Ik kreeg vandaag een brief van mijn dealer waarin mij Eur. 1.500 extra te besteden geboden wordt als ik nu een V70 Nordic ga leasen.
Ik lease nu een V70 2.0T uit 2010 die eigenlijk nog een jaar moet. Nu is mijn km per jaar fors hoger dan bij aanvang ingeschat (35.000p/jr) én is het verbruik van de 2.0T een forse tegenvaller. (1:10,5 als ik mijn best doe...)
Er gaat dus gerekend worden aan het eerder vervangen van de 2.0T door een Nordic D4.
Nu zie ik weer fantastische verbruik cijfers voor de D4 (gemiddeld 1:22,2) maar waar moet ik op rekenen in de praktijk? Km's worden 50/50 afgelegd op snelweg en binnen de bebouwde kom.
Alvast bedankt!
Erik
Werkelijk verbruik V70 D4
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18.10.2012 - 11:26
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
@Nuggie,
Je leest en hoort vaak dat de bordcomputer 5 tot 10 procent te optimistisch is.
het verbruik van benzine motoren is op de snelweg bij normaal gebruik misschien 20% hoger dan bij de diesel, maar in de stad 50% hoger,
omdat de dieselmotor ook bij lage belasting een goed rendement heeft.
Als je dus de helft stad rijdt weegt dat bij jouw zwaar, en kan je bij 35.000km per jaar maar beter gaan dieselen. Tenzij je heel veel korte ritjes rijdt, een diesel warmt langzamer op en verbruikt de eerste kilometers veel,
bovendien kunnen de nieuwere diesels met alle filters en kleppen slecht tegen veel korte ritten, en raken snel dichtgeslipt intern, wat het verbruik verhoogt.
groet,
Je leest en hoort vaak dat de bordcomputer 5 tot 10 procent te optimistisch is.
het verbruik van benzine motoren is op de snelweg bij normaal gebruik misschien 20% hoger dan bij de diesel, maar in de stad 50% hoger,
omdat de dieselmotor ook bij lage belasting een goed rendement heeft.
Als je dus de helft stad rijdt weegt dat bij jouw zwaar, en kan je bij 35.000km per jaar maar beter gaan dieselen. Tenzij je heel veel korte ritjes rijdt, een diesel warmt langzamer op en verbruikt de eerste kilometers veel,
bovendien kunnen de nieuwere diesels met alle filters en kleppen slecht tegen veel korte ritten, en raken snel dichtgeslipt intern, wat het verbruik verhoogt.
groet,
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Met 35000 per jaar zitten er ook genoeg lange stukken tussen om de boel goed op temp te laten komen. Dieselen is vanaf 10K per jaar goedkoper als benzine, laat staan bij 35K per jaar, dan scheelt het gewoon een heleboel geld!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Mijn vraag is niet of ik diesel of benzine moet aan rijden met mijn huidige km's.
Ik weet uit eigen ervaring dat ik met de 2.0T (met Polestar) niet verder kom dan 1:10,5.
Ik ben, om een eerlijk vergelijk te kunnen maken, dus op zoek naar ervaringsgetallen van de D4.
Erik
Ik weet uit eigen ervaring dat ik met de 2.0T (met Polestar) niet verder kom dan 1:10,5.
Ik ben, om een eerlijk vergelijk te kunnen maken, dus op zoek naar ervaringsgetallen van de D4.
Erik
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zal het even aan mijn vader vragen waar zijn D4 nu opstaat, kan je wel alvast zeggen dat hij er ONTZETTEND blij mee is!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Verbruik vanaf begin nu zo'n 50.000 km schommelt tussen 6.3 en 6.5
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.12.2010 - 14:47
Kijk hier eens : http://werkelijkverbruik.nl/
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hier MY13 V70 D4
schommelend tussen 1; 14.4 en 15
schommelend tussen 1; 14.4 en 15
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ze zijn lekker zuinig die motoren..
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat is een waarde die ik herken van mijn MY 12 D3 die nu D4 is OGA244 haalt prachtige waarden ik heb die nooit gezien met de D4 wel met de good old 163 pk "oer" D5 uit 2001Paul schreef:Hier MY13 V70 D4
schommelend tussen 1; 14.4 en 15
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Informatieve site die @MyFirstV70 aanhaalt. Mijn ervaring is dat er hier op het forum soms fantastische verbruikscijfers gemeld worden. In de praktijk kom ik ze nooit tegen. Al helemaal niet met nieuwe modellen met af-fabriek roetfilter die het verbruik behoorlijk negatief beïnvloed tov de oudere modellen zonder roetfilter. Mijn V70 2.0D getuned, zit op zo'n 6,7 l/100km bij een erg nette en rustige rijstijl. Met een wat temperamentvolle rijstijl haal je inderdaad zonder problemen de waarden in de genoemde site en dat zal best de praktijk zijn.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13543
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dat jij ze nog nooit gerealiseerd hebt ligt toch echt aan jouNielsV70 schreef:Dat is een waarde die ik herken van mijn MY 12 D3 die nu D4 is OGA244 haalt prachtige waarden ik heb die nooit gezien met de D4 wel met de good old 163 pk "oer" D5 uit 2001Paul schreef:Hier MY13 V70 D4
schommelend tussen 1; 14.4 en 15
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik KAN echt net zo zuinig rijden als OGA, maar ik kan dat persoonlijk in mijn hoofd gewoon niet aan, overal 100 rijden enzo en heel rustig optrekken.... mhwa niet voor gemaakt 
C30 staat op 5.4 nu en de V50 op 6.3l/100km

C30 staat op 5.4 nu en de V50 op 6.3l/100km
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi he, als je die rust wel hebtPaul schreef:Ik KAN echt net zo zuinig rijden als OGA, maar ik kan dat persoonlijk in mijn hoofd gewoon niet aan, overal 100 rijden enzo en heel rustig optrekken.... mhwa niet voor gemaakt
C30 staat op 5.4 nu en de V50 op 6.3l/100km
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zal het zo weer proberen, neem twee uur de tijd om naar Nijmegen te gaan...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra