2,4 Volvo techniek of 1,6 PSA diesel
Tsja ik wist het wel..... Dan maar meer benzine weg slurpen
Belangrijker km of bouwjaar
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
Volvo @ VAG monteur



- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5

Volvo @ VAG monteur



- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als je wilt dieselen is er maar 1 dieselVolvoS60D5Black schreef:Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde 2.5D

geen glans zonder wrijving
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ach ja, antiekliefhebbers heb je overal 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59
Hier zeer goede ervaring met de 2.0D van 75.000 nu naar de 219.000 km gereden zonder problemen, en vanuit het vooronder geen enkel signaal op degradatie, het ligt er mijn inziens ook aan wie en hoe de auto bereden is. Dus op de stelling aan ten vullen: belangrijker km of bouwjaar zeg ik vorige gebruiker!!!
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
@virgin drive
Er zit nog wel een verschil tussen een auto kopen op 75K en doorrijden naar 220k dan een auto kopen op 220K, en dan ook nog een 1.6D ipv 2.0D. Zeker als je nu een 2.4 hebt met 120K.
Maar het is inderdaad ook afhankelijk van de vorige berijder.
Er zit nog wel een verschil tussen een auto kopen op 75K en doorrijden naar 220k dan een auto kopen op 220K, en dan ook nog een 1.6D ipv 2.0D. Zeker als je nu een 2.4 hebt met 120K.
Maar het is inderdaad ook afhankelijk van de vorige berijder.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
je doelt op die vw transporter motor?toppertje schreef:als je wilt dieselen is er maar 1 dieselVolvoS60D5Black schreef:Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde 2.5D
Nee die zijn idd ook onverwoestbaar
VW Wie Anders

Volvo @ VAG monteur



-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 02:39
In een diesel gereden, was toch niet mijn ding. Maar........... Hij had een v70 2.4 170 pk autom. uit 2002 met 200dkm. Wat rijdt deze een stuk beter dan de v50. Maar blijft ook weer het dilemma...... Bouwjaar of km.
Ik ga nu 40dkm per jaar rijden ivm andere baan dus dan wordt lpg/ diesel weer interessanter (diesel niet mijn ding dus lpg blijft over)
Ik ga nu 40dkm per jaar rijden ivm andere baan dus dan wordt lpg/ diesel weer interessanter (diesel niet mijn ding dus lpg blijft over)
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Heel eigenwijs, maar geen gebruikte benzine kopen en dan ombouwen naar gas. Ook geen bi-fuel.
Ga voor de kwaliteit voor een diesel. Ook beter voor verbruik en restwaarde. Ken eentje met 750k op de klok en still going strong. Dat redt je niet op gas.
En een D5 is wellicht even wennen na een benzine maar na 1 maand wil je niet meer terug.
Ga voor de kwaliteit voor een diesel. Ook beter voor verbruik en restwaarde. Ken eentje met 750k op de klok en still going strong. Dat redt je niet op gas.
En een D5 is wellicht even wennen na een benzine maar na 1 maand wil je niet meer terug.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
Amen
Gas is om te koken
greeeetzzz
Volvo monteurtje
Gas is om te koken
greeeetzzz
Volvo monteurtje
Volvo @ VAG monteur



-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 02:39
Kogel is door de kerk : http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php?t=54686