Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen of het aan te raden is om een g3 installatie in te laten bouwen aangezien de volvo 134000 kilometer heeft gereden. Ik rij namelijk zo'n 20000 op jaarbasis en ik vind dat de volvo veel benzine verbruikt. Is het slecht voor de motor om plotseling op gas te gaan rijden?
M.v.g
Inbouwen g3 installatie aan te raden ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat ligt er aan welke volvo je hebt.
En bereid je er op voor dat discussies over LPG altijd tot veel discussie leiden tot voor en tegenstanders op dit forum ::?
En bereid je er op voor dat discussies over LPG altijd tot veel discussie leiden tot voor en tegenstanders op dit forum ::?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Automaat maakt niets uit. Volvo's voor 200 hadden kleppen die goed met gas konden omgaan, vanaf 2000 is dat wat minder. DAt gezegd hebben de heb ikzelf een V70R uit 2004 op lpg lopen , wel met flashlube.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dagwaarde maakt m.i. niet veel uit. 134K en goed onderhouden en veel km per jaar is voldoende
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24.01.2013 - 18:08
Ik heb de de auto onlangs van een zeer oud vrouwtje kunnen kopen waar haar overleden man altijd in heeft gereden. Vandaar de weinige kilometers. Auto is altijd volvo dealer onderhouden geweest alleen moest ik gelijk bij aankoop een nieuwe distributieriem,waterpomp en multiriem erin laten zetten omdat die nog nooit was vervangen. Auto kost 2500,00 en de riem met alles erop en eraan 500,00. Dus voor 3000,00 een goede sterke onderhouden volvo. Alleen als nadeel dat ie teveel verbruikt. In mijn woonplaats kan ik voor 1950,00 inclusief montage , 3 jaar garantie een Vgi G-3 gasinstalatie laten inbouwen. Dus is 5000,00 veel geld voor zo'n auto?
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Al met al nog niet teveel denk ik, al heb ik de auto nog niet gezien, maar met 20000 km/ jr duurt het wel 1,5 jaar voordat je de lpg inst. eruit hebt, het ligt er dus aan hoelang je ermee wilt rijden.
Mijn vorige S60 uit 2001 heb ik na 7 jr met ruim 400000 op LPG (LPi vialle) verkocht, mijn broer rijdt er nu in, nog nooit iets aan de motor gehad.
Mijn vorige S60 uit 2001 heb ik na 7 jr met ruim 400000 op LPG (LPi vialle) verkocht, mijn broer rijdt er nu in, nog nooit iets aan de motor gehad.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Marc Apeldoorn schreef:Automaat maakt niets uit. Volvo's voor 200 hadden kleppen die goed met gas konden omgaan, vanaf 2000 is dat wat minder. DAt gezegd hebben de heb ikzelf een V70R uit 2004 op lpg lopen , wel met flashlube.
De kleppen zijn hetzelfde gebleven,alleen de klepbediening is anders geworden.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24.01.2013 - 18:08
Ja ik hoor dus van meerdere kanten dat de motoren van de s 60 sterk zijn en onderhouds vrij. Dus ik heb voor 5000 euro geen betrouwbare auto die op gas rijd en heerlijk rijd. Ik denk dat ik toch maar eens moet overwegen om daadwerkelijk een gas installatie te laten inbouwen. Het enigste waar ik een beetje bang voor ben aangezien het geld dan op is, is dat ik binnenkort iets moet vervangen van het gashuisklep ofzo. Want als de auto stationair loopt dan schommelt het toerental een beetje en blijft ie rond de 1000 toeren terwijl de auto stil staat. Ik heb me laten vertellen dat dat een kwaaltje is van volvo en dat dat te maken heeft met de gashuisklep ofzoiets.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11.09.2010 - 19:36
- Locatie: Flevoland
Hallo Tijmblad,
Heb zelf een V70 gereden (5.cil. 170PK, denk dezelfde motor), met 150k gekocht, G3 ingebouwd en nog makkelijk 200k meegereden. Zonder problemen.
Heb zelf een V70 gereden (5.cil. 170PK, denk dezelfde motor), met 150k gekocht, G3 ingebouwd en nog makkelijk 200k meegereden. Zonder problemen.
