Op het zitgedeelte van mijn bestuurdersstoel is een stukje stof beschadigd rondom het stiksel --> zie foto's
Op zich is het nu nog geen mega-beschadiging, maar ik vrees dat het scheurtje groter gaat worden doordat er steeds spanning op komt te staan wanneer er iemand op de stoel gaat zitten.
Is verdere schade op een of andere manier te voorkomen? Of nog beter: weet iemand hoe ik dit weer een beetje hersteld krijg?
Ik weet niet wat voor materiaal het precies is (t-tec?), het in ieder geval geen leer.
Alvast dank voor de reacties!
Help! Scheurtje in de bekleding van de bestuurdersstoel.
- lint
- Geartronic member
Bekleding verwijderen van de stoel, repareren van de beschadiging en de bekleding weer aanbrengen.
Of een autobekleder vragen of de reparatie mogelijk is zonder verwijderen van de bekleding.
Of een autobekleder vragen of de reparatie mogelijk is zonder verwijderen van de bekleding.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
Bekend probleem bij dit type bekleding, heb je al de zoekfunctie gebruikt? Ik weet dat er een heel topic is waarin herstel van het t tec werd besproken.
Je kan natuurlijk ook bij je dealer vragen wat herstel kost of wellicht tzt echt het deel vervangen als het erger wordt.
Je kan natuurlijk ook bij je dealer vragen wat herstel kost of wellicht tzt echt het deel vervangen als het erger wordt.
-
- 2nd Gear member
Ik heb het scheurtje inmiddels 'behandeld' met 2 mini druppeltjes "Pattex ultra gel": dat is secondelijm die enigzins flexibel blijft en wat beweging kan weerstaan:

Na een paar weken lijkt het zich nog goed te houden
maar geen idee natuurlijk of dit op termijn ook een oplossing biedt.
Het beschadigde plekje is nu in ieder geval een heel stuk minder opvallend (niet helemaal onzichtbaar) en nog belangrijker: mogelijk voorkomt het dus het verdere inscheuren van de bekleding. De tijd zal het leren!

Na een paar weken lijkt het zich nog goed te houden

Het beschadigde plekje is nu in ieder geval een heel stuk minder opvallend (niet helemaal onzichtbaar) en nog belangrijker: mogelijk voorkomt het dus het verdere inscheuren van de bekleding. De tijd zal het leren!
V60 Recharge Inscription (2021)
-
- 1st Gear member
Goede tip Amlux! Heb zelf ook wat kleine scheurtjes in het T-Tec materiaal, zal eens kijken of Pattex bij mij ook verder scheuren voorkomt 

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
T-Tec is volgens mij een soort neopreen (cfr. duik- of surfpakken). In die branche zijn er specifieke lijmen voorhanden.