starten ( als motor koud is ) en je wilt weg rijden, dan zet je de automaatbak van de P in de D, dan valt de motor uit !
Start je hierna weer en zet je de bak weer van de P in de D dan blijft de motor mooi stationair lopen en valt niet uit.
Als de motor warm is geen probleem.
Het starten gaat nu perfect, loopt mooi stationair zonder af te slaan.
Tijdens het rijden is ook alles oke, bij het afremmen en stoppen blijft de auto mooi stationair draaien en valt niet uit.
Het enigste probleem wat er nu nog is :
Tijdens de allereerste keer starten ( als motor koud is ) en je wilt weg rijden, dan zet je de automaatbak van de P in de D, dan valt de motor uit !
Start je hierna weer en zet je de bak weer van de P in de D dan blijft de motor mooi stationair lopen en valt niet uit.
Als de motor warm is geen probleem.