Nieuwe Volvo-driver

JohnnyGazet
1st Gear member

Knappe wagen! Veel succes en veilige kilometers gewenst.
ex-Mooseman
4th Gear member

Ja, ik had een uitgebreide proefrit gedaan. Ik had bijna een volledige dag een V60 D2 meegekregen.
Ik wist dus dat ik ging moeten inboeten op vermogen en wegligging. Het zal echter wel wennen, veronderstel ik.
Nu, de BMW en Mercedes die ik als alternatief had, waren ook maar 115 pk, de Passat en Superb zelfs nog minder. Mercedes en BMW hadden wel een mooiere koppelcurve.
Het VAA (goed bekend onder de Belgen, een vergelijkbare pesterij als de Nederlandse bijtelling), deed de balans in het voordeel van de Volvo uitslaan, evenals de veel rijkere uitrusting, en het feit dat mijn eigen maandelijkse bijdrage een flink stuk minder was dan bij bv. de Mercedes C180 Blue Efficiency.

Zwijg vooral over driften... (zelfs geen handrem meer).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ronnyking760
1st Gear member

proficiat met uwen nieuwe tuuttuut !!!!

Hoe zit het met de vlaamse GPS spraakherkenning ?
ex-Mooseman
4th Gear member

ik vrees dat een in Gent gebouwde wagen nog altijd geen Westvlaams begrijpt :). En dit ondanks het feit dat Gent geen allochtonen meer heeft, alleen nog Westvlamingen.
BillyBob
5th Gear member

ex-Mooseman schreef:ik vrees dat een in Gent gebouwde wagen nog altijd geen Westvlaams begrijpt :). En dit ondanks het feit dat Gent geen allochtonen meer heeft, alleen nog Westvlamingen.

Vertel mij wat ivm West Vlamingen in Gent. :wink:
Alléén: uw V60 is niet in Gent maar in Zweden gemaakt.
S60 wordt in Gent gemaakt, de V in Torslanda.

Zweeds zou hij dus moeten verstaan.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
ex-Mooseman
4th Gear member

Klopt... Westvlaams en Zweeds hebben nochtans zeer veel gelijkenissen...
BillyBob
5th Gear member

ex-Mooseman schreef:Klopt... Westvlaams en Zweeds hebben nochtans zeer veel gelijkenissen...
:)
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
depeljo
2nd Gear member

In een verleden nog in de Volvo sferen gewerkt. We hadden een Westfluut en als die echt zwaar in zijn dialect ging, begrepen de Zweden hem vrij goed. No kidding.

Mooie auto, en gelukkig zonder lelijke ING sticker :) edit: zelfs geen dealer reclame op de nummerplaat!
Hiervoor nog met 18" gereden, maar nu toch gegaan voor de standaard 16". Was mooi om zien, maar ik ga nu toch voor wat meer comfort (en opties), word dan ook al een jaartje ouder
ex-Mooseman
4th Gear member

Sticker is nochtans verplicht... Maar ik heb liever een kale kont

Dealernummerplaat is er bij thuiskomst onmiddellijk afgegaan ten voordele van een volledig zwarte houder.
depeljo
2nd Gear member

Hoe heb je het gedaan gekregen om modelaanduiding eraf te krijgen? In NL prijslijst staat die optie, in de Belgische enkel om motoraanduiding eraf te laten....maar zie dat model er bij jou ook niet opstaat?
ex-Mooseman
4th Gear member

Stond er oorspronkelijk ook op, maar mooi gevraagd aan de dealer en Hokus Focus Pats, niets in de handen, niets in de mouwen.

En anders doen een haardroger en visdraad wonderen. Daarna the good old wd40 om de lijmrestjes te verwijderen, en een beetje polish en wax voor de afwerking.
depeljo
2nd Gear member

Dealer heeft die er zelf afgehaald voor jou dan als ik het goed begrijp? Edit, zie net op je eerste foto's dat die er idd opstond.

