Bovenste motorsteunrubber ==> HIJ ZIT EROP!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Het bovenste motorsteunrubber, de ronde die weer aan de dwarsbalk vastzit, is wat ingescheurd.
Wanneer moet zo'n rubber vervangen worden? Bij de eerste scheurtjes, of als je het begint te merken?
Merk er nu nog niets van, tenminste er valt me niets op? Wat zijn eventueel de symptomen als ie echt gaar is? En is die gemakkelijk zelf te vervangen, of is het een paar tientjes klusje bij de dealer, net als bijv. de thermostaat vervangen?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Is erg gemakkelijk zelf te doen.

Merk je al trillingen in de auto bij stationair?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Bij mij is hij laatst vervangen bij een beurt. Kosten vielen erg mee.
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Deze steun moet op twee (dikke) stukken vastzitten. Het andere dunne rubber heeft volgens mij geen functie.

Steun kost ca 60e zeg ik uit mijn hoofd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
MssgOnline
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12.01.2013 - 18:07
Locatie: NH//Zaandam
Contacteer:

Toevallig heb ik het net vervangen, eerst dacht ik alleen het rubber te kunnen vervangen maar het is compleet met het aluminium huis.
Voor de apk dient het rubber vervangen te worden wanneer beide kanten los zijn.

Bij mij hing het rubber compleet los dus dat was wel nodig.
Bij mijn t5 moest ik de plastic kap bovenop het blok los schroeven zodat ik bij de 4e bout kon komen. 4 bouten los en de bout die het rubber op z'n plek houdt.

Steun koste mij 55 euro incl btw. ongv 15 min sleutelen.
Voor mij andere passie, zie www.byelavanriva.nl
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 644
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Rubber is ook los te vervangen.
Rubber€19
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Gebruikersavatar
MssgOnline
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12.01.2013 - 18:07
Locatie: NH//Zaandam
Contacteer:

Zover ik weet is het 1 vast deel, anders zou je rubber ook overdwars kunnen bewegen.
Voor mij andere passie, zie www.byelavanriva.nl
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Rubber is inderdaad los te krijgen ;)

Moet er dan opnieuw ingeperst worden, nieuwe steun is makkelijker.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
MssgOnline
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12.01.2013 - 18:07
Locatie: NH//Zaandam
Contacteer:

Dan zal het wel afhangen van bouwjaar en motor type, ik heb namelijk het rubber los besteld.
Oude rubber eruit gezaagd omdat het er niet uit wilde. Bleek dat het aluminium licht schuin naar binnen loopt waardoor het rubber links of rechtsom vast loopt.

Toen het rubber er uit was bleek en nieuwe rubber 1mm te klein in diameter. Toen maar de complete steun vervangen.
Voor mij andere passie, zie www.byelavanriva.nl
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Je hebt een oud en nieuw type steun ondertussen, nieuwe steun heeft een soort metalen plaatje aan de buitenkant zitten.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Bakboord1 schreef:Deze steun moet op twee (dikke) stukken vastzitten. Het andere dunne rubber heeft volgens mij geen functie.
.
Klopt, bij mij kun je, met een zaklantaarn, door de steun heen 'kijken' op de dunne delen. Laatst nog even gevraagd aan de chef werkplaats van de dealer en die bevestigde wat @Bakboord1 zegt..
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gast

net ook vervangen van de S60.
iets meer werk omdat de buis van intercooler naar turbo gedemonteerd moet worden.
half uurtje werk.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Oke, allen bedankt voor de antwoorden.
Ik kan nog niets merken. Rubber is ook nog niet doorgescheurd, dus wat te doen dan? Nu al vervangen of pas vervangen als ie helemaal door is, of pas als ik trillingen?/bonken? ga merken tijdens het rijden? Wat zijn precies de symptomen?

Het rubber is aan de ene kant, zoals je kan zien op de foto, iets minder dan half ingescheurd. De andere kant is nog niet ingescheurd.

Gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gast

die is echt wel aan vervanging toe, en dat ga je ook merken als je hem vervangen hebt. Motor zal minder kantelen.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Als je met de hand het motorblok/versnellingsbak naar voren en achteren duwt zie je snel genoeg in hoeverre de rubber de motor nog overeind kan houden bij optrekken en afremmen. Als deze rubber stuk is, dan is de kans groot dat die van de onderste torsiestang (onderaan voorkant tussen versnellingsbak en frame) ook stuk is. Deze houden het blok namelijk op zijn plek als je optrekt en afremt (op de motor).
Gast

Als je ze vervangen hebt door verse, merk je wel dat het schakelen, optrekken en afremmen wat soepeler gaat.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Heb het nog eens even goed bekeken, maar rubber is volgens mij compleet gaar.
Onderkant is aan beide zijden helemaal los! :shock:

Heb het forum al doorzocht maar niet gevonden wat het vervangen kost bij de dealer? Ik kom prijzen tegen van € 19 tot € 65, maar dat is volgens mij voor alleen het rubber. Ook lees ik dar vervangen niet moeilijk is, wellicht dat de dealer het dan ook snel kan en de kosten mee zullen vallen??

Of zelf doen, maar dan heb ik wel hulp nodig van iemand denk ik....

Heeft iemand dit al eens door de dealer laten doen en voor hoeveel?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gast

Voor mijn S60R kostte het ding vorig jaar (met het huidige BTW-percentage van 21%) ongeveer zes tientjes.
Als je een beetje handig bent, kun je hem zelf monteren. Zoals hierboven aangegeven kostte het bij mijn R wat extra tijd wegens het demonteren van de turbo-buis. Als dat niet nodig is, is het een kwestie van de bougie-deksel demonteren, 4 boutjes los, 1 bout bovenin los en weer monteren. Kwartiertje werk.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Is goed zelf te doen. Boutjes komen gemakkelijk los. Het vervangen van de torsiestang aan de onderkant is wel een vies karweitje. Het is meestal nogal een vette bende daar beneden.
De steunen zijn behalve bij de dealer bij diverse online winkels (vomd, parts4swedes, etc) te koop. Kosten ongeveer 5-6 tientjes. Kijk uit voor namaak, koop alleen origineel Volvo! Nep-rubbers gaan binnen de kortste keren weer opnieuw kapot.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik heb wel een turbobuis over het blok heen lopen. Moet die er dan bij een T5 ook af of is dat bij een R anders?
Ik heb ook wel een momentsleutel, maar voor de wielbouten en die is dus vrij lang, ik denk dan ook niet dat ik daarmee de steun kan aandraaien.
Hoeveel tijd kostte het jullie? Dan heb ik ongeveer een indicatie qua tijd wat het eventueel bij de dealer duurt...

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”