Hoi
De achterklep van mijn 145 uit 1970 is op sommige plaatsen compleet doorgeroest . Ik heb nog een exemplaar liggen van een 240 GLE begin jaren 90. Zou deze nog passen in een 20-jaar ouder model ? Antwoord : ja en zelfs perfect zonder enige aanpassing te doen. Gewoon uithalen en andere inplaatsen. Probleem 1 opgelost.
Het tweede probleem : de ruit van model 90 is gekleefd en veel groter en heeft een veel modernere look dan deze uit 1970 met chromen biesje.
Dus dan maar stoute schoenen aangetrokken , de ruit eruit gesneden en wonder o wonder , binnenin zit een randje waarin het kleinere "oudere" ruitje met rubber perfect in past.
En u raadt het , alle andere zaken zoals slot, achterruitverwarming , ruitenwisser etc ze passen allemaal .
Het enige verschil met de "oude" klep is het bijkomend randje waarin de gekleefde ruit verlijmd zat . Hierbij enkele fotootjes
145 - 1970 achterklep vervangen door een recenter model 1990
- klaes
- 1st Gear member
Hee, leuk project heb ik vorig jaar zomer gedaan, een oude 240 klep erin gejast.
Het enige 2 dingen die ik heb veranderd waren, ruitenwisser rommel eruit geketst om ruimte te maken voor 2 speaker in de achterklep, en het oude kleinere slot erin gefietst voor het originele.
Kan wel wat foto's sturen van dat project
En oja toen ik toch bezig was ook maar even de ruit uit '71 er weer ingedrukt voor originalteit.
PS,...wees voorzichting met je ruit eruit halen ivm als je de rvs sierstrip nog wilt terugplaatsen.
groet, Klaes
Het enige 2 dingen die ik heb veranderd waren, ruitenwisser rommel eruit geketst om ruimte te maken voor 2 speaker in de achterklep, en het oude kleinere slot erin gefietst voor het originele.
En oja toen ik toch bezig was ook maar even de ruit uit '71 er weer ingedrukt voor originalteit.
PS,...wees voorzichting met je ruit eruit halen ivm als je de rvs sierstrip nog wilt terugplaatsen.
groet, Klaes
- admiral
- 5th Gear member
Geen ruitenwisser meer, dat is toch lastig met regen en vooral op de snelweg. En de RVS strip trouwens van aluminium en dus nog kwetsbaarder.klaes schreef:Hee, leuk project heb ik vorig jaar zomer gedaan, een oude 240 klep erin gejast.
groet, Klaes
- klaes
- 1st Gear member
O gunst dat is waar ook alu-strip,....nou dat heb ik geweten wat een zenuwen
klus omdat er weer netjes in te krijgen.
Zoveel rij ik niet met de volvo, en had liever speakers weggewerkt.
Mijn vw bussie heeft ook geen ruitenwisser op de achterruit en heb hem eigenlijk daar nooit gemist.
Groet, Jeroen
http://volvo145edeluxer.blogspot.nl/
Mijn vw bussie heeft ook geen ruitenwisser op de achterruit en heb hem eigenlijk daar nooit gemist.
Groet, Jeroen
- admiral
- 5th Gear member
Wat je niet hebt mis je idd ook niet.klaes schreef:O gunst dat is waar ook alu-strip,....nou dat heb ik geweten wat een zenuwen
Groet, Jeroen