Had perongeluk een topic geopend onder de verkeerde rubriek vandaar hier nogmaals in de hoop iets meer reacties te ontvangen.
Ik zit met het volgende:
Tijd geleden merkte ik op dat ik bij het extra gas geven voor het inhalen van een auto(of eventueel weg rijden bij een stoplicht of dergelijke) de motor inhoud en dat het lijkt alsof de motor kantelt in het rubber, het is een bokkend geluid maar niet constand.
Dit komt voor bij het gasgeven vanaf een toeren of 3500 en hoger in de D stand van de geartronic en eigenlijk alleen op hogere versnellingen(3\4\5), als ik de bak op manual zet en deze door alle versnellingen heen boven de 3500rpm jaag merk ik hier niets van(heel vreemd dus).
De geartronic is door GS zon 18.000km geleden gepowerfluched en schakeld goed.
Bij stilstaan kan ik het gas goed intrappen tot boven de 3500rpm en merk ik ook niets op.
Ik heb geen Dice en kan heb dus niet uitlezen(helaas), de dealer heeft de auto 2 maal uitgelezen en daarbij kwam een foutcode ECM-130A valse lucht inlaat.
Wat ik al vervangen heb zijn de bougies want daar zag er 1 een beetje dof en grauw uit maar dit heeft het niet verholpen.
Ook is de luchtinlaat onder druk gezet bij de dealer om te kijken of hier een lek in zit maar dit is niet het geval.
Het gaat hier om een S60 2.5T AWD met net 193.000km op te klok.
S60 2.5T AWD houd in/bonkt in het vooronder bij 3500rpm of h
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hoi,
Aller eerst: heb je de auto al laten uitlezen? Als de auto duidelijk inhoudt/bokt, is het waarschijnlijk dat er ergens een storingsmelding is opgeslagen.
Verder denk ik aan een sterk vervuild of kapot gasklephuis, of aan de luchtmassameter die de geest heeft gegeven. Succes!
Rens
Aller eerst: heb je de auto al laten uitlezen? Als de auto duidelijk inhoudt/bokt, is het waarschijnlijk dat er ergens een storingsmelding is opgeslagen.
Verder denk ik aan een sterk vervuild of kapot gasklephuis, of aan de luchtmassameter die de geest heeft gegeven. Succes!
Rens
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Hoe is de staat van de motorrubbers? En zijn de rubbers van de torsiesteun (steun aan de onderkant van de versnellingsbak) nog in orde?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46
Ja de dealer had deze al uitgelezen met als foutcode ECM-130A Valse lucht inlaat.VolvoS801999 schreef:Hoi,
Aller eerst: heb je de auto al laten uitlezen? Als de auto duidelijk inhoudt/bokt, is het waarschijnlijk dat er ergens een storingsmelding is opgeslagen.
Verder denk ik aan een sterk vervuild of kapot gasklephuis, of aan de luchtmassameter die de geest heeft gegeven. Succes!
Rens
Ik ben aan het kijken geweest of ik het gasklephuis kon demonteren maar heb in vida een makkelijke handleiding gezien maar onder de motorkap is het moeilijker.
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46
Deze zijn goed.elianmars schreef:Hoe is de staat van de motorrubbers? En zijn de rubbers van de torsiesteun (steun aan de onderkant van de versnellingsbak) nog in orde?
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46
Net even bezig geweest met de TCV en zodra ik daarvan de stekker loskoppel en ga rijden is er niets aan de hand(houd alleen in vanwege de hoge druk op de turbo niet geregeld word).
Ik heb even als test een vervangende TCV erop gezet en daarbij ontstaat het zelfde probleem. haal ik daarvan ook de stekker los, niet aan de hand behalve het inhouden.
Lijkt dus ergens richting de hogedruk van de turbo te zijn.
Ik heb even als test een vervangende TCV erop gezet en daarbij ontstaat het zelfde probleem. haal ik daarvan ook de stekker los, niet aan de hand behalve het inhouden.
Lijkt dus ergens richting de hogedruk van de turbo te zijn.
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46
Vanmorgen een test lmm gemonteerd om mijn eigen lmm uit te sluiten van een defect.
Het zou altijd een combi kunnen zijn maar daar ga ik niet vanuit.
Hierbij heb ik ook de tcv los gehad om te testen, hieruit kwam weer naar voren dat het de lmm niet was maar toch meer iets richting de tcv/turbo.
Mijn eigen lmm weer gemonteerd en een andere tcv.
Het zou altijd een combi kunnen zijn maar daar ga ik niet vanuit.
Hierbij heb ik ook de tcv los gehad om te testen, hieruit kwam weer naar voren dat het de lmm niet was maar toch meer iets richting de tcv/turbo.
Mijn eigen lmm weer gemonteerd en een andere tcv.
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 11.08.2012 - 22:10
- Locatie: Zeeland
Heb je ondertussen het probleem al op kunnen lossen? Ik heb dezelfde foutcode. Gelukkig geen last van bokken, maar het verbruik loopt de laatste tijd sterk op. In de vorstperiode van 2 weken terug liep het verbruik weer terug, maar nu het weer boven nul is gaat ' ie weer meer verbruiken...
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25.08.2005 - 14:42
Misschien even off-topic, wat ís het verbruik als je het hebt over dat deze sterk oploopt? Ik heb nl een 2.4 die ook wel een aardig slokje lust (ik denk 1 op 9-10)wolff24v schreef:Heb je ondertussen het probleem al op kunnen lossen? Ik heb dezelfde foutcode. Gelukkig geen last van bokken, maar het verbruik loopt de laatste tijd sterk op. In de vorstperiode van 2 weken terug liep het verbruik weer terug, maar nu het weer boven nul is gaat ' ie weer meer verbruiken...