Man, jij hebt een superdealer hoor, dakdragers na zo een korting, dit er bovenop doen...mooi mooi. Als bedankje kan je toch met die mens zijn nummerplaat rijden ;)
ex-Mooseman
4th Gear member

Tsja, dankbaarheid is één, maar het oog wil ook wat...

Ik ga nog een keer de naam vermelden: Automobilia Roeselare.
Echt, topservice: uitgebreide proefrit, alle mogelijke uitleg, geen moeite teveel om bv. Een bepaalde kleur of bekleding te tonen, adequate en eerlijke info (rond bv. Toegevoegde waarde van een optie), een leuk extraatje ( dakdragers), anderhalf uur info bij de aflevering van de wagen, telefoon gekoppeld, de V60badge weg gedaan, de achterruitwisser geherprogrammeerd (wist niet meer automatisch bij het inleggen van de achteruitversnelling, genoeg brandstof in de tank (autonomie 150 km), auto was uiterst netjes bij de aflevering (en ik ben een freak op dat vlak),...

Bij de traditionele kwaliteitsenquete zal ik dan ook superlatieven gebruiken.
ex-Mooseman
4th Gear member

Iemand dit al gezien?

Niet voelbaar, alleen zichtbaar in de felle zon.

Dealer zegt dat een gekend probleem is, dat uit zichzelf verdwijnt onder invloed van warmer weer. Het zou te wijten zijn aan de transportfolie die te snel opgebracht is, waardoor de lak niet voldoende kon uitdampen. Doet zich blijkbaar vooral voor op zwarte wagens, in koude periodes (Zweed).
Zou versneld op te lossen zijn middels een infraroodlamp. Nachtje in de spuitcabine op de droogstand zou de ultieme oplossing zijn. Er zou een technische fiche van volvo over bestaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
depeljo
2nd Gear member

Nooit van gehoord. Bij mijn CC wel gelijkaardige spatjes, bleek van siliconenspray te komen, weggewaxt door de garage. Wat gaan ze bij jou doen?
ex-Mooseman
4th Gear member

afwachten, zei men... en als het niet betert, onder een infrarood-lamp plaatsen, of in de spuitcabine laten uitharden.
ronnyking760
1st Gear member

ex-Mooseman schreef:afwachten, zei men... en als het niet betert, onder een infrarood-lamp plaatsen, of in de spuitcabine laten uitharden.
Afwachten........Lijkt me eerlijk gezegd geen topservice zoals eerder door U aangehaald !!
Volvo V60 D3 2013
Opel Astra GTC 2008
Opel Frontera 2200TD 2004
Opel Vectra 1700TD 1996
Opel Kadett 1600D 1988
Opel Rekord 2300D 1980
Datsun 100A 1973
ex-Mooseman
4th Gear member

ik geef ze nog altijd het voordeel van de twijfel... Dit weekend ergens een infraroodlamp scoren.
ex-Mooseman
4th Gear member

Gisteren ben ik opgebeld geweest door de verantwoordelijke van de garage.

Ze bellen blijkbaar altijd een week na levering, om te vragen of alles naar wens verloopt, en of er geen problemen of onduidelijkheden meer zijn. Top, zo leert men het aan in elke goede sales-cursus.

Daarnaast was er natuurlijk ook het hierboven beschreven issue. Men gaat dit absoluut niet uit de weg. Hij vroeg of ik het wat tijd wou geven, omdat het, volgens het Volvo-rapport, zichzelf zou moeten oplossen.
Mocht ik het echter niet meer kunnen aanzien, dan mag ik onmiddellijk een afspraak inboeken, krijg ik een nette vervangwagen, en doen ze al het noodzakelijke om het probleem op te lossen (ultieme oplossing: herspuiten).
Of ik daarmee kon leven ? Tuurlijk, ik ben niet de moeilijkste mens, zelfs niet als het over het lakwerk van mijn auto gaat.
depeljo
2nd Gear member

Mooi, dealer blijft toch punten scoren ;)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”