Startproblemen V70 Kombi AWD

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
sontgerath
Starter

Hallo, heb een redelijk vervelend probleem met mijn volvo V70.

Eerst wat details van de auto. Het is een V70 AWD Kombi uit 04/97 met 170.000km absoluut een klasse auto.

Het probleem is dat hij zeer slecht start maar als hij eenmaal loopt, is alles in orde. Het starten duurt soms tot 10 seconden waarna hij aanslaat en langzaam op toeren komt. Soms echter als hij koud of warm is (verschilt per keer) start hij direct na het omdraaien van de sleuten. Soms echter ook niet.

Heb de auto uitgelezen echter zonder foutmelding/code. Heb volgende onderdelen vervangen: bougies, bobine, luchtfilter, brandstoffilter. De benzinedruk schijnt OK te zijn en ligt tegen de 3 bar aan. De pomp hoort men ook. Akku valt bij het starten terug naar 10V wat echter nog OK is is mij gezegd. Met een andere akku die niet terugvalt ook geprobeert. Zelfde probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ludo
6th Gear member

sontgerath schreef: Heb volgende onderdelen vervangen: bougies, bobine, luchtfilter, brandstoffilter.
waarom niet de volledige ontsteking? (+bougiekabel, rotor, verdeelkap)
eaarsen
2nd Gear member

Ik zou de bougiekabels checken (laten doormeten).
Steenmarters zijn hier gek op tegenwoordig
Eric. V70 D5 2002. Full options.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”