Precies, je wilt niet weten wat die bijtelling kost! Mag je ook wat leuks rijden ook, maar goed als je een nieuwe Volvo rijdt behoor je tot de Elite, leuk statement wat niet altijd opgaat
Maar had je de C30 lager in prijs verwacht? Ikke niet, het is op het niveau van een A3, mensen die bijvoorbeeld een Golf of een 307 kopen met wat opties kunnen nu gaan twijfelen voor een A3, 1 serie of een Volvo C30. Dat is toch super!!
Verder heb je het probleem niet dat je van elke hoek van de straat je eigen auto ziet staan...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
drowel schreef:hij is ook niet TE duur, maar het is een hoop geld voor zo'n klein autotje...
uiteraard veel geld maar wat ik eerder al probeerde duidelijk te maken: in de markt staat ie scherp, alle auto's zijn duur in vergelijk met een jaar of 10 terug.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Paul schreef:Weet dan ook iemand van de Summum meerprijs is?
Dus een T5 Summem automaat met mobility?n
kijk eens naar de prijzen in de S40 prijslijst, denk dat je dat als leidraad aan kan houden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
En toch vind ik het grappig dat de C30 steeds vergeleken wordt met de A3 van Audi.
Ik heb onlangs voor de keuze van een nieuwe leasewagen gestaan en daarin waren toch echt de V50 en de A3 concurrenten van elkaar. Uiteindelijk heb ik de V50 gekozen, niet alleen omdat hij mooier is IMHO, maar ook omdat hij een luxere uitrusting heeft dan de A3.
Ik denk zeker niet dat je de V50 met de A4 kan vergelijken, zoals steeds wordt gedaan. Qua leaseprijs komt daar de S60 dichter in de buurt.
Er was ook een hele luxe en grotere Passat Kombi 1.9tdi te leasen tegen de zelfde prijs als de V50 1.6D. Maar de Passat is zo'n ouwelullenbak
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Daanh78 schreef:En toch vind ik het grappig dat de C30 steeds vergeleken wordt met de A3 van Audi.
Ik denk zeker niet dat je de V50 met de A4 kan vergelijken, zoals steeds wordt gedaan. Qua leaseprijs komt daar de S60 dichter in de buurt.
Een A4 Avant is toch zo groot als een V50 alleen een brok duurder
Ja, ben het hier ook niet met je eens Daanh78... we kijken nu meer naar de concurentie wat betreft carroserie en sigment... en dan vallen de c30 en a3 in de zelfde... evenals de A4 avant en de V50 (zoals bart al zei.)
Ik blijf deze prijslijst 500 € TE duur vinden. Er is te weinig verschil met de S40.
Ondanks de vergelijkingen die bart simpson met de A3 geeft. Als VOLVO nieuwe klanten wil trekken dan moeten ze dat met iets meer prijsbrekerij doen.
Maar verder het is natuurlijk alle waar naar z'n geld. Als VOLVO-rijder kom ik daar zeker wel overheen. Ik ben alleen bang voor de (nog) niet VOLVO-rijders.
V480-V40 schreef:Ik blijf deze prijslijst 500 € TE duur vinden. Er is te weinig verschil met de S40..
:shock: € 500,-- te duur? waar gaat dit nog over? een C30 is een volkomen andere auto dan een S40, iemand die een C30 bekijkt de S40 waarschijnlijk in het geheel niet, de doelgroep is namelijk totaal verschillend.
V480-V40 schreef:Ondanks de vergelijkingen die bart simpson met de A3 geeft. Als VOLVO nieuwe klanten wil trekken dan moeten ze dat met iets meer prijsbrekerij doen.
Maar verder het is natuurlijk alle waar naar z'n geld. Als VOLVO-rijder kom ik daar zeker wel overheen. Ik ben alleen bang voor de (nog) niet VOLVO-rijders.
Volvo is geen Fiat met "prijsbrekerij"! Volvo is een Premium Brand en mag voor een nieuweling als een C30 best deze instapprijs vragen, die is wel een procent of 10 lager dan een gelijkwaardig uitgeruste A3.
Laten we de balans nog eens opmaken op 30 juni volgend jaar en kijken of Volvo nu verstand heeft van marketing of dat jij het hebt.
bart,
Je hebt volkomen gelijk dat een C30 een andere auto is als een S40.
