
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- P-V60
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 09.11.2012 - 09:53
- Locatie: Noord-Brabant
Ik blijf inderdaad in dat geval ook rond de 72k hangen.. Over de CC, dat is echt een geweldige feature. Al moet je bij slagbomen en wegversmallingen wel opletten dat je je niet het lazarus schrikt... hij wil dan namelijk nog wel eens stampij maken 

Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Speciale kleur, die moet twee keer door die straat, dus vragen ze twee keer de prijs.
Ik neem heerlijk de Base Color
ICE WHITE 
Ik neem heerlijk de Base Color


MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Als je MY2014 volledig aankleedt zoals MY2013 dan wordt ie wel wat duurder ja. Maar er zijn wel wat opties die je rustig achterwege kunt laten zonder dat je rijplezier ervan te lijden heeft (zoals die inscription lak)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Tijdens de beurs van Genève wordt een nieuwe versie van VOC getoond: https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=47642
Je kunt dan ook routes in de app plannen en die naar je auto sturen. Waarom dat is beperkt tot routes van 50km weet ik niet...
Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
Je kunt dan ook routes in de app plannen en die naar je auto sturen. Waarom dat is beperkt tot routes van 50km weet ik niet...
Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25
Is mij ook nog niet duidelijk ; gaat het hier alleen om voorverwarming wanneer hij aan de electrischeteitskabel ligt ; of is er ook voorverwarming via starten van de (hulp)motor/diesel ?BanRay schreef: Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Ik heb de volgende vragen uitstaan. Wanneer ik antwoord heb koppel ik dat hier uiteraard terug:
-Kan verwarmen/koelen van de PIH via VOC zoals staat op http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... ybrid.aspx met de parkeerverwarming die standaard op de PIH zit?
-Zo nee, wat is er dan nodig?
-Zo ja, moet hiervoor de PIH ‘aan de laadkabel liggen’ of werkt het te allen tijde?
-Wat is de functie van elektrische motorverwarming uit de Hybrid Technoloy Line?
-Ik heb ergens gelezen dat bij preconditioning de temperatuur naar 22 graden wordt gebracht. Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze temperatuur is bereikt? Is er een tabel waarin staat hoeveel minuten dit duurt bij een gegeven buitentemperatuur? Bijvoorbeeld bij -5 duurt het 15 minuten, bij +5 duurt het 10 minuten, bij +15 duurt het 5 minuten?
-In de FAQ van VOC staat dat de parkeerverwarming niet start als de buitentemperatuur hoger is dan 15 graden. Hoe kun je dan de auto koelen wanneer het buiten 30 graden is?
-Is er een verband tussen de Security Line en VOC? Ik heb ergens gelezen dat (ooit? ergens?) VOC onderdeel uitmaakte van de Security Line met een abonnementsduur van 10 jaar.
-Kan verwarmen/koelen van de PIH via VOC zoals staat op http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... ybrid.aspx met de parkeerverwarming die standaard op de PIH zit?
-Zo nee, wat is er dan nodig?
-Zo ja, moet hiervoor de PIH ‘aan de laadkabel liggen’ of werkt het te allen tijde?
-Wat is de functie van elektrische motorverwarming uit de Hybrid Technoloy Line?
-Ik heb ergens gelezen dat bij preconditioning de temperatuur naar 22 graden wordt gebracht. Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze temperatuur is bereikt? Is er een tabel waarin staat hoeveel minuten dit duurt bij een gegeven buitentemperatuur? Bijvoorbeeld bij -5 duurt het 15 minuten, bij +5 duurt het 10 minuten, bij +15 duurt het 5 minuten?
-In de FAQ van VOC staat dat de parkeerverwarming niet start als de buitentemperatuur hoger is dan 15 graden. Hoe kun je dan de auto koelen wanneer het buiten 30 graden is?
-Is er een verband tussen de Security Line en VOC? Ik heb ergens gelezen dat (ooit? ergens?) VOC onderdeel uitmaakte van de Security Line met een abonnementsduur van 10 jaar.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Indien dat (ook) een stand-/parkeerverwarming op diesel betreft zal dat m.i. hetzelfde functioneren als bij een normale diesel.volvosan schreef:Is mij ook nog niet duidelijk ; gaat het hier alleen om voorverwarming wanneer hij aan de electrischeteitskabel ligt ; of is er ook voorverwarming via starten van de (hulp)motor/diesel ?BanRay schreef: Voor wat betreft preconditioning in de PIH met VOC: mij is nog steeds niet duidelijk of hiervoor de standaard parkeerverwarming voldoende is. Die vraag heb ik inmiddels uitgezet. Ook hoe lang verwarmen/afkoelen nu eigenlijk duurt (vanaf een bepaalde starttemperatuur).
Dus de auto bepaald zelf afhankelijk van de buitentemperatuur wanneer de standverwarming ingeschakeld moet worden om op de ingestelde tijd warm te zijn. Bij -10 graden Celsius, of lager, draait de kachel de maximale draaitijd van 60 minuten.
Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
En wat heb je dan bereikt? Binnentemperatuur van 22 graden?Jers3n schreef:Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
Ik zou al tevreden zijn als na 10 minuten de ramen ontdooid zijn, want ramen krabben in de vrieskou vind ik een k-klus

