sinds woensdag valt spontaan mijn volvo uit.......opgelost

Plaats reactie
Bavaria
1st Gear member

Beste volvo s80 rijders... ik heb erg vaag probleem ik rijd 2.9 s80 van 1999 op lpg.

Maar woensdag in alle haast naar tandarts sta ik voor stoplicht plop valt de motor uit ...hmmm ik probeer hem starten maar niks lamps gaan gewoon aan leek wel of hij op de start blokering stond.

Na minuut of vijf kon ik de auto gewoon weer starten vaag na kilometer of 2 weer maar nu tijdens het rijden??? ik heb wel emissie lampje al tijd branden dit komt door dat heaters defect zijn in lamba sensor maar auto reed gewoon goed ook nu ondanks uitvallen?

Toch heb ik vandaag twee nieuwe lamba sondes geplaatst en emssie lamp is nu gewoon uit :P

Maar toch val de auto uit Fu&^%%$$$^ck en na resset van computer niks... maar na 5 minuten gewoon klik en kan hem weer starten maar geen foutmeldingen nu geeft in display iets met sleutelhanger ik ga morgen met reserve sleutel is kijken ??? maar wat me opvalt is dat het lijkt of er bobine piept... ik las op engels forum dat dit meschien ook een probleem kan zijn heeft iemand ervaring met dit probleem?
Johan s60
6th Gear member

Piepende bobines is nieuw voor mij ::?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Bavaria
1st Gear member

Johan s60 schreef:Piepende bobines is nieuw voor mij ::?

ook voor mij hahahah maar schijnt als er scheur in zit of barst in zit hoogspaning piep onstaat ...

http://forums.swedespeed.com/showthread ... d-!!!!-Why

I had a similar 'sudden engine death' syndrom with my S40 T4 which also happened randomly, when idle at a traffic light (after speeding for a while on the highway) OR gearing down (like from 5th to 3th when exiting a highway - very scary, but quickly turning the ignition key on and off re-started the car).
At first I also thought it was a problem with the idle valve, but the real culprit only turned up when one of the injectors got clogged: upon examination one of the two ignition coils had a crack along the hard plastic hose connecting it to the spark plug. Replacing the cracked ignition coil and adding new spark plugs solved the problem. The injector problem apparently sorted itself out after disconnecting the electric plugs a couple of times with the engine running (maybe the two problems were not related, but at least the clogged injector lead to the solution of the sudden death syndrom ).
cees klumper
4th Gear member

Wellicht is je accu leeg; heb ook dit probleem gehad en gaf deze symptomen. Dynamo laadde niet meer op, en geen waarschuwingslampje daarvoor (was in de C70 overigens).
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Bavaria
1st Gear member

cees klumper schreef:Wellicht is je accu leeg; heb ook dit probleem gehad en gaf deze symptomen. Dynamo laadde niet meer op, en geen waarschuwingslampje daarvoor (was in de C70 overigens).
de spaningen zijn goed accu test was goed..met anwb test ... auto start gewoon goed was dit ook het geval bij jouw cees ik had laatst wel melding spanning laag in display maar geen hinder dat auto niet rond draait??
Ramon&Ramon
7th Gear member

Denk dat het gasklephuis stuk is en geluid maakt,heb ik vaker gezien en gehoord!
Bavaria
1st Gear member

Ramon&Ramon schreef:Denk dat het gasklephuis stuk is en geluid maakt,heb ik vaker gezien en gehoord!
die piep komt van kleppen deksel waar bougie's zitten... nu heb ik de ellende van de gasklephuis in mijn achterhoofd maar ik las dat wite sticker en gele hebt dat gasklep probleem vooral bij de wite sticker voorkomt en niet met gele? klopt dit ramon?
Bavaria
1st Gear member

zo ik heb dienst in de autohobby club vaandag met reserve sleutel is kijken of dit help ik zal is een filmpje maken als lukt...
Ramon&Ramon
7th Gear member

Nokkenasversteller of tandwiel stuk?
Welk type motor is het?
Is het al een RN motor,modeljaar 2000?
Bavaria
1st Gear member

beste volvo s80 rijders

Nou ik heb het gevonden.... geen accu geen vuil contact ook geen nokkenas censor hahahah

EEN VERROT RELAY .... er zijn drie relais met nummer 438 onder motorkap in zekering kast de middelste bedient de etm gashuis en bij het tikken met schroevendraaier viel de auto uit :? nu heb ik hem tijdelijk met startmotor relay verwisselt en kapje er af nu kan ik met hand starten als ie het niet doet want op zaterdag is alles dicht van magazijn van volvo....

de piep is van de etm en is normaal want mede volvo rijder was vandaag ook bezig en piept ook....

Maar opgelost bedankt voor meedenken
cees klumper
4th Gear member

Knap dat je het zo gevonden hebt...
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Bavaria
1st Gear member

cees klumper schreef:Knap dat je het zo gevonden hebt...

thanx :wink:
Plaats reactie

Terug naar “S80”