En toch stoten die oudere motoren meer Co2 uit, maar als jij het niet eens bent met de geleerde, laat je vooral niet stoppen om in hoger beroep te gaan.
Over die klachten die jij hebt over de D2, sorry. Maar daar ben ik het echt niet mee eens, veel meer kracht dan de oude 1.6D. Lekker koppel en altijd power. Heb ook de D2 in mijn C30 en gaat gewoon goed.
Natuurlijk is het geen race monster als een D6, maar goed... kost ook wat minder!
Tuning V50 1.6D MY2011 114pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33129
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33129
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
@Stoerekabouter, hebben we al plaatjes van je auto gezien in het voorstel topic? 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Als iemand met een oude 1.6D 1:20 doet en een met een nieuwere D2 dat niet haalt, dan stoot die nieuwe per km meer CO2 uit.Paul schreef:En toch stoten die oudere motoren meer Co2 uit, maar als jij het niet eens bent met de geleerde, laat je vooral niet stoppen om in hoger beroep te gaan.
Ervanuitgaande dat diesel C16H31 is, krijg je:
4 C16H31 + 95 O2 > 64 CO2 + 62 H2O
Hoe meer diesel je er links in stopt, hoe meer CO2.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.01.2013 - 15:38
@ Diesel01: Ik heb 'm niet voor de bijtelling gekocht, ik rijd 'm prive.
Ik heb toen wel gezocht naar een D3 maar vanwege het aanbod (toen geen D3 gevonden) bij de D2 uitgekomen. En eerlijk: het is een mooie auto met een goed uitrustingsniveau.
@Paul: Ja de motor reageert feller dan de oude 1.6 D maar dat bokkige en stoterige karakter bij lage toeren is werkelijk Volvo onwaardig (sorry hoor). Het is echt niet normaal dat als je je gas loslaat dat de motor inhoudt alsof er deze slecht staat afgesteld. De garage heeft een week lang gezocht en zelfs contact gehad met Volvo NL. De conclusie: het is idd voelbaar maar het hoort bij de motor...
By-the-way: het is natuurlijk het motor-management waar het hier om gaat en niet de motor an sich.
@t5power: zo had ik 'm ook bedacht !
Ik heb toen wel gezocht naar een D3 maar vanwege het aanbod (toen geen D3 gevonden) bij de D2 uitgekomen. En eerlijk: het is een mooie auto met een goed uitrustingsniveau.
@Paul: Ja de motor reageert feller dan de oude 1.6 D maar dat bokkige en stoterige karakter bij lage toeren is werkelijk Volvo onwaardig (sorry hoor). Het is echt niet normaal dat als je je gas loslaat dat de motor inhoudt alsof er deze slecht staat afgesteld. De garage heeft een week lang gezocht en zelfs contact gehad met Volvo NL. De conclusie: het is idd voelbaar maar het hoort bij de motor...
By-the-way: het is natuurlijk het motor-management waar het hier om gaat en niet de motor an sich.
@t5power: zo had ik 'm ook bedacht !
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
---
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Vreemd, ik herken dit gedrag van mijn motor in het geheel niet. Rustig rijden met lage toeren gaat heel soepel. Dus ook filerijden. Heel soms heeft de motor de neiging bij het intrappen van het gas heel even in te houden. Maar dat is een karaktertrekje vind ik.
Voor de rest is het een goed oppakkend blok. Nu heb ik niet de nieuwe D2, dus daar zal wellicht het verschil in zitten.
Voor de rest is het een goed oppakkend blok. Nu heb ik niet de nieuwe D2, dus daar zal wellicht het verschil in zitten.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- StoereKabouter
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 12:09
Over dat verbruik jongens: ik heb van mijn garage al verschillende keren een vervang V50 gekregen en hoe hard ik dat ding ook op zijn staart duuw, ik krijg het verbruik amper boven de 5,5L/100km. Met mijn eigen wagen (de D2 van in 2011) geraak ik daar absoluut niet.
Mijn verbruik nu na de RICA tuning: 6,4l/100km. Daarvoor was dat gemakkelijk 7,2-7,5. Hoge waarden inderdaad. Maar hoe komt dat: ik rijd zo zuinig mogelijk maar mijn traject woon-werk is zeer kort. 2,5km én in Brussel. Auto staat vriezenskou bij vertrek, warmt nu na de tuning gelukkig sneller op, én ik rij vaak niet sneller dan 30-35km. Het momentaan verbruik bij het lossen van de koppeling in 1ste versnelling is om van te duizelen.
Ik ben er mij dus van bewust dat ik mij in een abnormale situatie bevind. Maar dan nog is het verbruik van +7 voor een stadsverkeer met een auto die gemiddeld 3,8 zou moeten halen er echt los over!
Gelukkig is het nu een stuk beter. Vermogen is zeer leuk meegenomen en we moeten er niet flauw over doen: aangezien mijn traject woon-werk zo kort is moet ik toch een paar keer per week op de autobaan eens op de staart van dat ding duwen om geen problemen te krijgen met mijn roetfilter
@Paul: Foto's zal ik wedra eens posten. Heb me inderdaad nooit voorgesteld. Excuses
Mijn verbruik nu na de RICA tuning: 6,4l/100km. Daarvoor was dat gemakkelijk 7,2-7,5. Hoge waarden inderdaad. Maar hoe komt dat: ik rijd zo zuinig mogelijk maar mijn traject woon-werk is zeer kort. 2,5km én in Brussel. Auto staat vriezenskou bij vertrek, warmt nu na de tuning gelukkig sneller op, én ik rij vaak niet sneller dan 30-35km. Het momentaan verbruik bij het lossen van de koppeling in 1ste versnelling is om van te duizelen.
Ik ben er mij dus van bewust dat ik mij in een abnormale situatie bevind. Maar dan nog is het verbruik van +7 voor een stadsverkeer met een auto die gemiddeld 3,8 zou moeten halen er echt los over!
Gelukkig is het nu een stuk beter. Vermogen is zeer leuk meegenomen en we moeten er niet flauw over doen: aangezien mijn traject woon-werk zo kort is moet ik toch een paar keer per week op de autobaan eens op de staart van dat ding duwen om geen problemen te krijgen met mijn roetfilter

@Paul: Foto's zal ik wedra eens posten. Heb me inderdaad nooit voorgesteld. Excuses

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een diesel is geen goede keuze als je alleen maar in de bebouwde kom rijdt.
- StoereKabouter
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 12:09
Helemaal mee eens. Keuze gemaakt op basis van het feit dat ik normaal in Gent zou wonen en naar Brussel zou pendelen. Maar aangezien dat niet doenbaar is (soms sta je vanaf erpe-mere reeds aan te schuiven tot centrum brussel) voor mijn linker been woon ik nu tijdens de week in brussel.
Ik probeer er het beste van te maken en ga ook af en toe te voet/met openbaar vervoer naar mijn werk. Alles om mijn dieseltje te sparen
Nu soit, afgezien daarvan: zo een verbruik zou toch niet mogen!
Ik probeer er het beste van te maken en ga ook af en toe te voet/met openbaar vervoer naar mijn werk. Alles om mijn dieseltje te sparen

Nu soit, afgezien daarvan: zo een verbruik zou toch niet mogen!