hoi
heb deze week volvo 264 gekocht op lpg van 1976 .
heb er probleemloos 400 km mee gereden en was er erg blij mee.
tot gistermorgen .ik rij de straat uit en hij slaat af en doet niks meer .
hij loopt op lpg en start op benzine .
zal straks ff kijken of hij vonk heeft .
benzine krijgt hij wel want ik ruik het .en hoor de pompen lopen
heb ff snel gekeeken echt alles zit er nieuw op .bogies verdeelingkap en rotor en kabels .
heeft iemand idee wat dat zou kunnen zijn .
is er kwaaltje mischien .voor dat ik alles uitelkaar trek .
had vroeger kadett zat vaak in contaktblokje van contakt .
de motor liep super lag er erg stil in .
heb altijd 142 met b20 er in gereden dus dan kijk ik wel raar tegen deze 2,7 aan. waar begin je te zoeken.
mvg rikus
volvo 264 motor doet niks meer
-
- 7th Gear member
kijken of hij vonkt,benzine krijgt,daar moet je mee beginnen,vonkt hij niet,dan is de bobine of vonkversterker stuk,staat er spanning op de bobine,zekeringen heel?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Relais of zekering van de LPG-pomp toevallig kapot?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
Check eerst de zekeringen in de zekeringkast en draai ze rond in de houder.
Als ze los zitten de lipjes wat naar elkaar toe buigen en als er groene aanslag op de koperen lipjes zit even alle zekeringen eruit en alles goed schoonmaken.
Start de auto ook niet meer op benzine?
Hoor je de lpg afsluiter ondder de motor klikken als je de B/G schakelaar op lpg zet?
Als ze los zitten de lipjes wat naar elkaar toe buigen en als er groene aanslag op de koperen lipjes zit even alle zekeringen eruit en alles goed schoonmaken.
Start de auto ook niet meer op benzine?
Hoor je de lpg afsluiter ondder de motor klikken als je de B/G schakelaar op lpg zet?
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Je ruikt wel benzine maar komt dat ook in de motor ?
Ik heb eerder zo iets mee gemaakt dat een auto eerder die dag prima had gelopen maar in eens niet meer deed niet op gas en niet op benzine
later bleek dat de vlotter los in de carburateur lag hij was van de beugel af gebroken misschien is dat bij jou ook het geval.
Ik heb eerder zo iets mee gemaakt dat een auto eerder die dag prima had gelopen maar in eens niet meer deed niet op gas en niet op benzine
later bleek dat de vlotter los in de carburateur lag hij was van de beugel af gebroken misschien is dat bij jou ook het geval.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Richo
- 4th Gear member
weet niet of je nog kijkt rikus.
wat is het type blok (b27A, b27E, B27f)? De B27E heeft injectie en als ik me goed herinner de B27A cabarateur, wat goed mogelijk is met dat oude model.
zit zelf met denk het zelfde probleem nu waar ik maar geen oplossing op vindt maar dat terzijde.
Om te beginnen zou ik de vonk controleren of die uberhaupt werk en of deze constant is, is dit niet het geval ligt het probleem in de ontsteking, ontsteking module (ECU) of de bekabeling van deze hele unit (dit laatste is vrij simpel na te trekken, maar een pokke werk om te verhelpen). werkt dit allemaal kan je de de bougies controleren of deze werken dan wel de bekabeling. werkt dit allemaal zou ik toch gaan kijken of lucht massa meter wel goed functioneert danwel hij genoeg brandstof krijgt (in mijn 264 wordt namelijk het elektronische gedeelte van de injectie ook geregeld in de ECU), brandstof testen is bij jou auto al vrij snel gevonden aangezien hij alleen op benzine start en dus kijken of de pomp voldoende druk brengt en of de filter nog in de "juiste" staat is.
doet ook nooit kwaad om in de tussentijd olie te checken in je motor en eronder.
wat is het type blok (b27A, b27E, B27f)? De B27E heeft injectie en als ik me goed herinner de B27A cabarateur, wat goed mogelijk is met dat oude model.
zit zelf met denk het zelfde probleem nu waar ik maar geen oplossing op vindt maar dat terzijde.
Om te beginnen zou ik de vonk controleren of die uberhaupt werk en of deze constant is, is dit niet het geval ligt het probleem in de ontsteking, ontsteking module (ECU) of de bekabeling van deze hele unit (dit laatste is vrij simpel na te trekken, maar een pokke werk om te verhelpen). werkt dit allemaal kan je de de bougies controleren of deze werken dan wel de bekabeling. werkt dit allemaal zou ik toch gaan kijken of lucht massa meter wel goed functioneert danwel hij genoeg brandstof krijgt (in mijn 264 wordt namelijk het elektronische gedeelte van de injectie ook geregeld in de ECU), brandstof testen is bij jou auto al vrij snel gevonden aangezien hij alleen op benzine start en dus kijken of de pomp voldoende druk brengt en of de filter nog in de "juiste" staat is.
doet ook nooit kwaad om in de tussentijd olie te checken in je motor en eronder.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km