2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Hmmm, op https://www.media.volvocars.com/global/ ... /Home.aspx staat:
"The pre-conditioning function can also cool the batteries. The ideal operating temperature for the battery pack is 20-25°C. This means that cooling prior to driving is very important in order to maximise battery charge and thus also range.
The V60 Plug-in Hybrid has two heating systems. In electric mode the car uses a PTC (Positive Temperature Coefficient) air heater. The car also has a diesel-powered heater."
Dat afkoelen is dus alleen om de accu's af te koelen? Verwarrend allemaal...
"The pre-conditioning function can also cool the batteries. The ideal operating temperature for the battery pack is 20-25°C. This means that cooling prior to driving is very important in order to maximise battery charge and thus also range.
The V60 Plug-in Hybrid has two heating systems. In electric mode the car uses a PTC (Positive Temperature Coefficient) air heater. The car also has a diesel-powered heater."
Dat afkoelen is dus alleen om de accu's af te koelen? Verwarrend allemaal...
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Binnentemp hangt ook nog af van de heersende buiten temperatuur en waar de auto staat, zon of schaduw. Bij temperaturen ver onder nul gaat een deel van de warmte weer verloren, maar gemiddeld is het redelijk warm, zo niet te warm, dus m.i. meer dan 22 graden.BanRay schreef:En wat heb je dan bereikt? Binnentemperatuur van 22 graden?Jers3n schreef:Het is mijn ervaring, welliswaar met de oude D5 (V70N), dat de diesel-standkachel bij temperaturen rond het vriespunt al gauw (meer dan) 25-30 minuten nodig heeft.
Ik zou al tevreden zijn als na 10 minuten de ramen ontdooid zijn, want ramen krabben in de vrieskou vind ik een k-klus
Ook zal het normaal gesproken meer dan 10 minuten duren voor alle ramen ontdooit zijn. De kachel verwarmt in eerste instantie de koelvloeistof, is die warm genoeg, dan pas wordt ook het interieur verwarmt.
Vanmorgen toevallig toch de auto genomen en had de standkachel niet geprogrammeerd. Voorruit bevroren en aangezien krabben ook niet mijn favoriete bezigheid is, standkachel aangezet, boodschap gedaan bij supermarkt, na ca. 10 minuten weer bij auto, twee kleine ontdooide plekken te zien op voorruit.... Door alle lucht handmatig op de voorruit (ontwasemstand) te richten, ontdooide de voorruit sneller (nog ca 5 min), maar dat doet de auto dus niet zelf.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Dat is gelijk een handige tip voor de Facebookpagina waar je de wensen voor de opties in de Volvo On Call App kunt aangeven.
Het bedienen van de standen van de heating. Achterruit verwarming inschakelen, blower op de ramen/voorruit.
Het bedienen van de standen van de heating. Achterruit verwarming inschakelen, blower op de ramen/voorruit.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Over raamverwarming gesproken: ik zou het helemaal niet erg vinden als de PIH MJ14 voorruitverwarming in de optielijst heeft staan zoals de nieuwe V40. Ik heb dat vroeger in een Mondeo gehad en dat mis ik nu nog steeds. Ik vind ruiten krabben niet gaaf, maar de zijruiten valt dan nog wel mee. Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent zijn de voorruit en achterruit al mooi schoon...

2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
+1BanRay schreef:Over raamverwarming gesproken: ik zou het helemaal niet erg vinden als de PIH MJ14 voorruitverwarming in de optielijst heeft staan zoals de nieuwe V40. Ik heb dat vroeger in een Mondeo gehad en dat mis ik nu nog steeds. Ik vind ruiten krabben niet gaaf, maar de zijruiten valt dan nog wel mee. Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent zijn de voorruit en achterruit al mooi schoon...
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Nog eens wat anders. Je hebt nu zo'n certificaat.... kun je daarmee nog naar een andere dealer? Stel nu dat je er met je dealer niet uitkomt qua inruil en een andere dealer geeft een milletje meer? wat dan? Kun je dan switchen, zo vraag ik mij ineens af?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Wordt de accu ook in kleur gespoten? +100? 

2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.