Volvo V70 d3 - 2010
Volvo V70 2.4d Geartronic - 2006
Volvo V70 2.4d Geartronic - 2006
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Hallo Tijmblad,
gewoon doen. Heb het ook gedaan en bevalt prima. Nu 40.000 km gereden vanaf juli 2012. Verbruik is ca. 1 op 9, beetje afhankelijk ook van weersomstandigheden. Weinig problemen tot nu toe.
gewoon doen. Heb het ook gedaan en bevalt prima. Nu 40.000 km gereden vanaf juli 2012. Verbruik is ca. 1 op 9, beetje afhankelijk ook van weersomstandigheden. Weinig problemen tot nu toe.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24.01.2013 - 18:08
Wat ik me ook nog af vroeg . Iedereen heeft het altijd over het aantal kilometers, dus snelwegen en dergelijke. Dat je aan de hand daarvan kunt bepalen wat je rijgedrag is. Maar ik rij heel veel en zit dus dagelijks lang in de auto alleen ik rij in verhouding meer door de stad dan snelweg. Dus heel erg veel kilometers maak ik niet maar door het stadsverkeer en continue optrekken verbruik ik dus wel veel benzine. Is dit ook een vorm van veel kilometers maken ? Of is mijn vraag onduidelijk ?
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Vele kilometers speelt zeker mee voor je terugverdientijd. Dat je veel door de stad rijdt is ook niet erg, je verbruik ligt wt hoger. Echter de G3 start wel op benzine en als je veel moet starten op een dag heeft dat invloed op je benzine en dus meer op je portemonnee. Langere afstanden zonder stops zijn efficiënter voor rijden op gas. Het verbruik is dan ook beter te meten.Tijmblad schreef:Wat ik me ook nog af vroeg . Iedereen heeft het altijd over het aantal kilometers, dus snelwegen en dergelijke. Dat je aan de hand daarvan kunt bepalen wat je rijgedrag is. Maar ik rij heel veel en zit dus dagelijks lang in de auto alleen ik rij in verhouding meer door de stad dan snelweg. Dus heel erg veel kilometers maak ik niet maar door het stadsverkeer en continue optrekken verbruik ik dus wel veel benzine. Is dit ook een vorm van veel kilometers maken ? Of is mijn vraag onduidelijk ?
Zelf rij ik ca. 130 km enkele reis. Dus het aandeel benzine is alleen even bij vertrek.
Hopelijk heb je iets aan dit antwoord.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Je kan je exacte LPG G3 wensen ook neerleggen bij een LPG specialist. Vialle doet bijvoorbeeld langer over op LPG overspringen; landi weer veel sneller.
Zo'n lage km stand is ideaal, vooral als je hem goedkoop inkoopt. Je afschrijving (welke de LPG versterkt) valt dan iets minder tegen.
Check even of er inspectie gaten op de kleppen deksel zitten. Zo niet, dan moet het kleppendeksel af en toe worden gelicht om de klepspeling te meten.
Bij 134.000 kan ik me niet voorstellen dat de klepspeling al erg nauwer is geworden, maar bij 160.000 moet je toch voor de distributie en dan kan je de kleppen ook laten stellen (scheelt gzamelijk veel geld).
Ter referentie; ik heb 1 jaar in een goed onderhouden S60 gereden (qua onderhouds documentatie) en toen was de klepspeling nog niet te nauw, maar diende wel gesteld te worden. Auto kwam uit 2001 en had 270.000 km op de teller.
Zo'n lage km stand is ideaal, vooral als je hem goedkoop inkoopt. Je afschrijving (welke de LPG versterkt) valt dan iets minder tegen.
Check even of er inspectie gaten op de kleppen deksel zitten. Zo niet, dan moet het kleppendeksel af en toe worden gelicht om de klepspeling te meten.
Bij 134.000 kan ik me niet voorstellen dat de klepspeling al erg nauwer is geworden, maar bij 160.000 moet je toch voor de distributie en dan kan je de kleppen ook laten stellen (scheelt gzamelijk veel geld).
Ter referentie; ik heb 1 jaar in een goed onderhouden S60 gereden (qua onderhouds documentatie) en toen was de klepspeling nog niet te nauw, maar diende wel gesteld te worden. Auto kwam uit 2001 en had 270.000 km op de teller.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem