Goedemorgen van mijn volvo v70xc awd uit 2002 is vandaag de veer kappot gegaan, linksvoor achter de band in de wielkast. Enig idee of ik hiermee nog veilig 5km naar de garage kan rijden en wat zoiets mag gaan kosten? Ik werd hier gisteren door een sherrif(ik woon in de vs) met zwaailichten achter me aan de berm in gedirigeerd vanwege speeding en dat was misschien de druppel voor de veer.... (Kwam er trouwens vanaf met een waarschuwing). ben hier weekendje weg en ben 900 km van huis dus terugrijden is geen optie...
Thanx!
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Dank vroeg me alleen af of het nog vertrouwd was om te rijden!
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Klein stukje oet kunnen, geen roadtrip van vele miles. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe kapot die veer is, ligt hij ergens in het midden middendoor dan is dat wat anders dan wanneer er boven- of onder een stukje is afgebroken.
Volgens mij is hij wel in het midden middendoor! Maar ik hoef maar 5 km te rijden. Dus dat probeer ik wel.
Thanx!
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Enig idee wat zoiets in NL moet gaan kosten?
Joost
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Is Amerika, geen idee. Zit wel wat arbeidsloon in want de veerpoot moet los. En voor een veer zou je even kunnen kijken, om een indicatie te hebben, op de site van parts4swedes.nl of winparts.nl
Niet teveel stuurbewegingen maken en rustig aan doen. Als de veer er tussenuit valt heb je wel een probleem. Hoe meer stuurbewegingen je maakt, des te meer kans dat de veer er tussenuit valt. Het kan vervelend aflopen als de veer toevallig tussen een draaiend gedeelte terecht komt, maar ik zou zelf het risico wel durven lopen.
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964