Groet,
Cor
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
Volgens mij is dat een vrij normaal verbruikcorrio schreef:Misschien even off-topic, wat ís het verbruik als je het hebt over dat deze sterk oploopt? Ik heb nl een 2.4 die ook wel een aardig slokje lust (ik denk 1 op 9-10)wolff24v schreef:Heb je ondertussen het probleem al op kunnen lossen? Ik heb dezelfde foutcode. Gelukkig geen last van bokken, maar het verbruik loopt de laatste tijd sterk op. In de vorstperiode van 2 weken terug liep het verbruik weer terug, maar nu het weer boven nul is gaat ' ie weer meer verbruiken...
Groet,
Cor

Zou de vacuümleiding van het voorste motorsteun niet lek kunnen zijn? Die zit ook op de TCV aangesloten en als die vacuümleiding niet in orde is, beïnvloed dat zowel de werking van de motorsteun (kanteling) als de aansturing van de turbo (bokken).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 11.08.2012 - 22:10
- Locatie: Zeeland
Score over de laatste 3 maanden is 12,5 liter op 100km, zeg maar 1 op 8. En dat is met de vrouw aan het stuur, stadsverkeer en over grotere afstanden in de mix, en niet sneller dan ca 120-130 km/h.corrio schreef:Misschien even off-topic, wat ís het verbruik als je het hebt over dat deze sterk oploopt? Ik heb nl een 2.4 die ook wel een aardig slokje lust (ik denk 1 op 9-10)wolff24v schreef:Heb je ondertussen het probleem al op kunnen lossen? Ik heb dezelfde foutcode. Gelukkig geen last van bokken, maar het verbruik loopt de laatste tijd sterk op. In de vorstperiode van 2 weken terug liep het verbruik weer terug, maar nu het weer boven nul is gaat ' ie weer meer verbruiken...
Groet,
Cor
Tip over de motorsteun zal ik ook eens onderzoeken.
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25.08.2005 - 14:42
Toch lees je her en der veel verschillende verhalen mbt het verbruik van bv de 2.4 benz. Het varieert van 12 liter tot 8 liter per 100km. Ik ben zelf een hele rustige rijder maar ik kom niet boven 1 op 9,5 gemiddeldwolff24v schreef:Score over de laatste 3 maanden is 12,5 liter op 100km, zeg maar 1 op 8. En dat is met de vrouw aan het stuur, stadsverkeer en over grotere afstanden in de mix, en niet sneller dan ca 120-130 km/h.corrio schreef:Misschien even off-topic, wat ís het verbruik als je het hebt over dat deze sterk oploopt? Ik heb nl een 2.4 die ook wel een aardig slokje lust (ik denk 1 op 9-10)wolff24v schreef:Heb je ondertussen het probleem al op kunnen lossen? Ik heb dezelfde foutcode. Gelukkig geen last van bokken, maar het verbruik loopt de laatste tijd sterk op. In de vorstperiode van 2 weken terug liep het verbruik weer terug, maar nu het weer boven nul is gaat ' ie weer meer verbruiken...
Groet,
Cor
Tip over de motorsteun zal ik ook eens onderzoeken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 11.08.2012 - 22:10
- Locatie: Zeeland
Eeehm, zowel de topicstarter als ikzelf hebben een 2.5t, geen 2.4.
2019 Volvo V60 T5 Inscription
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
2017 Mercedes-Benz CLA 200dShooting brake aut
2014 Volvo V60 D4 gt Momentum
2004 Volvo V70 2.5t AWD gt
1997 Volvo V70 2.5 20v aut
1992 Volvo 440
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 09:46
Probleem is bij mij nog niet opgelost, aan komende donderdag ga ik weer wat proberen.
Ik heb het probleem niet bij onbelaste motor, en bij AWD en FWD dus zou het voor mij alleen nog de bak kunnen zijn. Echter zit ik ook te lezen over een motorsteun die vacuüm zou zijn maar waar zit deze en wat kan ik hieraan controleren.
Iemand hier een foto van of die kan uitleggen wat ik hieraan kan controleren?
Ik heb het probleem niet bij onbelaste motor, en bij AWD en FWD dus zou het voor mij alleen nog de bak kunnen zijn. Echter zit ik ook te lezen over een motorsteun die vacuüm zou zijn maar waar zit deze en wat kan ik hieraan controleren.
Iemand hier een foto van of die kan uitleggen wat ik hieraan kan controleren?
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is de voorste steun in het midden,vacuumslang eraf trekken dichtmaken en dan rijden en kijken wat er gebeurd.
Rijdt hij goed dan is de steun stuk.
Anders goed uitlezen is een eerste vereiste,is hij met Vida uitgelezen,zoniet,dat dus eerst doen lijkt mij.
Rijdt hij goed dan is de steun stuk.
Anders goed uitlezen is een eerste vereiste,is hij met Vida uitgelezen,zoniet,dat dus eerst doen lijkt mij.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ramon&Ramon schreef:Is de voorste steun in het midden,vacuumslang eraf trekken dichtmaken en dan rijden en kijken wat er gebeurd.
Rijdt hij goed dan is de steun stuk.
Anders goed uitlezen is een eerste vereiste,is hij met Vida uitgelezen,zoniet,dat dus eerst doen lijkt mij.
Alleen een diesel heeft een vacuumsteun,weer is niet goed gelezen,komt wel vaker voor bij hem.