Maar een A3 is ook een andere auto als een A4. Maar dat is een andere discussie.
En over marketing van VOLVO, natuurlijk heb ik daar geen verstand van. Ik kijk echter allleen naar wat er is gebeurt met de 480. Die werd dus wel te duur verkocht in de eerste paar jaar. En dat heeft VOLVO op dat moment zeker meer kwaad dan goed gedaan. Pas de laatste jaren was de prijs beter in verhouding. (en prijsbrekerij oké dat heeft een ietwat negatieve ondertoon, misschien was de term "een iets scherpere prijs" beter geweest.)
Nogmaals, het weerhoud mij in ieder geval niet om, zodra de financiën (lees levensduur van de V40) het weer toelaten, een C30 aan te schaffen.
In het persbericht dat Ben bij het Topic Nieuws heeft geplaatst wordt gesproken van een vanafprijs van € 23.950 dat is dus € 1.000 minder dan hier wordt gezegd.
Kijk dat vind ik persoonlijk beter.
De C30 is gebaseerd op de S40, maar is een flink stuk korter. De afstand van bumper tot bumper bedraagt 4,25 meter en de wielbasis meet 2,64 meter. In de breedte en hoogte komt de hatchback tot respectievelijk 1,78 meter en 1,44 meter. De koets is voorzien van twee forse portieren. De achterklep bestaat geheel en al uit de achterruit.
In het interieur staan slechts vier stoelen. Geen achterbank dus, maar twee individuele zetels. Je kunt er echt niet met z'n drieën zitten. Het meubilair staat licht gecentreerd met opbergvakken aan weerskanten.
Volvo kleedt het leefcompartiment aan met onder andere airconditioning, armsteun vóór, radio met CD-speler, make-up spiegels in de zonnekleppen. Daarnaast zijn de inzittenden omgeven door airbags, in stuur, dashboard, stoelen en dak. Voor de uitrusting is keuze uit vier niveaus, te weten een naamloos basistenue, de Kinetic, Momentum en Summum. Daarnaast levert Volvo het Sports-pakket. Daarmee lijkt de C30 op het conceptmodel, dat eerder dit jaar werd gepresenteerd. De hatchback wordt dan voorzien van spatschermverbreders, in carrosseriekleur gespoten dorpelverbreders, voorspoiler, en grotere uitlaatpijpen. Volvo levert het pakket in carrosseriekleur of in speciale duo-tone kleuren. Tot de mogelijkheden behoren Cosmic White Pearl en een spoilerkit in Java Brown Pearl . Om
er echt een sportief model van te maken dienen een sportonderstel, 18 inch lichtmetalen wielen bijgekocht te worden.
Volvo levert de C30 met vier- en vijfcilindermotoren. Aan de basis staat een 1,6 liter, zowel voor de benzine- als dieselafdeling. Dat geldt tevens voor een 2,0 en 2.4. De benzinetak bestaat verder uit een 1.8 en 2.5. Met de kleinste benzinemotor haalt de C30 de sprint 0-100 km/h in 11,8 tellen en is een topsnelheid van 185 km/h. Met 1.8 benzine aan boord zit de C30 in 10,8 seconden op '100' en bedraagt de top 200 km/h. De 2.0 accelereert in 9,4 seconden en haalt 210 km/h. De 2.4 zit in 8,1 seconden op de 100 km/h en is goed voor een topsnelheid van 220 km/h. De T5 tikt na 6,7 tellen de 100 km/h aan en heeft 240 km/h als eindsnelheid. Wat de diesels betreft liggen de topsnelheid op 190 (1.6), 210 (2.0) en 220 km/h (2.4). De acceleratie 0-100 km/h legt de hatchback in 11,9, 9,4 en 8,4 seconden af.
Veel nieuwe klanten
Volvo verwacht op jaarbasis 65.000 stuks te verkopen, waarvan 75% in Europa blijft. Voor Nederland gaat de fabrikant uit van een afzetcijfer van 3.000 units. De importeur mikt met de kleinste Volvo op de rijders van een BMW 1 Serie, Mini, Audi A3 en Alfa 147. Slechts een kwart van de klanten zal uit eigen huis komen, is de verwachting.